• 8.604.951 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Ejecta

"We were never alone."

De levens van twee mannen kruisen elkaar tijdens een noodlottige nacht in een eenmalige zonnestorm. Een onbekende entiteit belegert de mannen op een afgelegen boerderij. Daar ontbrandt een intense strijd om niet alleen de nacht te overleven, maar ook de daaropvolgende gruwelijke ondervragingen en martelingen van een anonieme organisatie die er alles aan doet om beide mannen te laten vertellen over wat ze die nacht gezien hebben.

image

Agent Rudder

Ashley Winnington-Ball (onvermeld)

avatar van tattoobob

tattoobob

Ik ben benieuwd....geen onaardige poster.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Idem dito.

avatar van gatygun

gatygun

Troep.

Slecht acteurs, ruk verhaal, ruk einde.

Ging nergens over 0.5

c film.

Onderhond

Hmmm. Foute verwachtingen.

Had gehoopt op een scifi filmpje, maar dat is het eigenlijk niet. Ejecta is niet meer dan een found footage horrorfilmpje. Dat er aliens in voorkomen doet eigenlijk maar weinig ter zake, je zit de hele film te kijken naar 2 kerels die opgejaagd worden in het duister, scares included.

Je moet het doen met een monster dat er als een klassieke alien uitziet, en met een crash van een ruimtetuig. Dat is echter lekker donker en snel in beeld gebracht, dus dat beetje potentiële scifi wordt ook al snel afgeschreven. Dan maar een alien/horrorfilmpje kijken, maar zo heb ik er het afgelopen jaar wel al een paar gezien.

Het duo doet het op bepaalde momenten niet slecht. Er zitten zeker een paar knappe scenes in, jammer genoeg zitten ze verborgen achter een hoop knulligheid die de sfeer volledig uit de film haalt. Vooral Houle is een probleem, wat zet zij een complete wanprestatie neer. Belachelijk personage, erg dom geacteerd. De twee heren doen het stukken beter, maar wanneer het filmpje eindelijk op stoomt komt in het laatste half uur wordt ook het verhaaltje wat te belachelijk.

Effecten zijn wisselend. Soms mooi, soms oogt het goedkoop. Visueel tonen de twee regisseurs absoluut potentieel, maar ze kunnen hun beperkte budget niet genoeg omzeilen. Soundtrack is ook iets te aanwezig, hoewel er af en toe ook wel kundig gebruik van gemaakt wordt.

Zou zich beter als horrorfilm profileren, maar dan nog is het soms iets te goedkoop en weet het zich veel te weinig te onderscheiden van soortgelijke films die deze Ejecta het laatste jaar voorafgegaan zijn. Daarbij is Houle een draak van een actrice en zorgt zij er eigenhandig voor dat de scenes met haar de film stevig ophouden.