• 159.602 films
  • 9.832 series
  • 29.152 seizoenen
  • 609.198 acteurs
  • 355.532 gebruikers
  • 8.906.255 stemmen

Mijn Films: je eigen filmlijstjes op MovieMeter

zoeken in:

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

In De Site > Algemeen > My Movies:

* ideetje * :

naar analogie van IMDB (my movies) kun je hier misschien ook de mogelijkheid creëren om bepaalde films in een persoonlijk mapje te stoppen met als onderverdelingen :

- (bezit deze film op) DVD

- (bezit deze film op) VHS

- nog kopen

- nog zien

Lijkt me leuk, zo kun je zien wie welke films heeft en kun je zien welke films deze MM-er nog wil kopen ...

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Leuk idee!

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

en dan vooral een 'must-see' list.

dat zou ideaal zijn.

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

vier lijstjes lijken me ideaal :

- heb ik (op DVD)

- heb ik (op VHS)

- wil ik zeker nog zien

- wil ik zeker nog kopen

(eventueel : - deze DVD/VHS verkoop ik)

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8133 stemmen

Lijkt mij ook een erg leuk idee!!!

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

aanvullende ideetjes :

*eventueel kunnen we dan ook bij de films zelf zetten, hoeveel MM-leden 'm hebben

(vb. score 3,88, stemmen 144, DVD 18)

*top 100 van de films die het meest "bezeten" zijn door de MM-leden

* bij de films zelf kun je ook zetten hoeveel je betaald hebt en waar gekocht (zo kun je je ergeren aan het feit dat iemand die of die film heeft gekocht voor 7,99, terwijl jij er nog 18 of zo voor hebt neergeteld )

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

yup staat al tijden op de todo-list, komt om de 2 maanden wel een keer voorbij dit idee ("ik heb me nu toch een goed idee!" )

ik zal het nog niet gelijk in gaan bouwen in de nieuwe site (omdat ik andere dingen belangrijker vind) maar ooit wil ik het wel eens bouwen inderdaad. Voorbedachte categoriën lijkt me niet zo nuttig, je kunt dan gewoon zelf mappen aanmaken.

Maar goed, lange termijn werk dus. Tot en met de zomer ben ik denk ik bezig met het opnieuw maken van de site (met ongeveer de huidige functionaliteiten), daarna ga ik de nieuwe site kopïeren en wijzigen naar MusicMeter en als dát allemaal draait ga ik eventueel weer aan uitbreidingen van MovieMeter denken.

Nou klinkt het net alsof ik dag en nacht met de site bezig ben, maar dat valt wel mee... af en toe een uurtje, daarom duurt het ook dus nog wel even voor de nieuwe site klaar is

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

OK Jordy, hebben wij, lijstjesfreaks, dan weer een paar nieuwe lijstjes en een top100 erbij !!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

't is misschien toch wel handig dan om bepaalde categoriën vast te leggen ("moet ik nog zien", met mogelijkheid om een PM te krijgen als ie op tv komt ofzo. En inderdaad "in bezit" zodat je kunt kijken welke films het meest gekocht zijn door de users, enz)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De meest aangevraagde feature van de afgelopen 4 jaar, die even op zich heeft laten wachten omdat ik er zelf niet zoveel gebruik van zal maken:

Mijn Films

Ik sta open voor opbouwende kritiek: andere naam? functionaliteit vergeten? erg onduidelijk hoe het systeem werkt? bug gevonden? Ik hoor het graag in dit topic.

kos

• 45941 berichten
  • 8387 stemmen

Grappig, al zal ik er zelf ook niet veel gebruik van maken.

Je kunt dus niet bij andere mensen zien wat er op hun lijstje staat? (zal wel niet anders heette het wel 'jouw films' )

kos

• 45941 berichten
  • 8387 stemmen

Overigens is de site opeens wel een stuk trager geworden of ligt dat niet hieraan?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Merk ik ook, kan het me niet voorstellen, maar het was wel érg toevallig, zal nog eens kijken.

Het wordt later wél mogelijk om (als je dat wilt) inzicht te geven in je lijsten, komt dan bij je userinfo te staan.

kappeuter (crew films)

• 71459 berichten
  • 5679 stemmen

Ziet er goed uit. Als je de toelichting leest en het 1x probeert is het goed duidelijk hoe het werkt.

