• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.608 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.717 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

Lui (crew films)

• 3495 berichten
  • 12169 stemmen

Misschien is de film om bovenstaande reden afgekeurd en is er nog niet naar de plotomschrijving gekeken.

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

http://www.moviemeter.nl/rejections

Ik bedoelde eigenlijk waar hij staat zonder deze link te gebruiken.

Het was nogal onduidelijk geformuleerd, sorry.

Ik doe het zo wel.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Die link staat nergens, je verwijdert gewoon alles wat achter .nl/ staat en je typt rejections

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Lui schreef:

Misschien is de film om bovenstaande reden afgekeurd en is er nog niet naar de plotomschrijving gekeken.

Dan had dat er best erbij vermeld mogen worden. Nu heeft het er schijn van dat wanneer aan de gestelde voorwaarde wordt voldaan de film het "groene" licht krijgt.

Zie het als opbouwende kritiek. Ik kom vaker films tegen met een omschrijving die mijns inziens beter kunnen, correctie, moeten. Ik begrijp heus dat MM sterk wil groeien en voordat 'crewleden' met de dooddoener aankomen: "je kan het zelf verbeteren", wil ik alleen stellen dat mijns inziens hier iets strenger op gelet moet worden.

Het zou jammer zijn als de kwaliteit door kwantiteit het moet ontgelden.

Lui (crew films)

• 3495 berichten
  • 12169 stemmen

De film The Obama Deception staat volgens mij al meerdere keren in rejectionslijst, omdat het gewoon een documentaire is die direct naar DVD ging, ik denk dat er om die reden niet verder naar gekeken is.

Als je vindt dat een plotomschrijving beter kan, dan kun je die natuurlijk ook zelf als correctie indienen. Als de crew sterker gaat letten op de kwaliteit van de plotomschrijvingen en hierin ook een stuk strenger wordt, en om die reden dus ook meer toevoegingen afkeurt, is de lol er voor de gebruikers die veel films toevoegen (en soms ook veel tijd insteken) snel af!

Lui (crew films)

• 3495 berichten
  • 12169 stemmen

doodah schreef:

Hieruit leid ik af dat een film die maar op 1 festival is gedraaid, dus niet toegevoegd mag worden. Klopt dat?

Dat klopt. Een film moet op 2 festivals gedraaid hebben in verschillende landen. Meer info vind je hier:

Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

dragje schreef:

Er mag ook wat "strenger" gelet worden op wat iemand als plot omschrijving meestuurt. Natuurlijk mag er best een 'statement' worden gemaakt, maar alsjeblieft, niet op een opzichtige wijze zoals bovenstaande voorbeeld.

Het betreft hier ook een afgekeurde toevoeging. Wanneer de film op zichzelf al niet aan de criteria lijkt te voldoen, is het ook niet nodig om om een beter plot te vragen.

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Metalfist schreef:

Die link staat nergens, je verwijdert gewoon alles wat achter .nl/ staat en je typt rejections

Ah, merci

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

't zijn wel geen simpele films om toe te voegen, die op de rejections lijst.

Lui (crew films)

• 3495 berichten
  • 12169 stemmen

Vaak zijn het inderdaad hopeloze gevallen, waarvan of heel weinig te vinden is, of die gewoon niet aan de criteria voldoen. Heel soms komt het nog wel eens voor dat er maar een klein iets, zoals een poster of plotomschrijving, aangepast hoeft te worden.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Lui schreef:

De film The Obama Deception staat volgens mij al meerdere keren in rejectionslijst, omdat het gewoon een documentaire is die direct naar DVD ging, ik denk dat er om die reden niet verder naar gekeken is.

In dat geval hoort de film niet in deze lijst thuis en kan een crewlid deze gewoon verwijderen.

Als je vindt dat een plotomschrijving beter kan, dan kun je die natuurlijk ook zelf als correctie indienen.

Dat kan inderdaad. Maar zoals ik al eerder schreef, men kan het ook als opbouwende kritiek zien.

Als de crew sterker gaat letten op de kwaliteit van de plotomschrijvingen en hierin ook een stuk strenger wordt, en om die reden dus ook meer toevoegingen afkeurt, is de lol er voor de gebruikers die veel films toevoegen (en soms ook veel tijd insteken) snel af!

Wellicht, maar wat is belangrijker? "Lol" of de kwaliteit van de omschrijving? Bovendien ligt het niet eens zo zwart-wit, ik vraag niet of de persoon Homerus in vier zinnen herschrijft maar of de kwaliteit van de omschrijving toch aan bepaalde eisen zou kunnen voldoen....

