The Dark Tapes (2017)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Vincent J. Guastini en Michael McQuown
met Cortney Palm, Brittany Underwood en Aral Gribble

Een omnibusfilm met vier verhalen. Het eerste verhaal gaat over enkele personen die bezig zijn het uitvoeren van een gevaarlijk experiment. Zij proberen contact te leggen met een demon. Het tweede verhaal laat zien hoe een koppel de hulp inschakelt van een paranormaal onderzoeker. Het koppel hoort vreemde geluiden in hun woning en vermoedt dat een entiteit daarvoor verantwoordelijk is. Verhaal drie vertelt het verhaal van twee webcamvrouwen. Voor één van hun klanten voeren zij een sensuele, maar sinistere show op. Het laatste verhaal gaat over Amanda, een jonge vrouw die op een feestje gedrogeerd en vervolgens verkracht wordt. Het gevolg daarvan is dat zij zich vreemd begint te gedragen en telekinetische krachten vertoont.

avatar van Corcicus
Altijd in voor een omnibushorror

avatar van Daan258
Ben ook wel benieuwd

avatar van tattoobob
Anders ik ook wel..........klinkt allemaal tof op papier

avatar van mcdaktari
Vanavond maar eens kijken of het werkelijk een goeie film is. Het lijkt me niet verkeerd iig.

avatar van joolstein
Vooral voor de fans van found footage, is dit misschien wel een zeer goede film. Voor het grootste gedeelte is het lage budget er niet vanaf te zien. En heeft het wat leuke macabere momenten voor de liefhebbers van dit sub-genre. Echter voor mij, als niet al te grote fan, was het vooral afzien. De “Twilight Zone”-achtige verhalen hadden alle wel iets interessants maar zijn verder vooral uitgerust met de standaard trucjes, zoals het net doen alsof het een oude VHS-tape is (ruis) en het schudden van de camera. Het eerste filmpje To Catch a Demon is eigenlijk de leidraad die telkens weer terug komt. En gaat over wat mensen zoal bezig houd in hun slaap en heeft zo af en toe zijn momenten. Het tweede verhaal Hunter & Hunted is duidelijk gewoon een rip-off van Paranormal Activity maar met een twist. Cam Girls is vrij kort en kan je een beetje vergelijken qua stijl met Unfriended. Dit is verder ook de ahum... "bloederigste" van het stel. Uiteindelijk is er dan nog het vierde filmpje Amanda’s Revenge, echter was mijn aandacht al zover verslapt dat het niet meer goed bij mij aan kwam. De acteurs lijken meer een stukje op te voeren dan dat het echte personages zijn, wat misschien ook kan te maken hebben met hun gebrek aan filmvaardigheid. Nergens wordt de film ook echt eng en blijft het vooral een slappe bedoeling. Wellicht dat mensen die anders tegen films als Paranormal Activity aankijken er iets meer mee kunnen, voor mij viel het vooral tegen.

avatar van Corcicus
Niet al te best inderdaad. Low budget gepruts dat je best kunt overslaan.

avatar van EVIL '84
Niet al te best inderdaad. Low budget gepruts dat je best kunt overslaan.

Klopt! De filmposter ziet er wel veelbelovend uit, maar het is een flauwe B film. De vier verhalen zijn het allemaal nét niet, lag toch wel sterk aan de personages en de (low budget) effecten in de film. Ik verwachtte toch wel iets meer na het zien van alle nominaties op de poster. Deze kun je het beste aan je voorbij laten gaan...

EVIL '84 schreef:
Ik verwachtte toch wel iets meer na het zien van alle nominaties op de poster.

Precies! Er staan inderdaad heel veel winnaar en nominaties tekens op de poster. En als je al die positieve reviews leest, denk je ook dat het een prima films is. Daarom denk ik dat wij (zeker ik) geen echte fans van found footage zijn? Ik las zelfs op een site die had gespecialiseerd in found footage dat dit een klassieker was en gaf 5 sterren???

mwah smaken verschillen,

Het is inderdaad wel een b-film maar ik kon er wel naar kijken en dat heb ik niet vaak bij b-films. Ik vond alle filmpjes op zich wel leuk maar had liever 1 a 2 gezien die wat beter uitgewerkt waren want nu waren sommige filmpjes zo voorbij terwijl ik niet eens heb gezien wat er gebeurde en snapte het soms niet helemaal. Ze willen te veel in te korte tijd.

"Low budget gepruts dat je best kunt overslaan" Dit vind ik wel heel ver gaan!

Vond het juist wel een leuk creepy sfeertje hebben de film. Heb er van genoten!

avatar van Valak
Waar hebben jullie deze al gezien? Ik zie dat je 'm wel al kunt zien via Amazon Video, maar er is nog niks uitgegeven.

Valak

Ik heb een Potje pindakaas met Engelse tekst in huis gehaald.

avatar van Valak
joolstein

Ahzo. Op het schap waar ik altijd m'n pindakaas haal staat hij nog niet tussen.