• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.205 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.522 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

"Stills' zijn naar mijn mening onbetrouwbaar, kunnen ook promo's zijn. DVD/VHS cover is wel erg makkelijk.

Posters lijken mij historisch gezien nog steeds het meest verantwoord, ondanks dat er soms spoilers op staan.

Soms zijn bij films de quadposters van een betere kwaliteit dan de one-sheets.

Jammer in deze bijvoorbeeld, dat bij Midnight Manhunt een (lelijke) DVD-cover staat; dit lijkt mij toch ook mogelijk met de quadposter; een aangepaste lay-out voor quads, zoals:

(afbeelding)

(afbeelding)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/3/8a/eNU3OfJ7d/biXHO2dh8xeg==.jpg

Ook veel leuker, zo lag ie iig. in de videotheken.

Hannibal

• 9362 berichten
  • 3285 stemmen

Mug schreef:

Tja, er vindt een discussie plaats. Als de enige reactie van de crew is dat ze de fout herstelt, trek ik mijn conclusies. Blijkbaar zijn die voorbarig, net als het herstel van het foutje.

Mug schreef:

(lees: poster vervangen door still) interpreteer ik als een standpunt ipv 'we wachten even af'.

Ach, ik had bij constatering van de fout geen tijd om het meteen te wijzigen, en later heb ik er even niet meer aan gedacht. Als jij daar je conclusie uit trekt dat we de discussie doelbewust tactisch willen laten doodbloeden is dat onterecht.

Als er daarna nog een reactie komt dat ik de crew de tijd moet geven, mag ik er van uitgaan dat er op dit moment de komende tijd nog een verhitte discussie plaats zal vinden in het crew-forum zodat er later een crew-standpunt geplaatst zal worden?

Nee hoor. Ons standpunt is duidelijk en bovendien al aan je laten weten.

Mug schreef:

Nee. Verder verwacht ik een discussie ipv flauwigheden en/of gezwijg.

Je hebt tot nu toe iedere keer reactie gekregen, alleen je bent niet tevreden tot je je zin krijgt en daar ben ik dan weer niet van thuis.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Mug schreef:

Liever een gedraaide quad-poster

Dat ben ik dan niet met je eens (wel liever een liggende quad dan een willekeruige still). Een gedraaide quad poster vind ik geen optie. Daar kan ik nog in esthetische argumenten komen. Alleen voor de vormgeving van de site dat een quad liggend geplaatst kan worden vind ik esthetiek geen issue (in de filmlijsten en het zoeken loopt het ook vaak buiten mijn kader) dat is vast op te lossen en als ik het zo lees is de crew wél bereidwillig daar wat aan te doen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Hannibal schreef:

O jazeker, deze tactiek wordt eerst uitvoerig door ons besproken op onze supergeheime crewmeetings.

Ten eerste hebben jullie een crew-forum waar jullie dingen kunnen bespreken zonder onze bemoeienis. En terecht. Er wordt een idee geopperd. Ik zeg niet dat mijn idee 'de oplossing' is, maar 'een oplossing'. Is het dan vreemd dat de verwachting is dat er gezocht kan (of dient te) worden naar mogelijke oplossingen? We krijgen alleen subjectieve redenen naar ons hoofd geslingerd. Ook ik vind een gedraaide quad-poster niet mooi, maar daar gaat het totaal niet om. Het gaat er om dat een originele poster uit land van herkomst (naar mijn mening een streven) voorhanden is en dat prevaleert boven een still (halfbakken of niet) of dvd-/videohoes.

Uit de reacties van de afgelopen periode heb ik niet de indruk gekregen dat de crew hierover gebrainstormd heeft. Wellicht heb ik het mis hoor.

Gelukkig is er ook al een optie van 'thumbnail' gesuggereerd, ook door jezelf. Kijk, een mogelijke oplossing. Is het uit te voeren? Wie weet. Ik zie het nog niet staan in Jordy's 'to do en ideeenlijst". De crew kan dit natuurlijk aan hem voorstellen. Of wellicht dat een quad-poster wel verticaal geplaatst wordt maar als je erop klikt dat die dan horizontaal te zien is. Geen idee of dit technisch mogelijk is, maar het is een mogelijke oplossing. En wellicht zijn er nog andere mogelijke oplossingen.

Ik zie alleen een grote "NEE" vanuit de crew ipv "laten we dat eens onder de loep gaan nemen". Dan is het niet vreemd dat ik m'n tanden zet in deze discussie. Bespreek het eens met Jordy, en wellicht hebben andere 'technici' nog ideeen?

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Zowel voor de thumbnail als vertikaal met klik suggestie heb je in ieder geval mijn nee. Dan veel liever een DVD hoes of zelfs een still.

Verder is de foto van Dogie_Hogan al illustratie genoeg dat een quad gewoon liggend plaatsen (zonder scalen) amper te overwegen valt.

