Doing Life (1986)

Alternatieve titel: Truth or Die

geregisseerd door Gene Reynolds
met Tony Danza, Alar Aedma en Charles W. Gray

Er zijn twee politieagenten doodgeschoten en Jerry wordt als dader aangewezen. Hij verdwijnt achter slot en grendel om de doodstraf af te wachten. Wanneer een medegevangene wordt geëxecuteerd, besluit Jerry zijn lot niet zomaar te aanvaarden. Hij stort zich op een rechtenstudie. Zijn ouders, zijn medegevangenen en de leiding steunen hem allerminst, maar Jerry studeert vlijtig verder. Uiteindelijk lukt het hem om zijn doodstraf om te zetten in levenslang. Ook ten behoeve van andere verdachten wendt Jerry zijn vaardigheden aan.

Sterke rol van Tony Danza die je niet zou verwachten na
zijn jaren als komische noot in "Who is the Boss"....
Film sleept je echt mee..

avatar van Marcar
Deze film van Tony Danza blijft een aanrader. Net weer gezien. En dat voor de aankoop van € 0,99