The Underneath (2012)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Brian T. Jaynes
met Holt Boggs, Bryan Chatlien en Larry Jack Dotson

Een pas getrouwd stel komt vast te zitten in een doolhof van ondergrondse grotten. Terwijl haar man gewond is, moet de kersverse bruid alles op alles zetten om weer boven te komen. Tijdens hun zoektocht komen zij erachter dat ze niet alleen zijn, er zit iets kwaads achter ze aan.

avatar van Decec
Trailer, toch horror...
trailer

avatar van beegie
Niet zo heel bijzonder, komt niet in de buurt van the Descent die ze als voorbeeld hebben gebruikt.

Descent: de onofficiële remake.

Ligt er hier wel vingerdik op. Enkel het begin is wat anders. In plaats van een stel vrouwen krijgen we een (bloedirritant) koppel dat op huwelijksreis gaat ... kamperen. Ieder zijn ding natuurlijk, punt is wel dat dit deel van de film veel te lang aansleept. Neemt zowat een halve film in beslag, terwijl de twee absoluut niet kunnen acteren.

Eens in de grot is het nog erg lang wachten alvorens er wat noemenswaardigs gebeurt. Zit het spel eindelijk op de wagen blijken de effecten goedkoop en de reacties van de hoofdpersonages compleet ridicuul. Toch weet Jaynes in het tweede deel wel wat sfeer te scheppen. De nauwe gangetjes, het ondergrond labyrinth. Zit best oké in elkaar.

Maar ver komt hij er niet mee. In alles echt 100 keer slechter dan z'n grote voorbeeld. Kan je die beter nog een keertje opnieuw kijken. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang, maar dan nog is het eerste deel aardig saai.

avatar van Shinobi
Onderhond schreef:
Descent: de onofficiële remake.

Ik las al wat berichten daarover. Gelukkig bevestig jij ze, zodat ik mijzelf deze film kan besparen.

steengoed aanrader aanrader aanrader!!!!

Slechte budget film

Verhaal.

Standaard verhaaltje waar al tig aan films van te verkrijgen zijn. B kwaliteit natuurlijk wel. Gewoon ronduit slecht dus. Enige waar de regiseur oog voor had was de vrouw haar tieten denk ik.
Einde was ook belabberd en zo vaak gedaan dat je er niet meer van op kijkt..

Al met al troep.

Acteer werk:

Slecht, overdreven b film waardig voor de gehele cast.

Geluid:

Verdraagbaar maar veel meer dan wat gejank is het niet.

Conclusie:

Slaap verwekkende en/ slechte film.