Hannibal

• 9362 berichten
  • 3285 stemmen

Mug schreef:

Ik zie alleen een grote "NEE" vanuit de crew

----

Hannibal schreef:

Als de minimale breedte van 200 pixels hoger zou liggen zou je kunnen nadenken over quads, maar om hem ¨dan maar verticaal¨ te plaatsen...

kappeuter schreef:

Technisch kan het wel, maar er blijft erg weinig van een quadposter over als je 'm op 200 pixels breed vastzet.

Dan blijft er een miezerig plaatje over, vandaar dat er voor is gekozen ze niet toe te staan.

Hannibal schreef:

Quads zijn mooier, geef ik toe, zolang ze maar gewoon recht staan en als het maar geen miezerig klein plaatje is. Een quad die boven de 150 pixels in hoogte zou uitkomen kan nog wel, mooi is het niet, maar acceptabel, sommige stills op de site zijn ook maar 150 pixels hoog.

Over een gedraaide quad is mijn mening duidelijk, en ook van de andere crewleden die hebben gereageerd. Het probleem is de maximale breedte van 200 pixels. Een grote ¨NEE¨ zie ik nergens...

Alsof we met een plaat voor onze kop NEE zitten te schudden. We hebben er toch wel degelijk over nagedacht. Het crewforum is inderdaad de plek voor ons om dit soort zaken te bespreken zonder jullie bemoeienis. Wat hierover is besproken, en of Jordy is gevraagd om naar de mogelijkheden te kijken weet jij dus ook niet, en daarom baal ik er van dat je doet alsof er een totale onwil aan onze kant heerst.

Mug schreef:

Gelukkig is er ook al een optie van 'thumbnail' gesuggereerd, ook door jezelf. Kijk, een mogelijke oplossing. Is het uit te voeren? Wie weet. Ik zie het nog niet staan in Jordy's 'to do en ideeenlijst". De crew kan dit natuurlijk aan hem voorstellen.

We zijn echt geen kleine kinderen hoor. Deze Marga van Praag-achtige manier van schrijven is echt niet nodig.

Mug schreef:

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Zo te zien een zeer belangrijk motto in jouw leven.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Blijkbaar heb ik een plaat voor mijn kop, want die grote "NEE" zie ik nu nog duidelijker dan voorheen. Ik vraag me dingen af, ook door de individuele bijdragen van crew-leden die niet rechtlijnig zijn (er zijn uitzonderingen, zie De Muze, en toch wordt er weer een still geplaatst ipv poster). Wellicht zijn er technische oplossingen als de gedraaide variant compleet out of the question is. Ik vraag gewoon vriendelijk (net als Marga van Praag, niet de grootste bitch van Nederland) of er andere mogelijkheden zijn, blijkbaar technisch, en dat Jordy daarover gecontacteerd kan worden. Noem het onwil van jullie kant of noem het een tip of vriendelijk verzoek van mijn kant. Ik kan hem natuurlijk zelf ook een pm sturen. Wellicht dat hij een allesvernietigende "NEE" zal zeggen zodat deze nachtmerrie voor jullie ook voorbij is.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Tjee man, lees jij eigenlijk wel goed wat Hannibal schrijft? Hoe duidelijk wil je het in vredesnaam hebben?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Ik lees goed hoor, met de zinsnede "weet jij dus ook niet" worden de glazen ingegooid. Nee, ik weet dat niet inderdaad. Duidelijke informatie-verstrekking is dan ook vaak met dit soort discussies fijn. Ik kan alleen maar (blijkbaar verkeerde) conclusies trekken met de informatie die ik wel weet.

Hannibal

• 9362 berichten
  • 3285 stemmen

Mug schreef:

Blijkbaar heb ik een plaat voor mijn kop, want die grote "NEE" zie ik nu nog duidelijker dan voorheen. Ik vraag me dingen af, ook door de individuele bijdragen van crew-leden die niet rechtlijnig zijn (er zijn uitzonderingen, zie De Muze, en toch wordt er weer een still geplaatst ipv poster).

Blijkbaar wel ja, want nu begin je weer over de Muze terwijl ik je dacht ik toch ¨duidelijke informatievertrekking¨ heb gegeven hoe het komt dat die poster is geplaatst er weer verwijderd.

net als Marga van Praag, niet de grootste bitch van Nederland

Nee, geen bitch, leuke vrouw, maar wel iemand die het late nieuws presenteert alsof het het jeugdjournaal is.

zodat deze nachtmerrie voor jullie ook voorbij is.

Nou Mug, het spijt me voor je, maar dat valt erg mee hoor.

Duidelijke informatie-verstrekking is dan ook vaak met dit soort discussies fijn.

