• 12.698 nieuwsartikelen
  • 168.035 films
  • 10.913 series
  • 31.299 seizoenen
  • 626.446 acteurs
  • 195.690 gebruikers
  • 9.161.716 stemmen

Manier van communiceren op MM

zoeken in:

Dk2008

• 10647 berichten
  • 772 stemmen

Dat kan je inderdaad ook wel doen. Gewoon schrijven wat je ervan vond. Als er een vraag gesteld wordt kun je, afhankelijk van wie, hoe en waarom die gesteld wordt, daar ook nog op antwoorden. Ik heb tot nu toe maar 1x keer gehad, puf puf, waar ben ik in verzeild geraakt.

John Barry

• 3410 berichten
  • 622 stemmen

Mee eens. Dat lijkt me inderdaad het beste

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik had het vandaag ook weer aan mijn been met een fan. Ik was een beetje dom geweest om een mening neer te zetten bij de Titanic (1997) en vergeten dat ik dat vroeger al eens had gedaan. Maar gezien ik toch al een mening bij een andere Titanic-film had neergezet en ik zo een beetje een lijst ben af aan het werken, dacht ik ach ja zal ik maar bij die remake ook wat gaan schrijven. Ik zeg dan visueel aardig, maar het romantische plot vind ik te storend om te kunnen genieten. Op het einde zeg ik nog veel mensen vinden dit wel een goeie dus ja laat ze maar genieten. Niet veel later een fan die reageert dat het romantische plot nodig was voor een rondleiding op het schip te krijgen. Precies alsof dat de enige manier was om een "rondleiding" te geven. Ik moet soms ook hoofdschuddend lezen van "ach ja, ze moesten toch iets doen om de film wat op te vullen". Misschien kunnen ze ook eens proberen te kijken naar "A Night to Remember" die een hele film gevuld krijgen gefocust op de ramp en de slachtoffers in het algemeen.

Soms is het voor bepaalde mensen nog niet voldoende als je zegt "voor mij" of "ik vond" dat niet goed, zelfs dan willen ze het op een of andere manier weerleggen.

Ik las vandaag ook iemand die zei Jodie Foster is geen beste actrice, ben ik het niet mee eens maar dat was natuurlijk diens mening, dat ga ik niet in vraag stellen of een verantwoording vragen.

Ironisch dat je niet doorhebt dat je zelf exact hetzelfde doet...

Als een persoon zegt 'het romantische plot nodig was voor een rondleiding op het schip te krijgen' dan is dat evengoed een mening, maar dat interpreteer jij ook als een feit gezien:

Ik moet soms ook hoofdschuddend lezen van "ach ja, ze moesten toch iets doen om de film wat op te vullen"

Ik zou eens iets meer zelfreflectie nemen Alex...

Soms is het voor bepaalde mensen nog niet voldoende als je zegt "voor mij" of "ik vond" dat niet goed, zelfs dan willen ze het op een of andere manier weerleggen.

Nee dat blijkt maar! Jij gaat direct in dit topic lopen posten als iemand een discussie wilt aangaan (wat altijd subjectief is) met de klacht dat mensen je niet begrijpen... Dat is echt ironisch.

The Oceanic Six

• 60067 berichten
  • 4022 stemmen

alexspyforever schreef:

Met bepaalde users ga ik liever niet in discussie.

Gelukkig heb je er 1 gevonden waarmee je samen tientallen topics vol mee spamt. Allemachtig.

Zeer vermoeiend dit. Net als je geklaag hier weer over mensen in het Titanic topic. Dat je exact hetzelfde doet als je die mensen verwijt zal wel langs je heen gaan.

Dk2008

• 10647 berichten
  • 772 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gelukkig heb je er 1 gevonden waarmee je samen tientallen topics vol mee spamt. Allemachtig.

Zeer vermoeiend dit. Net als je geklaag hier weer over mensen in het Titanic topic. Dat je exact hetzelfde doet als je die mensen verwijt zal wel langs je heen gaan.

En dat zeg jij die honderden berichten in het voetbaltopic loopt te posten. En schei uit met die persoonlijke aanvallen.

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3605 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat dus. Al heb ik geen recht van spreken want ik heb in het verleden hetzelfde gedaan, maar toch. Erg vervelend die spam bombardementen van twee users.

The Oceanic Six

• 60067 berichten
  • 4022 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

En dat zeg jij die honderden berichten in het voetbaltopic loopt te posten. En schei uit met die persoonlijke aanvallen.

Da's 1 topic ja. Die kan je ontwijken. Die diarree van jullie 2 valt gewoon niet te ontlopen, aangezien het in 86 topics te vinden valt. Ik word er helemaal doodziek van en ik weet dat er meer zijn die hetzelfde erover denken.

En zodra iemand iets kritisch zegt staan jullie meteen hier te piepen over een vervelende communicatie.

schram101

• 16566 berichten
  • 2147 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Wat heeft dát er mee te maken dan?

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12356 stemmen

Elineloves schreef:

(quote)

Dat dus. Al heb ik geen recht van spreken want ik heb in het verleden hetzelfde gedaan, maar toch. Erg vervelend die spam bombardementen van twee users.

