- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Daar gaan we weer..... Als je je nu eens bezig zal houden met toevoegingen die geen vertaalwerk vergen (ja, die zijn er nog volop hoor), dan maak je het voor jezelf stukken makkelijker. Maar dit advies sla je al jaren lang uit de weg.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Daar gaan we weer..... Als je je nu eens bezig zal houden met toevoegingen die geen vertaalwerk vergen (ja, die zijn er nog volop hoor), dan maak je het voor jezelf stukken makkelijker. Maar dit advies sla je al jaren lang uit de weg.
Dat is niet waar, ik zoek genoeg naar vertaalde plots maar ga verders niet met jou in discussie Mug.
Jij mag het van mij overnemen wat ik heb, dan weet je wat het is.
En begrip heb je niet veel.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Je kunt natuurlijk niet alles aan ''begrip'' hangen. Ik kan ook niet lassen, dus ik ga geen carrière beginnen als lasser waar anderen mijn werk af moeten maken of verbeteren... dat is wat veel mensen bedoelen, denk ik.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Je kunt natuurlijk niet alles aan ''begrip'' hangen. Ik kan ook niet lassen, dus ik ga geen carrière beginnen als lasser waar anderen mijn werk af moeten maken of verbeteren... dat is wat veel mensen bedoelen, denk ik.
Ja oke dat komt al heel anders over dan wat hij schrijft.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Hij is wat directer en ik pak het een beetje in, maar het komt wel op hetzelfde neer. En Mug heeft natuurlijk zelf een flink aantal toevoegingen op zijn naam en ik kom net pas kijken, dus hij zal er sowieso wel meer vanaf weten dan ik, omdat hij al langer in dit topic komt..
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Dat is niet waar, ik zoek genoeg naar vertaalde plots maar ga verders niet met jou in discussie Mug.
Jij mag het van mij overnemen wat ik heb, dan weet je wat het is.
En begrip heb je niet veel.
Ik heb ook ADHD.... En dat je al niet in discussie wilt gaan (omdat het wel degelijk waar is) zegt alweer genoeg. Ik word er onpasselijk van, iedere keer weer hetzelfde verhaal. Nogmaals: houd je vooral bezig met 'gemakkelijke' toevoegingen en vraag anderen via een soort van wenslijst of zij de moeilijkere toevoegingen voor hun rekening willen nemen. Het keer op keer zeuren om vaak simpele vertalinkjes begint menigeen de neus uit te hangen, wat ook blijkt omdat je nu opeens wel je 'ziekte' dan wel 'sociale handicap' aan de grote klok ophangt.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Ik heb ook ADHD.... En dat je al niet in discussie wilt gaan (omdat het wel degelijk waar is) zegt alweer genoeg. Ik word er onpasselijk van, iedere keer weer hetzelfde verhaal. Nogmaals: houd je vooral bezig met 'gemakkelijke' toevoegingen en vraag anderen via een soort van wenslijst of zij de moeilijkere toevoegingen voor hun rekening willen nemen. Het keer op keer zeuren om vaak simpele vertalinkjes begint menigeen de neus uit te hangen, wat ook blijkt omdat je nu opeens wel je 'ziekte' dan wel 'sociale handicap' aan de grote klok ophangt.
Er zijn zoveel vormen van ADHD, en ik hang het niet ineens aan de grote klok.
Dat heb ik jaren geleden al gedaan en ik zeur niet ik vraag om hulp, dat jij het wel goed kan ben maar blij en we zijn niet allemaal hetzelfde, gelukkig maar.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
@ Mug: Ik heb 606 er op gewezen, omdat ik al van 2 á 3 andere vertalers/toevoegers hetzelfde heb gehoord. Vandaar dat hij er nu mee kwam, ik had hem de tip gegeven er een beetje op te letten, omdat het als storend wordt ervaren. Het moet wel leuk blijven en als andere toevoegers hun handen vol hebben betreft het helpen van 606 om zijn toevoegingen er door te krijgen, roept dat onrust op.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Maar goedbedoelde adviezen wuif je weg (vandaar mijn directheid, lieverd, ik hamer er nota bene al een aantal jaren op). Het punt is duidelijk lijkt me. Zo niet, dan heeft dat te maken met je leerstoornis die je niet als excuus wilt gebruiken. Tja, dan is het eind ver te zoeken....
Nogmaals, conclusie: houd je alsjeblieft bezig met de toegankelijkere (voor jezelf gemakkelijkere) toevoegingen.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Maar goedbedoelde adviezen wuif je weg (vandaar mijn directheid, lieverd, ik hamer er nota bene al een aantal jaren op). Het punt is duidelijk lijkt me. Zo niet, dan heeft dat te maken met je leerstoornis die je niet als excuus wilt gebruiken. Tja, dan is het eind ver te zoeken....
Nogmaals, conclusie: houd je alsjeblieft bezig met de toegankelijkere (voor jezelf gemakkelijkere) toevoegingen.
