• 8.300.774 stemmen

Night Has a Thousand Eyes (1948)

Drama / Film noir | 81 minuten

Genre: Drama / Film noir

Geregisseerd door: John Farrow

Met onder meer: Edward G. Robinson en John Lund

Plot Night Has a Thousand Eyes

"Never Have the Stars Looked Down on an Adventure Like This!"

Na een zelfmoordpoging van Jean Courtland onderzoekt haar verloofde haar verleden en stuit op ex-goochelaar John Triton, nu een kluizenaar. Het blijkt dat Triton voorspellende visoenen had waar hij niet mee om kon gaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Whitney Courtland

Melville Weston

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Deze zou ik graag zien. Jammer dat er geen spoor is van een DVD-release.

avatar van Mescaline

Mescaline

Vooral de moeite waard door de erg spannende laatste 30 minuten. Het begin van de film vond ik maar stroef verlopen en had moeite in het verhaal te komen, pas toen het verleden van de hoofdrolspeler meer bekend was en ze over gingen tot de orde van de dag werd het een stuk boeiender voor mij.

Jammer dat het begin iets wat te geforceerd aan voelde, maar gelukkig dat de laatste 30 minuten dit grotendeels goed maakte.

gauke

Een vakkundig gemaakte, intrigerend en in eerste instantie spannende film noir (helaas werd het verhaal op een bepaald moment wel voorspelbaar). De productie was prachtig gefilmd in toepasselijk zwart-wit. Over het algemeen vond ik de cast goed spelen; met name Edward G. Robinson in de rol van de tragische held. Gail Russel (mooie veelzeggende grote ogen) daarentegen viel me wat tegen.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Heb hem uiteindelijk hier kunnen bekijken.

avatar van Biosguru

Biosguru

Redelijk verhaal erg mooi gefilmd. Jammer dat deze niet in hoge resolutie te zien is. Cameraman John F. Seitz zijn werk is altijd mooi om te zien en zo subtiel dat het in lage resolutie wat wegvalt. Denk aan textuur van kleren, diepte, contrasten, etc.