Discussie en slow-chat zijn twee verschillende dingen.

The Oceanic Six

• 60067 berichten
  • 4022 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Eigenlijk is het bijna hetzelfde als het steeds met 2 dezelfde personen is.

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12356 stemmen

Nee, het verschil is best duidelijk.

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3605 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik vind het kijkachterstand topic, waar ik het over had, best slowchatterig worden. Doelde daarbij niet op Dick overigens.

Dk2008

• 10647 berichten
  • 772 stemmen

Jullie zijn geen moderators. In het topic kijkachterstand is een gedeelte verplaatst door starbright boy, dan had hij ons daar al op kunnen wijzen. Bovendien zit er genoeg ruimte en tijd voor andere mensen om ook te reageren/of om zich er in te mengen. Als dat niet gebeurt is dat niet onze schuld. In heleboel topics wordt gewoon niet of nauwelijks gereageerd.

The Oceanic Six

• 60067 berichten
  • 4022 stemmen

Dk2008 schreef:

Jullie zijn geen moderators.

Jullie ook niet. Misschien moet je dat eerst maar eens accepteren. Kan je samen met je vriendje stoppen met dat belerende toontje overal.

alexspyforever

• 21228 berichten
  • 2328 stemmen

Het is ook nooit goed blijkbaar voor mijnheer Ajax. Kan ik ook beginnen klagen dat jij mensen zit uit te loeren en als het je niet zint lekker kunt kappen op hen en ook totaal of topic berichten begint te plaatsen. Zit ik ook niet te kijken wat jij post in al die topics die me geen moer interesseren.

Zelfs al ik bijna niets post op het forum (86 topics serieus?). Ik ben meer op films zelf aan het posten, het forum heb ik de afgelopen week weinig gepost omdat er niet veel was wat me kon boeien. Maar dat heb je blijkbaar niet opgemerkt. Je zoekt precies ook enkel berichten van mij op die jou irriteren ook al zijn ze on topic. Dus ik zie niet in hoe ik aan het spammen was als ik nauwelijks op het forum postte en dan enkel in dit topic de afgelopen dagen.

En zowel ik als Dick hebben ook wel met anderen gediscussieerd zoals met John Milton. Dick heeft veel gepost in series, maar daar heb ik niet aan meegedaan. Maar dat heb je blijkbaar ook niet gemerkt.

Na een vorige persoonlijke aanval had ik besloten je te negeren en discussies met jou te vermijden, dus bleef mooi weg van al die topics waar jij rondhangt en dat zijn er een pak meer dan waar ik kom. Maar blijkbaar wil je me overal wegjagen. Wel goed jij je zin. Ik zeg hier al niets meer.

The Oceanic Six

• 60067 berichten
  • 4022 stemmen

Het is gewoon storend dat je overal discussies tussen jullie 2 moet lezen. Dat je ergens je zegje doet zal me worst wezen, dat het constant dezelfde discussies zijn stoort wel. En ik zoek je niet op, ik kom je gewoon constant tegen. En dan uiteraard met Dick.

Als ik dan hier lees dat jullie klagen over andere users die niet tegen kritiek kunnen, dan voel ik me wel geroepen om jullie even de waarheid te vertellen zoals ik hem zie ja. Zo vaak zeg ik niet wat over je, dus je slaat weer eens door.

mjk87 (moderator films)

• 13666 berichten
  • 4107 stemmen

Moet je de Disney-topics en films eens aflopen A&L. Het kan altijd erger.

alexspyforever

• 21228 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is gewoon storend dat je overal discussies tussen jullie 2 moet lezen. Dat je ergens je zegje doet zal me worst wezen, dat het constant dezelfde discussies zijn stoort wel. En ik zoek je niet op, ik kom je gewoon constant tegen. En dan uiteraard met Dick.

Kan ik ook zeggen dat ik je "constant tegen kom" als ik op de update forum knop duw. Laatste bericht van jou heel vaak bij voetbaltopic. Dat is ook een eindeloze discussie/chat. En wie zegt dat je het MOET lezen wat ik of Dick schrijf als het je niet interesseert? Ik lees ook niet wat jij allemaal schrijft in die topics omdat het me niet interesseert.

Bovendien heb ik ook met anderen gediscussieerd dan met Dick oa Gwen en John Milton. Eigenlijk laatste tijd weinig met Dick. Maar daar zeg je dan weer niks van.

Dk2008

• 10647 berichten
  • 772 stemmen

alexspyforever schreef:

Maar blijkbaar wil je me overal wegjagen. Wel goed jij je zin. Ik zeg hier al niets meer.

Ga inderdaad maar gewoon weer doen waar je vooral mee bezig was. Films kijken en schrijven wat je ervan vond. Wat het hoofddoel is van de site. Anders krijg je weer zo'n hele lange welles/nietes discussie, waar steeds meer mensen mee gaan bemoeien, schiet je niks mee op.

horizons

• 5674 berichten
  • 2363 stemmen

lol, hilarisch dit allemaal.