Misschien kun je een functie maken waarbij je in kunt stellen (vinkjes):

* Kopieer automatisch naar 'nog zien' map.

* Kopieer automatisch naar 'in bezit' map.

Ik zal namelijk voornamelijk de 'nog zien' map gebruiken. Hierdoor hoef je niet steeds te kopieren.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Leuke optie, alleen hou ik zelf nooit dit soort lijstjes bij (ze zouden veel te lang worden ), maar toch leuk.

Ik zou het handig vinden als je een soort van functie zou krijgen waar je je "haves" (films die je bereid bent weg te ruilen) en "wants" (films die je graag aan je collectie toe zou willen voegen) zou kunnen neerzetten. Dan kunnen andere users dmv pm's een afspraak maken. Ik zie namelijk nogal vaak topics in het forum staan van mensen die dvd's/video's willen ruilen.

Voor deze optie heb je dan natuurlijk wel die "inzicht geven in je lijsten"-optie nodig.

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3387 stemmen

Erg leuk, die Mijn Films functie !

Maar als ik het goed begrijp komt er misschien nog een link in je profiel, zodat je ook de lijsten van andere users kunt bekijken ?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Bedenk trouwens dat je mijn voorstel natuurlijk makkelijk zelf aan kunt maken in het kader van subtopics...

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Waar kun je de zichtbare lijstjes zien?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kappeuter schreef:

Hierdoor hoef je niet steeds te kopieren.

Dat kun je natuurlijk ook in één keer doen. Eerst alle films naar je "inbox", dan op dat bovenste "selecteer alles" vinkje klikken, en dan kopiëren/verplaatsen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het is ook nog niet mogelijk om anderen inzicht te geven in je lijsten, dit komt nog.

Die zullen op één of andere manier bij je userinfo komen te staan, maar ik heb vandaag geen zin meer.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Ik had het alweer gelezen

kappeuter (crew films)

• 71459 berichten
  • 5679 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Dat kun je natuurlijk ook in één keer doen. Eerst alle films naar je "inbox", dan op dat bovenste "selecteer alles" vinkje klikken, en dan kopiëren/verplaatsen.

Mijn opmerking was er van uit gaande dat ik af en toe een enkele film naar 'mijn films' verplaats.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Leuke optie!

Wie heeft IMDb nú nog nodig?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Is het niet handiger om voor het toevoegen van films naar je "Mijn films" diezelfde search-optie te gebruiken als voor je top10? Dat gaat een stuk sneller en makkelijker dan telkens 1 voor 1 de films opzoeken en naar je "bovenste niveau" te kopiëren. Ik betrap me er namelijk op dat voor mij best grote hoeveelheden films betreft die ik in een "Mijn films"-mapje zou willen hebben.

gotti

• 14016 berichten
  • 5592 stemmen

Lijkt me ook ideaal. Nu mijn nog zien lijstje op mijn pc maar eens naar MM.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Phoenix schreef:

Is het niet handiger om voor het toevoegen van films naar je "Mijn films" diezelfde search-optie te gebruiken als voor je top10?

Misschien leuk om die mogelijkheid ook te bieden ja, eens kijken hoe we dat er een beetje logisch in kunnen fietsen

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Jordy,

Volgens mij werkt het wel goed zo, ik heb al mijn films die ik heb nu ingevoerd. Ik zou het alleen een wel interessant vinden om bij anderen in hun lijstjes te kunnen kijken (maar dat was je meen ik al van plan), aan de hand van de DVD collectie en de top 10 van iemand kun je dan mooi allerlei dingen afleiden.

Ik heb er nog niks van gemerkt dat de site langzamer is geworden.

Ik ben na vanavond 3 weken weg, dus zal geen opbouwende kritieken kunnen leveren verder, succes met het perfectioneren van deze optie!

gotti

• 14016 berichten
  • 5592 stemmen

Even een vraagje: hoe krijg je nou de gekozen films in de desbetreffende submappen. Dat film me niet lukken...

neo

• 15397 berichten
  • 9480 stemmen

Ziet er goed uit

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Selecteer de films dmv de vinkjes, en klik dan op het "selectie verplaatsen" of "selectie kopieren" linkje. Je gaat dan naar een scherm waar je de map kunt selecteren waar ze naar toe moeten.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.