Knisper schreef:

Het betreft hier ook een afgekeurde toevoeging. Wanneer de film op zichzelf al niet aan de criteria lijkt te voldoen, is het ook niet nodig om om een beter plot te vragen.

De gebruiker krijgt in dit geval als reactie: Heb je informatie over de release van deze film? Heeft het in de bioscoop gedraaid, is op tv geweest of op filmfestivals? Het klinkt me nogal dubieus in de oren.

Hier kan de gebruiker niet uit opmaken dat de omschrijving niet in het geding is. En natuurlijk is dat wel relevant, want de gebruiker krijgt immers de kans de inschrijving te 'verbeteren'. Je gaat immers een gebruiker niet na een correctie confronteren met de opmerking: dank voor de verbetering, maar "we" keuren de inschrijving nog niet goed want nu is de omschrijving niet in orde.... Of misschien doen jullie dit wel, maar dat vind ik dan onlogisch.

Over de omschrijving wordt niets geschreven terwijl dit wel zou moeten gebeuren. That's all.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

dragje schreef:

Bovendien ligt het niet eens zo zwart-wit, ik vraag niet of de persoon Homerus in vier zinnen herschrijft maar of de kwaliteit van de omschrijving toch aan bepaalde eisen zou kunnen voldoen....

Uiteraard hebben we hiervoor bepaalde eisen, die hier te vinden zijn: Plotomschrijving - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

dragje schreef:

De gebruiker krijgt in dit geval als reactie: Heb je informatie over de release van deze film? Heeft het in de bioscoop gedraaid, is op tv geweest of op filmfestivals? Het klinkt me nogal dubieus in de oren.

Hier kan de gebruiker niet uit opmaken dat de omschrijving niet in het geding is. En natuurlijk is dat wel relevant, want de gebruiker krijgt immers de kans de inschrijving te 'verbeteren'. Je gaat immers een gebruiker niet na een correctie confronteren met de opmerking: dank voor de verbetering, maar "we" keuren de inschrijving nog niet goed want nu is de omschrijving niet in orde.... Of misschien doen jullie dit wel, maar dat vind ik dan onlogisch.

Over de omschrijving wordt niets geschreven terwijl dit wel zou moeten gebeuren. That's all.

In principe heb je wel gelijk. Soms is dit lastig, want als een plotomschrijving op het eerste gezicht goed lijkt, maar dat er met het plaatje iets duidelijk mis is, dan zal het toch vaak gebeuren, dat deze slechts om het plaatje afgekeurd wordt.

In dit specifieke geval zijn we onder de indruk dat de film helemaal niet aan de criteria voldoet. Als we daar redelijk van overtuigd zijn, is het nog niet echt relevant om inhoudelijk op de toevoeging te reageren. Qua volledigheid zou dat, in ieder geval in dit geval, wel vollediger geweest zou zijn (het plot is immers duidelijk onvoldoende), al leiden dergelijke onvolledigheden naar mijn weten niet of nauwelijks tot vervelende situaties.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

@Knisper

Fair enough.

Ik wil hier ook niet verder muggenziften over de 'precieze' aanpak hoe een inzending te beoordelen. Maar toen ik de diverse inzendingen las, kreeg ik de indruk dat wanneer er sprake is van een onvolledige inzending, foutief jaartal, een te grote plot omschrijving of juist te summier etc. dat hierop gewezen werd.

Wanneer dit klopt en een gebruiker wordt uitgelegd waarom zijn/haar inzending niet wordt goedgekeurd, dan lijkt het mij relevant dat de gebruiker begrijpt welke onderdelen niet kloppen en waarom. Vanzelfsprekend is dit alleen relevant wanneer de persoon die de inzending schrijft een kans krijgt deze te verbeteren.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Ik zal er in ieder geval op letten om indien nodig wat vollediger te zijn.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Hoe lang duurt het voordat een wijziging wordt goed/afgekeurd?

Ik heb namelijk enkele dagen geleden een wijziging ingediend voor Blade Runner maar tot op heden is er niks veranderd. En zo'n grote wijziging was het nu ook weer niet.

Onderhond

• 87653 berichten
  • 12957 stemmen

Knisper schreef:

In principe gewoon de twee delen apart, zoals hij in land van herkomst uitgebracht is. Dit geval heeft in die zin wat tegenwind, omdat hij in Nederland (nog) niet in de bioscoop is uitgebracht, waardoor het vanuit dat oogpunt vooralsnog geen probleem is. Ik kan me zo snel ook geen soortgelijke gevallen bedenken als vergelijkingsmateriaal.

Geen idee of hij nog in Nederland komt, in Belgie heeft hij in ieder geval al gedraaid. Geen idee of mensen die hem hier in de bios hebben gezien gestemd hebben en waarop ze dan eigenlijk gestemd hebben.