Eigenlijk snap ik het probleem niet helemaal. Van niemand eigenlijk.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

alexspyforever schreef:

Na een vorige persoonlijke aanval had ik besloten je te negeren en discussies met jou te vermijden, dus bleef mooi weg van al die topics waar jij rondhangt en dat zijn er een pak meer dan waar ik kom. Maar blijkbaar wil je me overal wegjagen. Wel goed jij je zin. Ik zeg hier al niets meer.

Maar om even ontopic te blijven, heb je door dat je je zelf ook schuldig maakt aan zaken waar je je bij andere users aan stoort? Dat zou al een hoop schelen voor je denk ik

John Milton

• 22408 berichten
  • 12123 stemmen

persoonlijke aanvallen lijken me nooit nodig, dan moet iemand bij mij wel heel ver gaan. Ik erger me eigenlijk zelden aan andere users, als mensen lekker aan het praten zijn moeten ze dat zelf weten, ik heb er geen last van en doe mee wanneer ik zin heb en negeer het wanneer het me niet (bijzonder) intereseert.

Maar ik kan blijkbaar heel selectief kijken, ik heb nooit doorgehad dat er een voetbaltopic was gelukkig

rep_robert

• 27412 berichten
  • 3932 stemmen

Gelukkig maar, ik vind jou ook zo'n eikel

John Milton

• 22408 berichten
  • 12123 stemmen

Oh ja maar dat is gewoon goed beoordelingsvermogen.

Ik ben een lompe, racistische, seksistische, immer kleinerende rotschoft die niets liever doet dan puppies en kittens uit elkaar halen...

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12356 stemmen

Na meer dan 10 jaar online rondgezwerfd te hebben, zowel op MM als op allerhande andere fora, leek het mij leuk om mijn ervaringen rond (online) discussies even op een rijtje te zetten. Een andere achterliggende reden was het uittesten van een bepaald blog-platform, waar dit soort schrijfsels eerder op hun plaats zijn (meestal publiceer ik dit soort dingen niet op m'n blog).

Leek me wel leuk om het ook hier even te delen, aangezien ik hier aardig wat gediscussieerd heb en mensen vast wel wat zullen herkennen. Het is in het Engels, maar neem aan dat dat voor de meerderheid geen probleem mag zijn.

The art of discussion: dissected

eRCee

• 13380 berichten
  • 1936 stemmen

Het moet zijn 'rondgezworven'.

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12356 stemmen

Hoe Vlaams is uw Nederlands

Ik zat op 73%, met de melding dat jullie dat wel schattig vinden. Dus gedraag je er dan ook naar

mjk87 (moderator films)

• 13666 berichten
  • 4107 stemmen

Geinig. 7%. Vaak woorden in een andere volgorde dan ik zou doen, of zinnen die zomaar lijken te stoppen of gebruik van bepaalde woorden die ik in die context nooit zou gebruiken. Iets als kwart na zes bijvoorbeeld. Is dat dan Vlaams? Ik ziet dat eigenlijk op deze site nooit zo.

En met dat duivenhok, wordt dan bedoeld dat de voorstelling in het duivenhok plaatsvindt, want dat staat er, maar daar kan ik me weer weinig bij voorstellen.

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12356 stemmen

mjk87 schreef:

Iets als kwart na zes bijvoorbeeld. Is dat dan Vlaams?

Geen idee of het "Vlaams" is maar in het Antwerpse hoor je het vaak. De reden waarom je het op deze site niet veel tegenkomt is denk ik gewoon dat tijdsbepalingen niet echt relevant zijn op MM en het daarom ook nooit echt boven komt drijven.

Maar da's meer voer voor het taaltopic.

alexspyforever

• 21228 berichten
  • 2328 stemmen

Onderhond schreef:

Na meer dan 10 jaar online rondgezwerfd te hebben, zowel op MM als op allerhande andere fora, leek het mij leuk om mijn ervaringen rond (online) discussies even op een rijtje te zetten. Een andere achterliggende reden was het uittesten van een bepaald blog-platform, waar dit soort schrijfsels eerder op hun plaats zijn (meestal publiceer ik dit soort dingen niet op m'n blog).

Leek me wel leuk om het ook hier even te delen, aangezien ik hier aardig wat gediscussieerd heb en mensen vast wel wat zullen herkennen. Het is in het Engels, maar neem aan dat dat voor de meerderheid geen probleem mag zijn.

The art of discussion: dissected

Ik heb het artikel gelezen. Vond het heel goed geschreven en vond ook veel herkenbare dingen er in terug. Ook ik heb al op veel internetfora gezeten en moest vaak knikken bij het lezen van de dingen die je beschreef

Bottleneck

• 8232 berichten
  • 2105 stemmen

Haha inderdaad herkenbaar. Wat je ook vaak tegenkomt is uit iemands tekst bepaalde conclusies trekken, hem/haar dan woorden in de mond leggen die niet kloppen en vervolgens die woorden 'aanvallen' en bestempelen als onzin.

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12356 stemmen

... en als je het dan een tweede keer uitlegt beweren ze dat je je eruit probeert te lullen. Bekend ja

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.