Liar's Dice (2013)

India
Avontuur / Drama

geregisseerd door Geethu Mohandas
met Nawazuddin Siddiqui, Geetanjali Thapa en Manya Gupta

Het is inmiddels vijf maanden geleden dat Kamala iets van haar man heeft gehoord die als bouwvakker werkt op een gevaarlijke en potentieel corrupte bouwplaats in de stad. Hoewel anderen in het landelijke, ingesneeuwde dorpje in Himachal Pradesh weet hebben van mannen die een nieuwe gezin hebben gesticht in de stad dringen ze er bij Kamala op aan om te blijven wachten op zijn terugkomst. De koppige Kamala besluit echter om samen met haar dochter Manya en een geit, slecht voorbereid, via Shimla naar Delhi te reizen om haar man te zoeken.

Langzaam opgebouwde film over de trieste tocht van een Indiase vrouw op zoek naar haar man.
De film legt de nadruk op de onzekerheden en de sociale achterstand van de regio met op het einde vooral de wanorde en de armoede in de grootstad.
Het einde van de film is verrassend en tevens emotievol, mede door de overtuigende act van hoofdrolspeelster Geetanjali Thapa.
Een sociaal drama.

avatar van Decec
Een goede avontuur/drama/familie film...
Mooi en prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Goed kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Goed geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...