ad
  • 8.082.035 stemmen

Doe Maar: Dit Is Alles (2013)

Documentaire / Muziek | 83 minuten

Genre: Documentaire / Muziek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Martijn Nijboer en Patrick Lodiers

Met onder meer: Ernst Jansz, Henny Vrienten en Jan Hendriks

IMDb beoordeling: 7,7 (57)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Oorspronkelijke titel: Doe Maar: Dit is Alles

Releasedatum: 10 oktober 2013

Over Doe Maar: Dit Is Alles

Na achtentwintig jaar geven de leden van Doe Maar eindelijk toestemming om een documentaire te maken over de roemruchte geschiedenis van hun razend populaire popband. Omlijst door een schat aan archiefbeelden en uiteraard veel muziek vertellen Ernst Jansz, Henny Vrienten en Jan Hendriks alles wat je over Doe Maar zou willen weten. De documentaire wordt verteld vanuit het perspectief van de band die nu zijn allerlaatste tour door Nederland maakt. Een film over een band én een tijdperk. Een groep die zijn stempel drukte op een hele generatie.

avatar van Waku

Waku

Prettige documentaire die een goed beeld geeft van de massa hysterie en onderlinge strubbelingen binnen de band. Met fraaie archiefbeelden,sfeervolle impressie van de jaren 80 en natuurlijk de muziek van Doe Maar

3.5*.

avatar van perlon

perlon

Zinema schreef:

A&R-man Adri-Jan Hoes, compleet met oversized kunstgebit

zo, wat was dat kunstgebit slecht zeg. Ik zag een paar tanden met een gezicht eromheen.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20043 berichten
  • 2037 stemmen

Het genre "documentaire" is voor mij toch wel het lastig te beoordelen van alle genres. Waar let je op? Inhoud, uiteraard, vormgeving ook - maar toch minder dan bij andere genres.

Prima docu, met weinig poespas. De 83 minuten vlogen voorbij, erg interessant om de opkomst en het verval - ten onder door succes - van Doe Maar te volgen. Had voor mij zo 83 minuten langer mogen duren. Nu heb ik toch het gevoel dat er veel meer te vertellen is, dat er veel zaken missen.

Prima bandje, dat Doe Maar. Heb nog ergens een zooitje buttons liggen.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20043 berichten
  • 2037 stemmen

perlon schreef:

Voor mij ook een kenmerk van een onbetrouwbaar persoon.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Zodadelijk om 18.35 op NED2 een aflevering van het KRO-programma "De Wandeling", met René van Collem over zijn drugsgebruik. Misschien interessant voor de Doe Maar fans.

Had het eigenlijk al eerder willen melden, maar vergeten...

avatar van Lennon

Lennon

Lang leve uitzending gemist. Ik ga t zo bekijken. Bedankt voor de tip narva77

herhaling morgen ochtend 8.20 op Nederland 2.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Lennon schreef:

Lang leve uitzending gemist. Ik ga t zo bekijken. Bedankt voor de tip narva77

herhaling morgen ochtend 8.20 op Nederland 2.

Helaas, mijn gids én NOS-teletekst hadden het mis.

Vandaag was de aflevering met Feyeonoord-hooligan Leonardo Pansier, die een aandeel had in de moord op Carlo Picornie in 1997 tijdens de Slag van Beverwijk. Heeft nu een documentaire gemaakt over Feyenoord die op het IFFR draait. Ook interessant trouwens...!

avatar van Lennon

Lennon

narva77 schreef:

Helaas, mijn gids én NOS-teletekst hadden het mis.

Ik heb de herhaling opgenomen (nog niet gekeken, maar de info knop gaf ook aan dat het om Rene ging. Benieuwd of ik dan wel de juiste heb)

avatar van krosnicky

krosnicky

zeer Leuke docu en echt leuk om zo kennis te maken met de Band en wist echt niet dat die band zo bekent was ik vond het vroeger maar een gewone domme band na het zien van deze was die mening helemaal verandert Top Band

avatar van james_cameron

james_cameron

Ik had vroeger niet veel met Doe Maar, maar uiteraard vallen de kwaliteiten van de band met terugwerkende kracht niet te ontkennen. Deze eersteklas documentaire onderzoekt dertig jaar na dato opkomst en ondergang van het fenomeen Doe Maar, aan de hand van openhartige interviews met de belangrijkste leden en geweldig archiefmateriaal. Sympathieke gasten zijn het, dat zeer zeker. Feitelijk is niemand, ook nu niet, echt in staat om het overweldigende succes van toen te verklaren. Dat de band onder zijn eigen succes is bezweken staat echter als een paal boven water.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Doe Maar...wie is er niet groot mee geworden?

Interessante docu over en met de (ex-) bandleden, hoe het begon, de ups and downs, de tijdgeest, platenmaatschappij die er aan verdient, onderlinge struggles en verhoudingen, de fans en het einde van de band, alles komt zo een beetje voorbij. Een must see voor fans en non-fans.

Hoe dan ook een lekker bandje wat mij betreft!

avatar van möök

möök

Eerlijk portret over een bandje waar ik verder nauwelijks wat mee had.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige documentaire, verder had ik weinig met Doe Maar.

avatar van T.O.

T.O.

Leuk onderwerp, maar als documentaire had er meer ingezeten. Regie en spanningsboog konden beter.

De goedmoedige provinciale achtergrond van de bandleden, het toch aardig aanwezige drugsgebruik en de snelle verjonging van de fans zijn terugkerende bestanddelen en blijven het meest hangen. En ook het verschil tussen de twee voormannen, de zelfverzekerde hitmaker Vrienten en de dromerige romanticus Jansz, komt vrij goed naar voren.