Yosemite (2015)

geregisseerd door Gabrielle Demeestere
met James Franco, Steven Wiig en Henry Hopper

Het is de herfst van 1985. De levensverhalen van drie vijfdejaars scholieren, Chris, Joe en Shrimp, ontvouwen zich in het plaatsje Palo Alto. Chris komt tijdens een reis met zijn vader naar Yosemite in aanraking met een lijk. Zijn klasgenoot, Joe, die alleen thuis is gelaten, raakt bevriend met een eenzame zwerver die hem introduceert in de wereld van de stripboeken. Ondertussen ontdekt Shrimp dat zijn kat is verscheurd door een poema. Hij weet zijn vrienden over te halen om wraak te nemen en jacht te gaan maken op het beest.

avatar van glimmerman2000
Mooi filmpje, met een geweldig jaren 80 sfeertje. Er gebeurt niet veel, het is een kleine film. Echter, het raakt mij toch: die jonge gastjes. Alsof ik mezelf weer zie lopen, in mijn jongere jaren. Wat gaat de tijd toch snel ...

avatar van Flat Eric
Saai.
Tamme coming-of-age film die nergens echt weet te boeien.
Het voelde allemaal wat onsamenhangend aan en de onderliggende problemen kwamen er niet echt lekker uit.