Der Samurai (2014)

Duitsland
Fantasy / Horror

geregisseerd door Till Kleinert
met Michel Diercks, Pit Bukowski en Uwe Preuss

Jakob - een jonge politieagent - komt in de duistere bossen rondom een klein Duits dorpje in contact met een duister persoon. De mysterieuze man draagt een jurk, heeft een katana en een samurai zwaard bij zich en kijkt woest uit zijn ogen. Al snel wordt het Jakob duidelijk dat de man het op het dorpje gemunt heeft en daar een spoor van dood en verderf wil achterlaten. Jakob zal dat moeten voorkomen...

avatar van Montorsi
Te slap, afgezaagd, onzinnig en dik-boven-op-liggend om echt te vermaken. Ondanks een paar redelijke momentjes die dan ergens hangen tussen bedoeld en onbedoeld grappig... zoals de dansscene bijvoorbeeld. 1.5*

Deze creatieve horrorfilm was een mix van een ongebreideld sprookje, een nachtmerrie en een homo-erotische coming-of-age wraakfilm. De regisseur nam teveel tijd om zijn zweverige, surrealistische en onbestemde kat-en-muisspel rond de metaforen instinct, drift en begeerte, te introduceren; bovendien was er sprake van de nodige logistieke fouten en ontbrak de broodnodige spanning. Vooral Pit Bukowski speelde een sterke partij.

avatar van Biosguru
Ondanks alle juiste ingredienten: camerman die wat kan, geluids ok, acteurs van ok tot zeer goed, sfeer prima, gaat er wat mis in deze veelbelovend van start gaande film. Ik ga nog wel zijn derde film kijken, mocht die er komen en ik er op stuiten.