Genre: Mystery / Horror
Speelduur: 140 minuten
Alternatieve titels: Three / 3 Extremes II / San Geng / 三更
Oorsprong:
Hongkong / Zuid-Korea / Thailand
Geregisseerd door: Peter Ho-Sun Chan, Jee-woon Kim en Nonzee Nimibutr
Met onder meer: Kim Hye-soo, Jung Bo-seog en Suwinit Panjamawat
IMDb beoordeling: 6,1 (3.898)
Gesproken taal: Kantonees, Mandarijn, Engels, Koreaans en Duits
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Sam Gang
"When two just ain't enough!"
Verzameling van drie Aziatische spookverhalen. In 'Memories' verdwijnt de vrouw van Sung-Min op mysterieuze wijze. Bovendien heeft Sung-Min last van vreemde herinneringen die steeds weer naar boven komen. Ondertussen ontwaakt Sung-Mins vrouw in een voor haar onbekende omgeving en probeert ze de weg naar huis te vinden. In 'The Wheel' probeert een leider van een khon-tempel-dansgroep zijn aanzien te verhogen met een Thaise theaterpop. Maar hij onderschat de vloek die aan deze traditionele poppen verbonden is. In 'Coming Home' gaat een alleenstaande politieagent op zoek naar zijn vermiste zoontje. De agent stuit op een bizar geheim waar zijn buurman bij betrokken is.
Externe links
Acteurs en actrices
Wife (segment "Memories")
Husband (segment "Memories")
Gaan (segment "The Wheel")
Yu Fai (segment "Going Home")
Chan Kwok-wai (segment "Going Home")
Photographer (segment "Going Home")
Hai'er (segment "Going Home")
Cheung (segment "Going Home")
Hyun-joo (segment "Memories")
Doctor (segment "Memories")
Video's en trailers
Reviews & comments
darkjaap
-
- 926 berichten
- 535 stemmen
zeer goede film die mijn verwachting echt waarmaakte
hijs erg spannend zowel alle drie de verhalen soms ook wel eng en ook wel smerig maar over elk verhaal ben ik wel te spreken geslaagde film 4 *
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
going home heb ik niet helemaal gezien maar wat ik ervan gezien was best goed goede schik momenten goede acteerprestaties alles wat een horror film moet hebben 4*
Kon anders in Going Home geen enkele horror vinden.
plorp
-
- 112 berichten
- 0 stemmen
Was een slechte horrorreeks, helaas. op 1 na dan.
Deel 1: was toch wel zenuwslopend eng, zit ook een grimmige donkere sfeer in en dat stukje met die pop bezorgt je een hartaanval. daarnaast is het plot ook zeer boeiend en het einde zeer onverwachts. hier heb ik toch wel van het begin tot het eind bij zitten huiveren 4,5
Deel 2: was helemaal niet eng, wat een zooitje troep zeg ongelofelijk. dit is ook net zo slecht als al die andere historische horror troep waar ik echt een schurft aan heb. net als kaidan en nang nak. te slecht voor woorden. 0,5
Deel 3: was inderdaad helemaaaaaal niet eng en harstikke saai. ben bijna in slaap gedonderd van al die vage zooi. zo vaag als de mist en ook totaal niet spannend en boeiend. hier was ook geen moer aan. 0,5
helaas het eindcijfer word een 2* na het sublieme memories word heel de three verneukt met 2 ongelofelijke domme saaie filmpjes.
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
"Memories" doet helaas veels te lang over de opbouw en net wanneer je erin zit is ie al weer afgelopen. Bij vlagen aardig, maar net te weinig.
"The Wheel" heeft aardig uitgangspunt met vervloekte pop, maar het verhaal kabbelt zo'n 45 minuten door zonder dat ik maar op enig moment iets merk van spanning of gruwel.
"Going Home" zorgt ervoor dat het niet helemaal een afknapper wordt. Behoorlijk intrigerend en ook wel beetje scary.
1 redelijk sterk filmpje, twee zwakke filmpjes en dat maakt een matige eindscore.
Bottleneck
-
- 8220 berichten
- 2091 stemmen
Wat een drieluik zeg.. ik dacht een paar standaard spookfilmpjes te gaan zien maar dat pakte toch anders uit. Alleen de middelste film is flink onder het niveau van de andere twee.
Memories (Jee-won Kim) begint behoorlijk creepy: een paar tergend lange takes en met een erg sterke audio erbij. Het verhaal wordt vervolgens een beetje onduidelijk zodra van perspectief wordt verwisseld en beiden angstaanvallen lijken te hebben, maar origineel is het zeker. Het einde is helaas niet al te indrukwekkend (hij heeft haar blijkbaar vermoord) maar neemt niet weg dat de audio gedurende de hele film zo goed en sfeerbepalend is dat het een effectief horrortje is. 3,5*
The Wheel (Nonzee Nimibutr) is vooral teleurstellend. Een slap verhaal over een vloek die op straat-theater-poppen ligt. Nogal kinderachtig en rommelig uitgewerkt; de eerste echt goede horror van Thaise bodem moet ik geloof ik nog tegenkomen. 2*
Going Home (Peter Chan) vind ik verreweg de beste. Het begint met een paar typische horror-elementen maar daarna kantelt het voorzichtig naar een overtuigend, morbide drama. Een totaal onvoorspelbaar verloop en einde, en ook hier is een mooie geluidsband onder geplakt. Af en toe is er een ingetogen pianodeuntje te horen maar bij een van de laatste scenes groeit dat volledig uit tot de klassieke muziek van Je Crois Entendre Encore, niet alleen strak gedaan maar vooral ook erg stijlvol en ontroerend.