Zal er op letten, en alleen weet ik niet hoe ik zoeken moet naar de film met de kant en klare plots.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Begin met Nederlandse/Vlaamse films, zullen er vast nog genoeg zijn die niet op de site staan.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Begin met Nederlandse/Vlaamse films, zullen er vast nog genoeg zijn die niet op de site staan.
oke zal dan gewoon een Nederlandse regisseur moeten invoeren.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Zal er op letten, en alleen weet ik niet hoe ik zoeken moet naar de film met de kant en klare plots.
Daar kan ik je wellicht mee helpen. Jeugd- en familiefilms staan heel vaak nog niet op MovieMeter, maar daarvan staan wel vaak prima plots op cinema.nl. Zelf heb ik de afgelopen weken talloze Tsjechoslowaakse familiefilms toegevoegd.
Oersimpel, je gaat gewoon naar:
http://www.cinema.nl/trefwoorden/
Vult een land in en daarna nog eens familiefilm (of wat voor genre dan ook) en je krijgt een hele lijst. Nu moet ik wel zeggen dat de plots van cinema.nl niet altijd lang genoeg zijn, dus ik zou er wat zoeken die dat wel zijn. Verder moet je uit die plots zinnen als "geweldig leuke film van regisseur Blablabal" even eruithalenen. En cinema.nl wil nog wel eens acteursnamen gebruiken zoals: "Stallone speelt een vietnamveteraan die...", waar je dan (m.b.v. IMDB) even van moet maken: "Rambo is een een vietnamveteraan die..."
Veel zeer deugdelijke Nederlandse plots staan ook op:
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Bedankt voor deze bruikbare TIP. 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Als iemand een plot kan vinden van 2010: Moby Dick mag tie hem toevoegen.
Dat valt nog niet mee, heb tijdens het zoeken wel een andere versie uit 2010 van Moby Dick gevonden en toegevoegd, van Mike Barker.
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Tja als het makkelijk was had ik het zelf wel gedaan 
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Tja als het makkelijk was had ik het zelf wel gedaan
Ja dat is waar ook, maar ik heb met die andere film beetje zelf wat geschreven, aan de hand van de serie die ik gezien heb.
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Die je nu hebt toegevoegd is dat deze?
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Ja die kwam ik tegen.
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Heb je ook gezien wat er onder de titel staat?
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Oh verdorie nee, maar nu wel 
Lui (crew films)
-
- 3493 berichten
- 11959 stemmen
Moby Dick van The Asylum heb ik gisteravond al toegevoegd.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Even voor de duidelijkheid en irritatie weg te halen die hier al snel ontstaat als ik hulp vraag.
Hier het volgende, en nee het is geen excuus.
Ik ben moeilijk lerend en heb concentratie stoornis en ADHD.
Waarschijnlijk maar dat moeten de testen nog uitwijzen heb ik ook autisme.
Nu gaan ze vanuit het GGZ uitgebreide testen uitvoeren om te zien wat ik nu werkelijk heb, de ADHD heb ik al maar nu is er ook een signaal naar autisme.
Beste 606,
ik vind het erg moedig van je om zo open je verhaal te doen, en daar heb ik veel bewondering voor! Ook heb ik begrip voor je situatie.
Echter, een paar dingetjes kan ik toch niet helemaal bij met mijn verstand.
Ikzelf heb namelijk óók een licht autistische stoornis (NLD), maar dat belet mij niet om veel moeite te steken in mijn toevoegingen. Sterker nog, juist omdat ik autistisch ben, kan ik me soms helemaal vastbijten in hetgeen wat ik doe!
En mijn Engels is meer dan prima, en ook in het Duits kan ik me redelijk redden (lezen en spreken). Verder is mijn IQ gemeten op 111, dus ook dát kan geen excuus zijn....
Ik vind dus eigenlijk dat jij het jezelf af en toe wel érg gemakkelijk maakt door anderen (veel) vertaalwerk voor jou te laten doen, en vervolgens wél de film op jouw naam te laten zetten.
Maargoed, dat vinden meerdere mensen hier...
Voorderest wens ik je wel veel succes met toevoegen!! 
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Voorderest wens ik je wel veel succes met toevoegen!!
Iedereen vraagt om hulp hier alleen ik meer dus dan is het niet alleen van mij gemakzucht zoals jullie het zien.
Ik heb meer alleen gedaan dan jullie denken en er is veel van afgekeurd door het vertaal werk en opmaak van het verhaal dat erg slecht is.
Maar ik ga nu wel toevoegingen zoeken met Nederlandse plot.
Barfly
-
- 1873 berichten
- 1749 stemmen
T.a.v. Moby Dick (2010) toevoeging van 606:
In dit geval wordt het volgens mij een miniserie en zou dan wel toevoegbaar kunnen zijn.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
T.a.v. Moby Dick (2010) toevoeging van 606:
In dit geval wordt het volgens mij een miniserie en zou dan wel toevoegbaar kunnen zijn.
Oke dat is mooi, alleen ben ik dan wel mijn zelfgeschreven plot kwijt
want de film is gelijk verwijderd.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Kan toch niet toegevoegd worden aangezien nog niemand weet uit hoeveel afleveringen die miniserie bestaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.