Sket (2011)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad

geregisseerd door Nirpal Bhogal
met Ashley Walters, Riann Steele en Aimee Kelly

16-jaar oude Kayla verhuist na de dood van haar moeder van Noord-Oost Engeland naar een slechte wijk in Londen. Daar gaat ze wonen bij haar zus en moet vanaf dag 1 zien te overleven in het harde straatleven. Ze sluit zich aan bij een meidenbende onder leiding van de harde Danielle. Ze zijn voor niemand bang en laten zich niet gek maken, in het bijzonder niet door de plaatselijke jongens. De sinistere bendeleider Trey heeft echter grote invloed op de meiden en wanneer Kayla's zus slachtoffer van geweld wordt, deinst zij voor niets terug om wraak te nemen.

Past in het straatje van Kidulthood / Adulthood / Shank / Bullet boy en series als Dubplate drama/ Top Boy/ West10Dtn. Ook weel veer dezelfde acteurs. Verhaaltje ook weer ongeveer hetzelfde als shank en bullet boy. Toch weten deze films me altijd wel te vermaken, mede door de soundtrack met veel grime en dubstep. 3 sterren voor de film en een halve voor de soundtrack!

Aangrijpende en ruige low budget film (van deze tijd), over en zogenaamde 'girl gang', die goed inelkaar zit en duidelijk met passie gemaakt is, moedig, krachtig, onplezierig, vol getier en geweld (zonder noodzaak). De gevechten worden sensationeel en kundig in beeld gebracht. Op het script kun je nog wel het een en ander aanmerken, maar Sket is een meer dan verdienstelijk debuut van Nirpal Bhogal.

avatar van Movie-Addicted
Matig revenge filmpje, heel wat "goofs" (fouten) jammer...

*2.5

avatar van vranque
Dit keer stond juist de soundtrack mij tegen, verder wel een leuk wegkijkertje dat je weer achterlaat met zo'n hoofdschuddend gebaar over de trieste inhoud van de film .

avatar van jstinissen
goede film over het harde straat leven in engeland
allemaal hebben ze een slechte achtergrond en belanden zo tussen de raarste situatie´s
veel grime muziek vond het echt een aardige film

Tja, een beroerde film. Ik had er veel van verwacht....ik hou wel van die grijze Engelse films. Maar dit was het absoluut niet.

Jammer

avatar van chebby
Vond het een erg leuke film, maar het einde heeft het helemaal verpest!!!

Overleeft Danielle? Is die gast die haar zus vermoorde dood? Gaat ze nog met die meiden om? Waar gaat ze wonen? En noem maar op! Ik haat een open einde.

avatar van barcam
Prachtige beelden, vette muziek en goede acteurs maar derderangs verhaaltje verpest alles.

avatar van Pazmaster
Lekkere harde rauwe realistisch gemaakte wraakfilm over het straatleven in Londen. Prima verhaal, en hoewel je toch nog met wat vragen blijft zitten, vind ik het toch wel een bevredigend einde. Er wordt goed geacteerd en het komt allemaal vrij realistisch over. Daar hou ik wel van. Ook de muziek is goed, er zitten erg lekkere tracks in de film die perfect bij de sfeer van de film passen. Ik was aangenaam verrast door deze film waar ik eigenlijk niet zo veel van had verwacht. Een verdiende 3,5 ster van mij voor deze lekkere film

avatar van assowise
Na goede recensies in The Guardian en enkele andere Engelse kranten/tijdschriften leek mij dit wel een leuke film. Matig. Harde grime/dubstep want wij zijn zo urban, een bendeleidster die alleen maar lelijk kan kijken want ze is zo hard, weet je..

De hele wraak van het hoofdpersoontje komt een beetje uit de lucht vallen, het past niet in het karakter was tot dan toe gepresenteerd is maar zonder die wraak helemaal geen film...

Cliché op cliché en dan is de 83 minuten nog te lang. Beter van niet.

avatar van Noodless
Ondanks de realistische aanpak en de grauwe sfeer weet deze film toch niet te overtuigen. De redenen zijn vooral het matige verhaal en het niet overtuigend acteerwerk van het hoofdpersonage en de bendeleidster. 5/10

wat een verschrikkelijke goedkope film

avatar van T-man
Deze film kon mij echt niet boeien.

Rene Je Weet Wel
Ik geef 4 punten

Kerrey (Adelayo Adedayo) en Kiran (Varada Sethu) spelen als 2 mooie en sexy gang-leden op de achtergrond, terwijl Tanya (Kate Foster-Barnes ) wel de harde lesbo gang-leider speelt. Eigenlijk spelen deze 3 de film met garisma en mooi in elkaar, vindt ik. Natuurlijk speelt Kayla (Aimee Kelly) de hoofdrol, maar het is dat ze mooi, jong en maagdelijk is,anders kon elk ander kind actrisse deze hoofdrol spelen. Voor de rest vondt ik de cast slecht spelen, maar ik vondt het script goed en de film zit goed in elkaar in vergelijking met andere urban-gang movies (zoals eerder genoemd). Ik vindt de film onschuldig, lief en heel sexy. Ik hoop dat we de cast vaker terug zullen zien in dit soort films. Aimee Kelly denk ik niet, omdat ze een lilliputter is (ook de woorden in de film) en ze krijgt al een dik kontje op deze jonge leeftijd,,,...maaaar misschien wordt het nog wat met haar, ze heeft tenslotte een mooi, sexy doch onschuldig smoeltje.

René

avatar van DjFrankie
Ruige film,die mij wel wist te boeien. Acteerprestaties inderdaad niet het beste, maar in deze film is het verhaal het belangrijker.

avatar van mixmaster
redelijke film met matige acteerprestaties, het is het allemaal net niet.
leuk om een keer te zien, meer niet.
middelmaatje.

avatar van Piratje
Een heel aardig verhaal over de achterbuurten van Londen dat veel beter kon uitgewerkt worden. Spijtig.
De zwaarste ontgoocheling voor mij omdat er veel meer met dit verhaal te bereiken was.
En met een stel goede acteurs zou dit een topfilm kunnen zijn.

Wantrouwige vriendschap binnen een meisjesgroep en daarnaast een bende drugsdealers, vekrachters en moordenaars.
Ze laten mekaar met rust tot de meidengroep verplicht wordt, onder impuls van de jongste Kayla, het initiatief in handen te nemen. Ook al kende de meidenleidster bendeleider Trey vrij goed.

Wel een (te) goedkope film van B-klasse waar heel wat aan kon verbeterd worden.
Het acteren is amateuristisch ondermaats en het slot erg langdradig met een misplaatst papie-end.
Spijtig dat Bhogal deze regie niet tot in de puntjes heeft afgewerkt en sommige accenten sterker in beeld bracht. Nu zitten er heel wat slordigheden in.

Dus ook middelmatige punten terwijl het top had kunnen zijn.
2,5 punt lijkt met de score, enkel voor het aangrijpende dramatische verhaal.