menu

De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
Heb ook een bericht van die gast gekregen. hopelijk zijn mensen niet zo dom op op de link te klikken.

Vanaf ik ergens klik op de site, krijg ik een foutmelding over onveilige site. Ik kan ook geen films meer zoeken

meter_fan schreef:
Probleem is ons niet bekend, dus bedankt voor 't melden. Probeer je gewoon met gebruikersnaam- en wachtwoord in te loggen? Of via een externe bron zoals Google en/of Facebook? Laatstgenoemde is al een tijdje inactief, waardoor je inderdaad je wachtwoord even zal moeten resetten, maar dat is niet iets van de laatste dagen.
Misschien gerelateerd, misschien ook niet maar ik merk wel dat mijn autofill van username en wachtwoord op Mobile opeens een stuk trager is geworden en ik in een automatisme al op 'inloggen' druk waardoor de site zegt dat het een ongeldige gebruikersnaam/wachtwoord is. Klik je die popup weg, dan staat alles wel netjes ingevuld dus dan lijkt het alsof je wachtwoord verkeerd is.

@ Metalfist: Bij mij was het met handmatig intikken van juiste ww en gebr naam op laptop wat niet lukte.

Is die optie Filmoverzicht nou nieuw?

aha, ja als je daar niet op bent geabonneerd, zie je dat niet, thx!

Is er een probleem om de site te bereiken vie Google Chrome? Krijg steeds privacy melding en kan dan niet naar de site. Via Firefox lukt het wel.

kappeuter (crew)
dimi303

Vervelend dat het niet lukt.
Het is niet bij ons bekend. Ik ondervind zelf geen problemen met MM bezoeken in Chrome.
Kun je niet op de tekst in het groene gedeelte klikken 'Verder naar website'?

Misschien kun je naar de Chrome-instellingen kijken en het zo oplossen:

Zie Instellingen voor een specifieke site wijzigen

meter_fan Komt er naast de jaarlijkse top 10 die vandaag online kwam ook een lijst voor dit decennium met ieders top 10? Kan me heugen dat op MuMe en MoMe dat in 2009 ook het geval was.

Ik had op de telefoon (nu vanmorgen niet meer getest) dat als ik op updates klik van bv een regisseur of het forum, dat ik door werd gelinkt naar Playstation Store ipv dat Moviemeter me de updates geeft.

Weet niet zo wat er aan de hand is, maar sinds de overname is het met adds en dit soort zaken echt een stuk slechter geworden.

mjk87 schreef:
meter_fan Komt er naast de jaarlijkse top 10 die vandaag online kwam ook een lijst voor dit decennium met ieders top 10? Kan me heugen dat op MuMe en MoMe dat in 2009 ook het geval was.

Dit decennium eindigt tot pas op 31/12/2020 ?
Start op 01/01/2011, einde op 31/12/2020.

Boenga schreef:
(quote)

Als ik Google lees ik andere dingen. Dan begint komende januari wel het nieuwe decennium.

De jaren 10 zijn nu, de jaren 20 over dik een maand.

Maar allé, wanneer je geboren wordt, dan start op dat moment toch het jaar 1 van je leven; maar je bent pas 1 jaar oud nadat dat eerste jaar voorbij is.
Vergelijk het met de drukte rond het 'einde van het millennium' twintig jaar geleden. Er was voor veel mensen die symbolische datum en overgang van 31/12/1999 naar 01/01/2000, maar dat was niet meer dan symbolisch. Er startte pas een nieuw millennium nadat het 2000ste jaar voorbij was, niet toen het begon.

Boenga schreef:
(quote)

Ik vind dat het film- en muziekdecennium dit jaar eindigt. De jaren 10 lopen van 2010 t/m 2019 en daar heb ik het over, 2020 hoort niet bij de jaren 10. En alle andere lijstjes van dit decennium komen ook deze periode langs.

Dat het jaar 0 officieel niet bestaat vind ik in dezen niet zo spannend. En mijns inziens is dat ook fout, de geboorte begint ook bij 0 en je decennium eindigt na 9. De eerste 525 jaar ofzo hebben sowieso nooit bestaan in die vorm en zijn pas later met terugwerkende kracht gegeven, dan is het ook vrij een decennium van 0 t/m 9 te laten lopen.