Hoeveel informatieverstrekking heb je nog nodig? Je geeft zelf eerder aan hoe terecht het is dat er een crewforum is. Moeten we daaruit quoten, en speciaal voor jou hier plaatsen, in het belang van de informatieverstrekking? Als er een doorbraak is hoor je het heus wel.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Hannibal schreef:

nu begin je weer over de Muze terwijl ik je dacht ik toch ¨duidelijke informatievertrekking¨ heb gegeven hoe het komt dat die poster is geplaatst er weer verwijderd. (...) Hoeveel informatieverstrekking heb je nog nodig?

...en dat terwijl een ander crew-lid reageert dat het in sommige gevallen (incl. De Muze) wel verantwoord is. Vind je het gek dat er bij mij dan vraagtekens ontstaan?

Iets anders voor de afwisseling.

Aangezien ik enige problemen heb met mijn 'plaatjesprogramma', ben ik niet in staat films toe te voegen nu. Vanaf donderdag draaien in de Nederlandse zalen twee films (officiele release) die nog niet op de site staan.

1) Pure Coolness, Filmmuseum

2) Ik krijg ze dagelijks op bezoek, Fietsmug en Dansmug

Als iemand ze wil toevoegen, alvast bedankt.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Fietsmug en Dansmug, Hehe!

kArIzMa_Movie

• 1290 berichten
  • 334 stemmen

Ik heb beide films voor m'n rekening genomen.

Hannibal

• 9362 berichten
  • 3285 stemmen

Mug schreef:

...en dat terwijl een ander crew-lid reageert dat het in sommige gevallen (incl. De Muze) wel verantwoord is. Vind je het gek dat er bij mij dan vraagtekens ontstaan?

Hij zegt niet dat het verantwoord is, maar dat het in het geval van de Muze niet lelijk staat. (één van de uitzonderlijke gevallen waar het wel goed uitpakt)

Waarschijnlijk trek jij hier weer je eigen inmiddels bekende conclusies uit.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een vraagje.

Mag Remi - alleen op de wereld eigenlijk toegevoegd worden?

Was oorspronkelijk een anime serie, en nu heb ik hier een dvd thuis liggen met een speelfilmversie van de serie (duur: 90 min). Op Imdb staan twee usercomments, en 1 user gaat in op deze vreemde release. Iemand?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Lijkt me niet, is een serie toch? Als het een speelfilm is wel natuurlijk. Er staat op IMDb ''TV Series'', dus denk ik dat deze niet mogelijk is.

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Ik denk dat de speelfilmversie van de serie wel toegevoegd mag worden.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Die IMDB link heeft het over een TV-serie van 51 episodes. Is dus niet toevoegbaar!

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Zoals ik het opvat:

Finland: 96 min --> speelfilm

Japan: 24 min (43 episodes) --> serie

Komt de finse speelfilm variant dan ook niet in aanmerking?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Als daar een aparte IMDB link voor is of een link naar een andere database waar de info staat van de speelfilmversie, waarschijnlijk wel!

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Volgens deze site: link is Rittai anime ie naki ko Remi in het engels Homeless child of Ie Naki Ko in het Japans als alternative titel.

Ie Naki Ko is op imdb terug te vinden: imdb link

Verder volgens deze site:

Alternative titel:

Alleen op de wereld (Dutch)

Ie Naki Ko (Japanese)

Remi (Spanish)

Rémi Sans Famille (French)

Rittai anime ie naki ko (Japanese)

Ie Naki Ko zou dan de titel zijn van de filmversie.

Blijkbaar zijn er 2 versies van de serie: Nobody's girl en Nobody's boy. Bij de ene versie is Remi een meisje, bij de ander een jongen. In de filmversie is Remi een jongen.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad! Screenshot bij de link zag ik in de film, en de speelduur van de dvd is 96 min, ook al vermeldt de hoes 90 min. Wikipedia zegt ook dat er een lange speelfilm is (door dezelfde regisseur als de serie, Osamu Dezaki) maar geeft verder geen info. Mag toegevoegd worden lijkt me dan. Bedankt voor de info!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Die Imdb-link die je geeft is dan een remake uit 1994. De laatste link die je geeft is de juiste. uit 1980 schijnbaar.

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Ja dat klopt, zag ik later ook. De versie uit 1980 staat niet op imdb...

brabusRUS

• 1628 berichten
  • 2816 stemmen

Ik ben van plan om binnekort om 'Next Avengers: Heroes of Tomorrow' uit 2008 te kijken, maar tot mijn verbazing staat hij er niet op!

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

brabusRUS schreef:

Ik ben van plan om binnekort om 'Next Avengers: Heroes of Tomorrow' uit 2008 te kijken, maar tot mijn verbazing staat hij er niet op!

(afbeelding)

brabusRUS

• 1628 berichten
  • 2816 stemmen

Ga je 'm toevoegen?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik denk dat hij je even wou helpen, zodat jij hem zou toevoegen, door de poster al te geven.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Metalfist schreef:

Ik denk dat hij je even wou helpen, zodat jij hem zou toevoegen, door de poster al te geven.

Klopt; zo nee, dan wil ik 'm wel toevoegen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.