La Sirène Rouge (2002)

Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Olivier Megaton
met Jean-Marc Barr, Asia Argento en Frances Barber

Zij is twaalf, heeft een geduchte moeder en een leger huurmoordenaars op haar hielen. Hij is 40, heeft de gewoonte te doden om verder niets meer te verliezen. Hun onwaarschijnlijke ontmoeting verandert hun levens ingrijpend.

Begint goed met actie, muziek van Rammstein en redelijk acteerwerk, maar zakt snel in. Prima fotografie, meer niet.

avatar van Bandit
Stijlvol gefilmd.... "Leon"-fans komen flink aan hun trekken. Leuk rolletje van onze eigen Johan Leysen.

komt in nederland voor als Red Siren?!! Ik zocht me rot

avatar van xangadix
Ik zocht me rot
Why..??

avatar van Odie
Filmtombe schreef:

Redelijk acteerwerk???? wanneer dan? Ik vond juist het acteerwerk erg belabberd.

Een film met een gematigd verhaal en met wat minder acteerwerk (vooral omdat franse acteurs Engels proberen te praten). Toch heb ik na het zien van deze film een goed gevoel, waarschijnlijk komt dat omdat het allemaal mooi in beeld is gebracht en de acteurs van de filmreeks "Taxi" erin meespelen. Het wordt veel vergeleken met de film "Léon", maar die film is toch wel beter, zeker op het gebied van acteerwerk. Als je deze film nog niet hebt bekeken en je vindt niet direct een goede topfilm is dit zeker een aanrader.

avatar van errr
Voor maar €1 mee gepikt bij de Media Markt en ik moet zeggen voor die prijs is het een geweldige film

avatar van sinterklaas
Was toch weer een aardig goede Franse Actiefilm. Maar dan helemaal in het Engels gesproken. En ik dacht dat Fransen totaal geen Engels konden. Maar evengoed was dit wel een vermakelijke Euro-Roadmovie actiefilm. Deed soms ook een beetje aan Leon denken. Jean-Marc Barr kon wel steengoed spelen als huurmoordenaar aka oorlogsveteraan. Daarnaast vond ik die moeder er best griezelig uitzien en Asia Argento was best wel mooi als agente. Ook vond ik Alexandra Negrão als Alice een lief kind. Verder vond ik de actiescenes (vooral die langdurige Motel-Shoot Out) ook helemaal mooi en ook opnieuw op de intense Franse wijze gemaakt. De Portugal locaties waren ook erg mooi. En ik heb trouwens nergens kunnen zien dat deze in Nederland is opgenomen, wat op Imdb staat.

Voor de rest een mooi tussendoortje.

avatar van aburex
Film eens opgenomen van Canal+ en heb hem de hele tijd laten liggen. Nu ik hem toch eindelijk eens gezien heb vond ik hem toch het bekijken waard, alhoewel het einde een beetje verwarrend is.