Enige vergelijkbare case die ik kan bedenken is Grindhouse, hoewel het daar uiteraard echt om twee verschillende films ging.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Ik zal het nog wel even in de groep gooien, maar ik vermoed dat we het nu zo laten en dat we als het een hoop verwarring blijkt op te leveren, we er nog een keer naar kijken.

Pastichio Rocker schreef:

Hoe lang duurt het voordat een wijziging wordt goed/afgekeurd?

Ik heb namelijk enkele dagen geleden een wijziging ingediend voor Blade Runner maar tot op heden is er niks veranderd. En zo'n grote wijziging was het nu ook weer niet.

Correcties worden normaal gesproken snel weggewerkt. In dit geval is/wordt de correctie onderling besproken, dan duurt het wat langer. Wanneer hij behandeld is, krijg je automatisch een bericht hiervan.

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Onderhond schreef:

Geen idee of hij nog in Nederland komt, in Belgie heeft hij in ieder geval al gedraaid. Geen idee of mensen die hem hier in de bios hebben gezien gestemd hebben en waarop ze dan eigenlijk gestemd hebben.

Ik heb hem in de cinema gezien, maar 'k heb nog geen stem uitgebracht omdat die "samenvatting" zoiezo veel verschilt van de twee afzonderlijke delen.

Ik zou het dus niet erg vinden, moest de bioscoopversie hier ook kunnen verschijnen.

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Staat Paniek in het dorp al op de site? Ik kan hem namelijk niet vinden.

Moest hij er nog niet opstaan, kan ik hem dan toevoegen?

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Is dat deze film: Panique au Village (2009) ?

Om je een willekeurige tip te geven, deze film staat nog niet op de site:

Against the Current (2009) - imdb.com

- fortissimo.nl

Against the Current | Sundance Festival 2009 - festival.sundance.org

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Ik kom de titel overal in het Nederlands tegen, nergens in het Frans. Vandaar dat ik dacht dat hij er niet opstond.

Merci.

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Knisper schreef:

I

Om je een willekeurige tip te geven, deze film staat nog niet op de site:

Against the Current (2009) - imdb.com

- fortissimo.nl

Against the Current | Sundance Festival 2009 - festival.sundance.org

'k heb hem toegevoegd. 'k hoop dat alles wat in orde is, maar dat hoor ik wel van jullie zeker.

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Is het de bedoeling om bij een pas toegevoegde maar afgekeurde film even te wachten voordat je hem aanpast? Zodat de toevoeger zijn geweigerde film kan aanpassen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De toevoeger heeft enkele dagen de tijd vooraleer zijn afgekeurde toevoeging naar de rejections lijst gaat.

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Oké, merci

kappeuter (crew films)

• 74678 berichten
  • 5987 stemmen

Nadat een toevoeging uit de wachtrij is afgekeurd, krijgt de toevoeger de eerste 48 uur de gelegenheid om zijn/haar toevoeging zelf te verbeteren en opnieuw in te dienen. Die toevoeging komt dan opnieuw ter beoordeling in de wachtrij.

Wanneer 48 uur verstreken zijn en de toevoeger heeft zijn/haar toevoeging niet zelf verbeterd en opnieuw ingediend, dan komt de toevoeging in de 'rejections' te staan en kan iedereen de toevoeging verbeteren en opnieuw toevoegen.

Afgekeurde toevoegingen - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Quentin

• 10218 berichten
  • 8568 stemmen

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Ik vroeg me af of iemand weet of er al een still of zelfs een poster beschikbaar is van het nieuwe Wes Anderson project The Fantastic Mr. Fox. Stop-motion verfilming van het Roald Dahl boek. Zou toch al dit najaar in premiere moeten gaan, maar ik heb tot nu toe nog niks nuttigs kunnen vinden.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14501 stemmen

Montorsi schreef:

Ik vroeg me af of iemand weet of er al een still of zelfs een poster beschikbaar is van het nieuwe Wes Anderson project The Fantastic Mr. Fox. Stop-motion verfilming van het Roald Dahl boek. Zou toch al dit najaar in premiere moeten gaan, maar ik heb tot nu toe nog niks nuttigs kunnen vinden.

Daar is, behalve een logo nog niets van uitgekomen. Ik denk dat, zodra er iets bekend wordt gemaakt het wel door iemand zal worden toegevoegd.

De Mees

• 558 berichten
  • 64 stemmen

Montorsi schreef:

Teaserposter?

Fantastic Mr. Fox (2009) @ MoviePosterDB.com - Internet Movie Poster DataBase

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.