The Crown and the Dragon (2013)

Alternatieve titel: Paladin: The Crown and the Dragon

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Anne K. Black
met Amy De Bhrún, David Haydn en Tim Treloar

Een vreemd en ver land wordt geteisterd door bloeddorstige draken en dodelijke intriges. Te midden van deze chaos onderneemt de adellijke Ellen (Amy De Bhrún) een gevaarlijke missie. Ze moet een oud relikwie naar de geheime kroning van de rechtmatige koning van het koninkrijk brengen. Als haar tante, die haar begeleidt, vermoord wordt door vijandelijke soldaten, huurt ze smokkelaar Aiden (David Haydn) in om haar te beschermen. Op de gevaarlijke reis door het land wordt ze niet alleen achtervolgd door de vijanden van de koning, maar zit ook de duistere magiër Corvus (Tim Treloar) achter haar aan die het relikwie voor zijn eigen kwade bedoelingen wil bemachtigen. Ellen moet al haar krachten verzamelen om de duistere machten te verslaan, haar volk te bevrijden en een legendarische Paladin te worden.

avatar van Highlander12
Ik heb de film afgekeken. Het koste mij wel moeite. Ik ben een groot fan van " Game off Thrones" . Dit vind ik een slap aftreksel daarvan. Slecht geacteerd. Slecht verhaal.

avatar van knusse stoel
Wij gaan de film vanavond bekijken en aangezien hier geen lengte bijstaat,
deze is ongeveer 91 minuten.

avatar van knusse stoel
Kan niet zeggen dat ie goed is maar ook niet een slechte film.
Mijn vriendin die vond hem leuk maar dat heeft ze al snel als er een draakje door een film vliegt, grapje, maar zoals gezegd vond ik het wel aardig.
Ik viel er niet bij in slaap, zoals ik nog wel eens doe tijdens een film die mij niet boeit.

avatar van Shadowed
Tja.

Begon nog vrij aardig, met de shit op de door bloed overspoelde zee. Geeft een mooi droevig beeld en een best sterk begin, de draak zag er niet geweldig uit, maar (nog) geen SyFy niveau. De voice over was redelijk gedaan.

De liefde voor Fantasy spat er duidelijk vanaf. Het bevat zo'n beetje alle elementen maar ook alle cliches. Je weet al precies hoe het zo'n beetje gaat eindigen, alleen veel minder spectaculair dan je eigenlijk zal denken. De Bhrún en Haydn doen het zo slecht nog niet, maar het is vooral het amateurisme dat er ook vanaf spat.

Wat je al snel opvalt, is de matige CGI. Alles wat uit de computer komt kan je bijna niet serieus nemen omdat het er gewoon slecht uitziet. De natuuropname zijn mooi, en daarmee is alles gezegd. Weinig echte spektakel en als het er is is het zo snel en zo slecht dat het eigenlijk over je heen gaat.

Ook de acteurs kunnen duidelijk niet zwaardvechten en hebben hiermee niet geoefend. Alles komt zo'n beetje uit de lucht vallen en daardoor ontstaan er dus ook grote gaten in het verhaal. Met meer geld en meer originaliteit kon dit best een redelijke film worden.