Visueel is het ook prima; constant grauwe, dof-groene kleuren tussen al die levenloze flatgebouwen. En net als in andere Chinese horrors is het niet toevallig dat het handelt over onder meer abortus.
Going Home is een prachtige combi van drama en horror die medeleven opwekt met
de persoon van wie je eerst denkt dat het alleen een maniak is, maar juist z'n vrouw jarenlang 'verzorgt' en daarvóór deed zij het bij hem. Dikke 4,5*.
Laat ik The Wheel maar gauw vergeten, die vliegt compleet uit de bocht, 4* in totaal.
(PS ik begrijp even niet waarom dit eerste drieluik de alternatieve titel Three Extremes 2 heeft, en het vervolg Three Extremes..)
Bottleneck
-
- 8220 berichten
- 2091 stemmen
Zonde eigenlijk dat Going Home niet ook als aparte film is uitgebracht,. Blijft nog steeds rondspoken, wat een strakke film.
MENEER L3GIOEN
-
- 182 berichten
- 0 stemmen
Intrigerende Aziatische horror anthologie die wat wisselend is van kwaliteit maar over het algemeen wel een apart sfeertje heeft.
• Memories: Alhoewel het verhaal erg voorspelbaar is bij momenten (ik zag het einde al aankomen) is de film erg effectief in haar opbouw. De krachtige cameravoering, het geluidsdesign en de sfeer: Kim weet het eng te maken waardoor mijn haartjes op mijn armen bij momenten omhoog gingen staan. Niet zo origineel en wat voorspelbaar, maar doordat de film daadwerkelijk eng is al veel vergeven. *3,5
• The Wheel: Hier kon ik vrij weinig mee. Enigszins leuk omdat we overduidelijk te maken hebben met een stukje Thaise cultuur, en op zich zijn die poppen wel een beetje creepy maar het verhaal is niet boeiend en de karakters al helemaal niet waardoor het nooit echt pakkend wordt om naar te kijken. Ik legde af en toe de associatie met de Chinese Nachtengaal op de een of andere manier? *2,5
• Coming Home: Bizarre film die ik in al haar vreemdheid als erg aandoenlijk heb ervaren. Het is een heel vreemd verhaaltje over liefde en hoe we dit overbrengen naar elkaar, ook al wordt het niet meer beantwoord door sterfte, handicap etc. Maar door hoop is die liefde er, maar het wordt niet begrepen? Ik denk dat ik er niet ver naast zit wat betreft een interpretatie. *3,5 waarvan ik zelfs neig naar 4,0
james_cameron
-
- 5969 berichten
- 9108 stemmen
Waardeloos horror-drieluik, met de bijdrage van regisseur Jee-Woon Kim als enige lichtpuntje, al valt ook zijn segment ("Memories") vies tegen. Vergeleken met de twee overige delen is het echter een onbetwist meersterwerk. "The Wheel" is thais gekke-bekken-trekken op zijn ergst en het afsluitende "Coming Home" is dodelijk saai. Twee uur lang doorbijten dit.
Onderhond
-
- 87213 berichten
- 11968 stemmen
Blijft fijn.
Allicht omdat het meer een kwaliteitsfilmpje is geworden. Hier geen jonge regisseurs die hun gang mogen gaan met een klein budget, maar namen die zichzelf al bewezen hebben en hun land mogen verkopen op het internationale podium. En dat doen ze gewoon goed.
Is ook niet zo héél moeilijk, want ze kregen ook wel een degelijk budget en crew voor hun films. Verder kleuren ze netjes binnen de lijntjes, dus wie al eens wat horror uit Hong Kong, Zuid Korea of Thailand gezien heeft zal wel vertrouwd zijn met wat men hier voorgeschoteld krijgt.
Visueel verzorgde films, beetje couleur locale om de boel op te fleuren, en wat creepy momenten zodat de films binnen hun genre weten te overtuigen. Vind de HK short het best, maar eigenlijk zijn ze alle drie van een zeer gelijkaardig niveau. Aanradertje voor de fans van dit soort spul, de rest mag gerust skippen.
4.0* en een uitgebreide review
Het laatste nieuws
'Pirates of the Caribbean'-vervolg definitief van tafel, Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic | MovieMeter Recap
'The Bear'-acteur Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Het publiek krijgt geen genoeg van HBO Max-parel 'Something the Lord Made': 'Ga deze zeker nog eens bekijken'
Bekijk ook
Janghwa, Hongryeon
Horror / Drama, 2003
242 reacties
Saam Gaang Yi
Horror / Misdaad, 2004
55 reacties
Jiao Zi
Horror / Drama, 2004
44 reacties
Ssa-i-bo-geu-ji-man-gwen-chan-a
Drama / Komedie, 2006
54 reacties
High Life
Sciencefiction / Mystery, 2018
52 reacties
Full Circle
Horror / Drama, 1977
8 reacties
Gerelateerde tags
bloemlezingthai
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.