- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- mini-series (/serials) op de site
mini-series (/serials) op de site

kappeuter (crew films)
-
- 74572 berichten
- 5937 stemmen
Ja ik zie het nu ook in de bronnen die ik heb geraadpleegd. Kwam jouw recensie ook tegen trouwens.
Je kunt m toevoegen.

mrdig
-
- 499 berichten
- 2653 stemmen
Beetje jammer dat ik dankzij dit topic mijn top10 kwijt ben.
Een pm'tje als waarschuwing is leuk, maar ja helaas zag ik die pm vandaag pas
Ik gebruik nl nooit het pm systeem, van mij mag je best een grotere alert krijgen (popup, mail??) zodra je een pm ontvangt. De homepage klik ik vrijwel meteen weg, dus ik zie simpelweg niet dat ik een pm heb.
En ja, regels zijn leuk, maar Band of Brothers hoort natuurlijk gewoon hier thuis. Laat MM alsjeblieft niet verzanden in allerlei regeltjes, dan gaat de lol er snel af.

starbright boy (moderator films)
-
- 21951 berichten
- 4784 stemmen
Beetje jammer dat ik dankzij dit topic mijn top10 kwijt ben.
Een pm'tje als waarschuwing is leuk, maar ja helaas zag ik die pm vandaag pas
Ik gebruik nl nooit het pm systeem, van mij mag je best een grotere alert krijgen (popup, mail??) zodra je een pm ontvangt. De homepage klik ik vrijwel meteen weg, dus ik zie simpelweg niet dat ik een pm heb.
En ja, regels zijn leuk, maar Band of Brothers hoort natuurlijk gewoon hier thuis. Laat MM alsjeblieft niet verzanden in allerlei regeltjes, dan gaat de lol er snel af.
Je kunt op alle pagina's zien dat je een ongelezen PM hebt. Dan staat er in het linkermenu (1) achter berichten.
En: de reden dat band of Brothers wel op de site stond was ook een regel. Die is alleen veranderd.

neo
-
- 15412 berichten
- 9804 stemmen
Over die pm's ; het is iets minder snel zichtbaar als voorheen. Dan praat ik echter over seconden werk.

mrdig
-
- 499 berichten
- 2653 stemmen
Je kunt op alle pagina's zien dat je een ongelezen PM hebt. Dan staat er in het linkermenu (1) achter berichten.
Nou dat valt op. 't Is dat je het me nu vertelt.
En: de reden dat band of Brothers wel op de site stond was ook een regel. Die is alleen veranderd.

Locutus
-
- 606 berichten
- 5782 stemmen
Nog even en je gaat me vertelen dat regels regels zijn. We zijn toch geen ambtenaren?

starbright boy (moderator films)
-
- 21951 berichten
- 4784 stemmen
We zijn een filmsite en geen TV-serie site. De grenzen daartussen zijn dun. We proberen grenzen te bepalen aan de hand van wat we wel en niet op de site willen. Als we geen vastomlijnde grenzen zouden hebben zou het betekenen dat er dingen worden toegevoegd die niet op de site horen, omdat ze weinig meer met film te maken hebben of het zou zoveel extra werk voor de crew en mods opleveren dat de site niet meer overeind te houden valt. En dan valt er weleens iets buiten de boot waar sommigen het niet mee eens zullen zijn. Dat was in de oude situatie zo en dat is in de nieuwe sitatie zo en dat zal altijd zo zijn. Er is uitgebreid over gediscussieerd in het forum voor het een en ander veranderd is, ook over de reden dat het tijd werd sommige dingen anders te doen.

=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Hoe zit het dan met deze miniserie
http://www.moviemeter.nl/film/30229
mag die dan wel weer? En wat is het verschil dan tussen deze en band of brothers?

kappeuter (crew films)
-
- 74572 berichten
- 5937 stemmen
Maximaal 7 delen. Band of Brothers voldoet niet aan die eis, deze (docu) mini-serie wel.

martlybra
-
- 86 berichten
- 3585 stemmen
Maximaal 7 delen. Band of Brothers voldoet niet aan die eis, deze (docu) mini-serie wel.
Waarom mag 'Le Piovra' (The Octopus) van 9 delen dan wel op de site staan?

kappeuter (crew films)
-
- 74572 berichten
- 5937 stemmen
Omdat we nog in de evaluatieperiode zitten.
'Mini-series met een vervolg mogen toegevoegd worden, mits er drie jaar tussen de afzonderlijke series zit.'
Vervolgdelen van La Piovra zijn niet 9 delen.
We willen geen gatenkaas hebben (halve mini-serie reeks), dus daar moet nog over besloten worden (of helemaal, of niet). Eind mei zullen we daar over besluiten. Is nog een van de aandachtspunten dus. Tot die tijd blijft de serie er vooralsnog op.

ronengel
-
- 245 berichten
- 932 stemmen
Ik begrijp dat er bepaalde vastomlijnde grenzen gesteld moeten worden aan het wel of niet toelaten op de site. Naar mijn mening is het echter onterecht dat er op deze manier series niet alleen buiten de boot vallen, maar zelfs compleet genegeerd worden.
Dat ik een bepaalde serie niet in mijn top 10 op mag nemen; daar heb ik vrede mee, maar nu wordt alles naar het forum verplaatst waardoor zelfs stemmen onmogelijk wordt.
Hiermee worden sommige kwalitatief-ver-boven-de-middelmaat-uitstekende series ernstig tekort gedaan.
Zonde. Laat mensen op zijn minst stemmen zodat een gemiddelde mening gepeild kan worden; zonder iedere pagina in het forum te moeten lezen om een beetje idee te krijgen van de kwaliteit van de serie.

kappeuter (crew films)
-
- 74572 berichten
- 5937 stemmen
Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is.
Ik denk dat het hier enkel om Band of Brothers gaat. Een serie die iedereen wel kent en de kwaliteiten wel van weet, waar dit bezwaar eigenlijk nauwelijks geldt.
Van die slechts 25 series die verplaatst zijn zaten er verder nauwelijks noemenswaardige of veelbesproken series tussen.

Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Miniseries komen ondanks de vernieuwde regelgeving nog steeds niet in aanmerking voor de toplijsten, waarom is dat?

kappeuter (crew films)
-
- 74572 berichten
- 5937 stemmen
Omdat de toplijsten betrekking hebben op films.
Er is een aparte mini-serie toplijst:

AGE-411
-
- 10294 berichten
- 740 stemmen
Mag deze mini-serie op de site?

mirjo 2
-
- 295 berichten
- 3794 stemmen
Ik heb dat op een andere plaats ook al geschreven: is een maximum van 7 delen niet erg discutabel? Sommige series hebben delen van 50 minuten elk en sommige van 100 minuten elk. Zou het niet beter zijn een maximum aantal minuten als criterium te nemen?
Ik schreef dit n.a.v. het verwijderen van de uitstekende serie "An Honoiurable Woman" die weliswaar 8 delen telt, maar niet meer dan 400 minuten, terwijl andere series met minder afleveringen in totaliteit veel langer duren.

kappeuter (crew films)
-
- 74572 berichten
- 5937 stemmen
Ik begrijp je punt. Elke regel heeft zo zijn voor en nadelen.
We hadden voor deze regel werd ingevoerd veel gedoe met een grijs gebied tussen miniseries en tv-series. Daarom hebben we deze meetbare criteria ingesteld. Dat werkt in de praktijk goed.
Aantal minuten als criterium nemen is niet echt werkbaar. Bij miniseries zijn er bijvoorbeeld 5 afleveringen van 60 minuten = 300 minuten. Veel tv-series hebben bijvoorbeeld 10 afleveringen van 25/30 minuten. Dan zit je op totaal 250/300 minuten. Dan filter je de tv-series er niet zo makkelijk uit.
We hebben het bewust op 7 afleveringen gezet omdat er vanaf 8 afleveringen veel series bij zitten die je niet meer als miniserie kunt aanmerken. En om niet steeds discussies te voeren of iets wel of niet een miniserie is hebben we het zo gedaan.

thunderball
-
- 5761 berichten
- 1382 stemmen
Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk al jaren dat er op Moviemeter helemaal geen series zouden mogen en moeten worden toegevoegd.
Dit is een film site, geen Tv serie site. Geldt trouwens ook voor de meeste Tv films, of het moet er eentje zijn die later als nog in de bioscoop is uitgebracht, of andersom.
Of een serie nu zeven, of acht afleveringen heeft, het blijft een Tv serie en hoort gewoon niet op een filmsite thuis.
Over muziekdocumentaires die niet de bioscoop hebben gehaald, of muziekfilms, die louter bestaan uit concertbeelden wordt vaak vrij moeilijk gedaan, maar materiaal dat louter voor Tv is gemaakt, mag dan een eens wel op deze filmsite. Erg vreemd en tegenstrijdig.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 30793 berichten
- 5344 stemmen
TV of bioscoop is ook maar een medium. Net zoals er films gemaakt worden voor DVD of Netflix.
'Probleem' is vooral dat filmmakers niet altijd in hokjes denken. Dat sommige pilootafleveringen, kortfilms of (muziek)documentaires een bioscooprelease krijgen. Dat films gemaakt voor DVD, TV of Netflix later uitgroeien tot publiekslievelingen of cultfilms.
MM moet ergens een lijn trekken, en dat geldt natuurlijk voor alle films. Anders moet je al per film gaan discussiëren of die op de site moet of niet. Dat je dan goeie mini-series, muziekfilms of kortfilms hier niet ziet en straight-to-DVD of tv-films wel is jammer natuurlijk, maar onvermijdelijk.

Dk2008
-
- 11016 berichten
- 751 stemmen
MM moet ergens een lijn trekken, en dat geldt natuurlijk voor alle films.
Maar die lijn is niet duidelijk. Ik weet niet of je die discussie hebt gevolgd, De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Mijn reactie was "het zou wel", maar waar het over ging.??
Doe dan gewoon ja of nee. Afijn staat hier: De Site >> Algemeen >> Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
(En ga nou niet doen, alsof we allemaal een filmstudie ofzo hebben gevolgd.)
(Film= film, (mini)serie=serie. Klaar. Had je dit topic ook niet gehad.)

Heino (moderator series)
-
- 1481 berichten
- 2290 stemmen
Mede vanwege de samenvoeging van TvMeter en MovieMeter hebben we besloten vanaf nu de ondergrens van 3 afleveringen voor miniseries te laten vervallen. Dit houdt dus in dat ook miniseries bestaande uit slechts 2 afleveringen op de site mogen, zolang deze voldoen aan de voorwaarden die ook voor andere series gelden.
De miniseries zullen allemaal op het Series gedeelte van de site komen, aan het verplaatsen/samenvoegen van miniseries die nu dubbel op de site staan wordt als het goed is gewerkt.