• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.957 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.994 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.976 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Welke members? Elke user kan dan zijn mening geven of er al dan niet inderdaad een reden is om bijvoorbeeld iets te gaan verwijderen bij twijfelgevallen. Veel makkelijker om je bij een publieke consensus neer te leggen lijkt me.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Doe nou niet zo moeilijk en ga gewoon via PM de discussie met hem aan. Het is je nu toch wel duidelijk dat ze het niet openlijk bespreken?

Vind overigens wel dat je een sterk hebt djelle, wat ik zo las over je bericht had zeker niet gewist hoeven te worden. Maar bespreek het gewoon via PM.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

djelle schreef:

Welke members? Elke user kan dan zijn mening geven of er al dan niet inderdaad een reden is om bijvoorbeeld iets te gaan verwijderen bij twijfelgevallen. Veel makkelijker om je bij een publieke consensus neer te leggen lijkt me.

Op die manier maak je van alle gebruikers moderators. In jouw geval is het zeker terecht om een algemeen probleem aan te kaarten. Als je het algemeen oordeel van de MM-moderators wil bespreken is dit het juiste topic. Zonder persoonlijk te worden natuurlijk. Specieke gevallen kunnen dan weer beter via PM opgelost worden. Andere gebruikers kennen niet de gehele geschiedenis en de kans bestaat altijd dat dergelijke gevallen in publiek escaleren en de essentie voorbij gaan.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Even los van dit specifieke voorval, waar ik de ins en outs niet van weet, is het misschien goed om nog even te herhalen dat MovieMeter geen democratie is, en dat besluiten niet aan de hand van stemming of via concensus genomen worden.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Doe nou niet zo moeilijk en ga gewoon via PM de discussie met hem aan. Het is je nu toch wel duidelijk dat ze het niet openlijk bespreken?

Doe ik ook (ook al vind ik niet dat dit je doorsnee moderator euveltje is). Dit is gewoon een vraag/voorstel, zal niet meer beginnen over mijn specifieke geval.

Film Pegasus schreef:

Op die manier maak je van alle gebruikers moderators.

Het gaat over specifieke twijfelgevallen. Ongebruikelijke dingen die eens om de zoveel tijd voorkomen. Dan is een klein beetje democratie/polsen naar de bredere opinie bij ongewone ingrijpen best gepast (of geloof je daar niet in?). Uiteindelijk zijn mods ook maar veredelde gebruikers.

Alle voorgeschiedenis en andere redenen kunnen meegedeeld worden. Uiteraard telt de stem van vaste gebruikers die eventuele voorgeschiedenis goed kennen het zwaarste mee in gevallen waarbij dat in de overweging meespeelt.

Anyway ze kunnen het in elk geval eens proberen op zijn minst. Mocht het effectief al teveel uit de hand lopen (wat ik niet denk) kunnen ze er nog altijd een slotje op steken.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Even los van dit specifieke voorval, waar ik de ins en outs niet van weet, is het misschien goed om nog even te herhalen dat MovieMeter geen democratie is, en dat besluiten niet aan de hand van stemming of via concensus genomen worden.

Dus dit is daadwerkelijk een soort fascistisch systeem dus waar een clubje veredelde gebruikers maar kunnen beslissen wat ze willen? Anyway, het is niet omdat het geen democratie is, dat het niet mag besproken worden om er een stukje democratie in te steken. Alleen al opdat de mods zo een breder referentie/peilingskader zouden hebben dan hun eigen individuele buikgevoel.

Het zou dienen, zoals gezegd, voor echte twijfelsituaties die buiten de normale beslissingen vallen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik denk dat je het moet vergelijken met het geven van een feestje. Als ik een feestje geef in m'n eigen huiskamer, ik nodig 10 mensen uit, en een van deze personen gaat naar mijn mening irritant lopen doen, dan zet ik 'm naar buiten. Ik ben deze persoon geen verantwoording schuldig, en het doet er verder niet zo heel veel toe wat de andere 9 gasten vinden.

Als twee van m'n gasten gaan lopen ruzien, vraag ik ze een keer of ze willen stoppen, en als dat niet gebeurt dan zet ik ze allebei naar buiten. Ongeacht wie er gelijk heeft.

Termen als democratie en fascisme zijn van toepassingen wanneer je het hebt over het besturen van een land of een volk, wat hier niet van toepassing is.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Als je het wil vergelijken met een feestje moet je het zo zien: Je maakt van enkele gasten buitenwippers, en die gooien dan maar iemand buiten zonder geldige reden (ongeacht alle andere gasten zien dat het niet normaal is, maar ze kregen nu eenmaal geen buitenwippersfunctie...). Als dat dan nog niet op zijn minst ergens mag besproken worden waar iedereen zijn mening erover mag geven is het maar een koud feestje...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Die buitenwippers hanteren dezelfde criteria als ik zelf zou hebben toegepast (als ik het niet zo druk had met het snijden van kaasblokjes en plakjes worst), daarom heb ik ze buitenwippers gemaakt.

Als je tot de conclusie komt dat je het toch eigenlijk geen leuk feestje vindt, dan zijn er nog een heleboek andere feestjes waar je naar toe kunt. De andere bezoekers hebben het zonder jou ook wel gezellig hoor.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Die buitenwippers hanteren dezelfde criteria als ik zelf zou hebben toegepast (als ik het niet zo druk had met het snijden van kaasblokjes en plakjes worst), daarom heb ik ze buitenwippers gemaakt.

Maar ook zij kunnen beslissingen maken die van de normale critera afwijkt. En daar is een bredere opinie voor randgevallen noodzakelijk.

Ik vind het feestje nog steeds erg leuk verder. Ik wens gewoon een beetje fairheid.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Je mag natuurlijk best met je biertje naar een van de buitenwippers toe lopen om in een normaal privegesprekje eens te vragen om een toelichting. Waarschijnlijk zijn ze dan niet te beroerd om eea even toe te lichten. Soms zul je het daar niet mee eens zijn, maar ach dan haal je je schouders op en ga je weer gezellig met iemand anders babbelen toch?

Als jij echter de muziek uit zet, op een stoel gaat staan, en begint te schreeuwen over fascisme en democratie, dan is dat geen gedrag dat ik op mijn feestje accepteer en zou ik je de deur wijzen.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

kan iemand mij in vredesnaam eerst vertellen waar dat feestje is!!!!

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Jordy schreef:

Als jij echter de muziek uit zet, op een stoel gaat staan, en begint te schreeuwen over fascisme en democratie, dan is dat geen gedrag dat ik op mijn feestje accepteer en zou ik je de deur wijzen.

Shit. *schrapt feestje bij Jordy*

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

Toch lijken de buitenwippers in dit geval niet echt naar de normen van de site te handelen

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

jarno1975 schreef:

Je bent er nu als het goed is, het feit dat je dat niet weet doet me vermoeden dat je een biertje te veel op hebt ;P

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

jarno1975 schreef:

Is keigezellig hoor, die feesjes bij Jordy.

'ik vind de cola wel 2,5 ster!' 'mwa zo origineel was ie niet'

'Maar de feestmutsjes doen wat existentieel aan, ik zet ze op het lijstje, met zijn mening ben ik het meestal eens'

'Hoe laat begint de knock-out nootjes?'

etc.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kos schreef:

Shit. *schrapt feestje bij Jordy*

Er zijn nog wel blokjes kaas!

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Je mag natuurlijk best met je biertje naar een van de buitenwippers toe lopen om in een normaal privegesprekje eens te vragen om een toelichting. Waarschijnlijk zijn ze dan niet te beroerd om eea even toe te lichten. Soms zul je het daar niet mee eens zijn, maar ach dan haal je je schouders op en ga je weer gezellig met iemand anders babbelen toch?

Als de toelichting een grote foef blijkt te zijn (veel erger dan je doorsnee "je niet echt kunnen vinden in de beslissing" vooralletje) is het normaal dat een mens dan even op dergelijke kwaaie manier kan reageren. Er is wel een gigantisch verschil tussen iemand die twijfelachtig opzettelijk een blokje kaas op de grond had gegooid of iemand die aangepakt wordt omdat ie een biertje drinkt net als iedereen.