Nieuwe millennium begon op 1-1-2000.

Zou raar zijn om nieuw decennium dan op 1-1-2001 te laten beginnen.

Vreemd dat die theorie over hoe decennia lopen maar op blijft duiken.

De jaartelling begint bij 0, net als een geboorte inderdaad. Je hebt het jaar 1 voor Christus en het jaar 1 na Christus. Het eerste jaar na Chr. (geboorte) loopt van 0-1. Het tiende jaar loopt van 9-10. Het 2000e jaar van 1999-2000.

Als je een schaal neemt van 0-10 dan heeft die schaal 11 punten (tel maar na). Vandaar.

Zo vreemd is het niet, een eeuw loop wel van xx01 tot xx00.

Nee hoor. De eerste eeuw loopt van het jaar 0 tot aan 1 januari 100, dit zijn 100 jaren. Vanaf 1 januari 100 is de tweede eeuw begonnen. De twintigste eeuw loopt van 1900 tot en met 1999.

The 20th (twentieth) century was a century that began on January 1, 1901[1] and ended on December 31, 2000.

20th century - Wikipedia - en.wikipedia.org

Hebben wij het over iets anders?

Blijkbaar wel ja. Ik zie dat men van 1 voor christus naar 1 na christus rekent, dus het 'nulpunt' eigenlijk overslaat. Maar in jouw link zie je ook dat je tevens als eeuw het begrip "1900's" heb, en die loopt volgens de logica die ik hierboven heb opgeschreven. Dat is dan weer parallel aan decennia benoemen als 'zero's', 'jaren '20' enz.

Maar goed, nu snap ik dat dit opduikt, het zijn eigenlijk twee parallelle systemen van benoemen.

Ik herinner me vooral dat er rond de eeuwwisseling een hoop verwarring rond was. Ik vind het zelf ook maar een zooitje, dus ik begrijp de verwarring van mensen wel.

Waar ik mij uiteindelijk meer aan stoor is dat een hoop publicaties al begonnen zijn met hun lijst uit te brengen. De jaar/decennia lijsten lijken elk jaar vroeger en vroeger te starten. Nu begrijp ik dat het een voordeel heeft om "eerst" te zijn, maar het wordt een beetje irritant om nu al met de "beste films van de 10s" of "beste film van 2019" te komen als er nog een maand te gaan is. Als je uiteindelijk pas begin januari met je lijst komt is iedereen er al compleet op uitgekeken.

Eens. Ik zou zelf nooit voor Kerst met een lijst komen

Hoogstens een tussentijdse

Dat maakt het inderdaad wat onlogisch allemaal.

Onderhond schreef:
als er nog een maand te gaan is.

Eens, de Bayhem moet nog op netflix verschijnen.

Sinds enkele weken heb ik op mijn iPhone een irritant dingetje met de Metersites. Als ik bij Mijn updates op een filmtitel klik of op 'laatste bericht', dan ga ik niet meteen door naar de betreffende film, dat gebeurt pas als ik een tweede keer klik. Dit gebeurt ook bij forumtopics in Mijn updates.
Bij "Updates" gebeurt dit niet.
Herkent iemand dit probleem? Ik vind het redelijk irritant.

Vreemd... wanneer je bij 'overige gegevens' Duitsland, misdaad, horror of thriller tussen 1970 en 1989 kiest, er geen enkele film verschijnt...

kappeuter (crew)
brucecampbell schreef:
Vreemd... wanneer je bij 'overige gegevens' Duitsland, misdaad, horror of thriller tussen 1970 en 1989 kiest, er geen enkele film verschijnt...

Niet vreemd, dat is de periode tot de Val van de Muur...

Kies daarom West-Duitsland of Oost-Duitsland dan vind je ze wel!

kappeuter schreef:
(quote)

Niet vreemd, dat is de periode tot de Val van de Muur...

Kies daarom West-Duitsland of Oost-Duitsland dan vind je ze wel!

haha! inderdaad...stom van me...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:10 uur

geplaatst: vandaag om 00:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.