No Te Mueras sin Decirme Adónde Vas (1995)

Alternatieve titel: Don't Die Without Telling Me Where You're Going

Argentinië
Drama / Fantasy

geregisseerd door Eliseo Subiela
met Darío Grandinetti, Mariana Arias en Oscar Martínez

Leopoldo werkt als filmoperateur in de vervallen bioscoop die hij van zijn vader heeft geërfd. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezighoudt met het uitvinden van een robot. Wanneer Leopoldo aan Oscar zijn zoötroop laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven.