True Women (1997)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Karen Arthur
met Dana Delany, Annabeth Gish en Angelina Jolie

Georgia en Euphimia zijn goeie vriendinnen. Euphemia's vader is net gestorven en ze moet naar Texas toe om bij haar oudere zus Sara te gaan wonen, die zelf al moeder is. Ze maakt de oorlog tegen de Mexicanen mee en ziet hoe Sara alle vrouwen in veiligheid brengt, terwijl de mannen de vijand bevechten. Na de oorlog trekt ze naar de stad Georgia waar ze opgroeit met het vechten tegen vooroordelen en andere sociaal-politieke zaken.

Angelina Jolie is altijd een genot om naar te kijken

neo (crew)
True man

Over feminisme gesproken

Een goede film, goede acteerprestaties van de twee bloedmooie dames (Jolie en Gish) en natuurlijk de twee tienermeisjes (Rachael Leigh Cook en Majorino). Moeite waard om te zien 3,5 *

PFFF, duurt wel lang zeg

Van de week voor 3 euro meegenomen uit zo'n 'graaibak' bij de V&D. Best wel een aardige film, het verhaal heeft een beetje een North & South-achtige strekking. 2,5*

Prachtige film, mooi beelden en een mooi verhaal. Dit is een van mijn favoriete genres.
Geweldig geacteert door Dana Delany, Annabeth Gish en Angelina Jolie! Heb moeten huilen bij de film.
Hij duurde wel wat lang.

Het is zeer duidelijk dat deze film gebaseerd is op een Best seller. Ze hebben dit dan ook bijna letterlijk verfilmd.

De grote minpunten:

Er is een zeer slechte timing. De film springt van het ene naar het andere verhaal. Als je even niet oplet ben je niet mee.

Ook de leeftijd van de acteurs, plotseling heeft een pas getrouwd stel vijf kinderen en ze zien er geen dag ouder. Enkel op het einde van de film zie je wat make up.

Dit is geen hoogvlieger, maar toch blijft het allemaal interesant tot op het einde. Ook dit valt mager uit.

Best wel aardige miniserie.
Meer een vrouwenfilm maar toch voor iedereen vermakelijk.Er gebeurt veel,er is drama maar helaas richting het einde zitten er nogal wat ongeloofwaardige scenes tussen.Toch een voldoende dankzij redelijke acteerprestaties.

avatar van Hilarious
Hele goeie film. Heel goed geacteerd door Dana Delany, Annabeth Gish, Angelina Jolie, Tina Majorino, Rachael Leigh Cook,... En ook door Hilary en Haylie Duff die maar een heel klein figurantenrolletje hadden. Maar ze waren toch koddig. De film had goeie beelden en films over Texas vind ik meestal heel goed.

quake schreef:

Dat is inderdaad ook waar. Zeker Angelina Jolie veranderde heel weinig. En jammer is dat er soms zoveel doden waren en dan is het direct gedaan met verdriet en zo maar door.

avatar van nachtvlinder
het thema en de inhoud is wel oke, maar o zo matig gemaakt, echt een tv-film. Make-up is soms slecht, verhalen zijn soms niet afgemaakt. Jammer er had zo veel meer in gezeten. Middenstuk is een uurtje vervelen. Wel goed om 1 x gezien te hebben en dan te beseffen dat er ook andere ('goede') amerikanen waren, m.n. deze vrouwen.

Ik vond ook het probleem van je bent tien jaar later en ze zien er geen dag ouder. Dat vond ik slecht gemaakt. Het is wel een interessant verhaal, maar veeel te lang voor mij. Toch voor de inhoud 3*.

avatar van Bad Kitty
Saai en nog eens saai.
0,5 *

de film duurt naar mijn mening wat te lang, maar is nog steeds niet saai

veron35
een van de betere film die ik voor 1,50 heb gekocht.

3,5 sterren

avatar van pink_roosje
Heb er niet veel voor betaald en heeft ik weet niet hoelang op de plank gelegen van films die ik nog moet zien. Maar hij viel me alles mee. goede film. 3*

avatar van matthijs_013
Wat een film.....
De film kwam maar niet op gang, maar in de vakantie heb ik alle geduld. Ik bleef rustig wachten tot het me eindelijk zou boeien, maar dat deed het nooit. Hierdoor werd het een erg lange zit. De film voelt meer aan als aan elkaar geplakte scènes dan één geheel.
Daarnaast is het schandalig dat, met zo'n lange speelduur, de makers nieteens de tijd hebben genomen om de geschiedenis duidelijk te maken voor onbekenden van de Amerikaanse geschiedenis. Ik moest constant pauzeren en op wikipedia opzoeken hoe het er in die tijd aan toe ging.
Gelukkig wordt de film een beetje gered door de acteerprestaties. Al moet ik zeggen dat een 21-jarige Jolie niet overtuigt als moeder van tieners.

avatar van akira124
Het lijkt wel op een lange aflevering van de vreselijke serie ''house on the prairie''. 2**

avatar van movie acteurs
Niet heel slecht. Soms duurt wel wat lang en krijgt de film een beetje last van inkakkerigheid. Er zat ook een bekende cast in deze film waaronder Angelina Jolie, Michael York en Rachael Leigh Cook. Die acteurs doen het niet slecht. Krijgt een 3,5.

avatar van Lonesome Crow
Heb hem voor 1 euro gekocht bij Bart Smit, de prijs-kwaliteit verhouding in aanmerking nemende zijn 2,5 sterren een terechte waardering.

avatar van nachtschade
Erg langdradig, en af en toe van de hak op de tak vliegend. Tegenvaller.....

avatar van madmax1
Deze al een tijdje liggen maar vanwege de speelduur uitgesteld morgen vroeg begin ik eraan

Een beetje lang deze film, maar zeker geen slechte prent.
Mooi verhaal, goed geacteerd en prachtige locaties.
En ook een cast om van te dromen... dus slecht kan het niet zijn...
Heb me in de 3 uur niet verveeld, maar het had wel iets korter gemogen.

Het is een leuke film, zeg maar serie, om een keer te zien. Vooral Angelina Jolie speelt super en het verhaal is vlot en goed. Ik zag dat de serie uit 1997 komt, ik had gedacht aan een jaren 80 product. De film is een beetje oubollig in elkaar gezet. Ik heb echter wel met plezier gekeken en vond het erg jammer dat de film als een nachtkaars uitging. Daar had namelijk veel meer ingezeten. Ik was klaar voor de climax, maar kreeg opeens de aftiteling.

avatar van mr rumson
Mooie film die zich ten tijde van het wilde westen afspeelt .
De film laat ons een duidelijk beeld zien dat niet alleen de mannen het zwaar hadden in die tijd maar ook de vrouwen.
Zo gaan ze de strijd aan met de Mexicanen en later de Indianen. Maar ook liggen er allerlei ziektes op de loer zoals cholera of baby's die de bevalling niet overleven. Dan is er ook nog racisme, slavernij en de Amerikaanse burgeroorlog . Dit alles komt voorbij in 3 uur tijd.
Het enige nadeel is dat het in deze film maar over twee gezinnen gaat zodat er wel heel veel ellende op ze afkomt.
Ook jammer is het dat de dames maar niet ouder lijken te worden ook niet als er al heel wat jaren voorbij zijn gegaan.
Maar door de goede acteerprestaties blijven de personages en de film zelf geloofwaardig.
Vooral Dana Delany die Sarah McClure speelt is sterk in haar rol. Sarah McClure heeft trouwens echt bestaan. De film is opgenomen op locatie in Texas wat veel mooie beelden oplevert.
Alles bij elkaar toch wel genoten van deze film