Daarom net is zo'n filtertopic noodzakelijk, het zou zeker zijn nut kunnen hebben bij uitzonderlijke twijfelgevallen en zie er dan ook geen probleem in om het voorstel op zijn minst eens in overweging te nemen. Zoals ik al zei, het is zo gesloten indien men zou zien dat het niet werkt.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Het is nu toch duidelijk Djelle? Wat wil je nu nog precies? Een formeel excuus in dit topic, bij de film en per pm van alle mods, crew en Ramon? Zo'n filtertopic gaat er niet komen en dat weet jezelf ook wel.

Bovendien denk ik dat 'MM' nu wel twee keer nadenkt over het verwijderen van een van je berichten bij het zien van de toorn van djelle. Ik weet ook echt niet waarom jij (of wanneer iets anders) een uitzonderlijk twijfelgeval zou zijn. Iedereen vindt dat wel van zichzelf. Laat eens een keer iets rusten. Een paar weken geleden is er van mij nog een bericht verwijderd waar ik het absoluut niet mee eens was. Heb het toen toch maar even anders verwoordt, want ja zo werkt het nu eenmaal en ik heb het hier niet voor het zeggen. Waarom is dit geval zo fucking speciaal?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

djelle schreef:

Als de toelichting een grote foef blijkt te zijn (veel erger dan je doorsnee "je niet echt kunnen vinden in de beslissing" vooralletje) is het normaal dat een mens dan even op dergelijke kwaaie manier kan reageren.

Nee dat vind ik absoluut niet normaal, vooral niet als je de mensen die zich vrijwillig inzetten om het feestje in goede banen te leiden uitscheldt, beschuldigt en met extra werk opzadelt alleen maar om je punt te maken. Je kunt op normale toon om een toelichting vragen (in een privegesprek, niet schreeuwend op een stoel), en als de uitleg je niet bevalt hebt je twee keuzes: Je legt je neer bij de manier waarop het feestje wordt gerund of je gaat een andere feestje zoeken dat wel naar je wens is. Maak je deze keuze niet dan wordt deze voor je gemaakt.

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Een vraagje tussen de rellen door: in mijn Opera browser zie ik ineens geen knoppen meer boven en onder de topics (de cijfers om van berichtenpagina te wisselen, de recensiefilter). Ik kan bovendien niet meer zoeken (de zoekbalk vult de titel niet meer aan en als ik op enter druk gebeurt er niets). In IE klopt het nog wel. Maar IE is stom. Ligt het aan mijn pc?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Als ik op m'n filmlog klik, staat er boven in de titelbalk van de browser Muzieklog van AHWA, en ook op het tabblad in Firefox.

Was dat al bekend?

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ja dat viel me gisteren ook al op over de muzieklog, dat was na die aanpassing van 8 november.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

zal er even naar kijken

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Bij mij is het al weer goed.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Jammer dat het zo moest aflopen met djelle, maar na even de discussie terug te hebben gelezen snap ik wel waarom ze er hier nu onderhand genoeg van hadden.

Hoelang kan je er over door gaan om een punt te maken? :S

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik vind dat Jordy het goed heeft verwoord. Dit is een overzichtelijke en gratis site waar ik graag gebruik van maak en verder interesseert de hele kwestie en allerlei vetes en groepjesvormingen mij geen ene malle fluit.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Discussie over gebande user verwijderd.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Prudh schreef:

Een vraagje tussen de rellen door: in mijn Opera browser zie ik ineens geen knoppen meer boven en onder de topics (de cijfers om van berichtenpagina te wisselen, de recensiefilter). Ik kan bovendien niet meer zoeken (de zoekbalk vult de titel niet meer aan en als ik op enter druk gebeurt er niets). In IE klopt het nog wel. Maar IE is stom. Ligt het aan mijn pc?

Ik heb hier nog steeds last van, maar kan ook aan trage internet verbinding liggen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.