Veronica Mars (2014)

Mystery / Drama

geregisseerd door Rob Thomas
met Kristen Bell, Enrico Colantoni en Jason Dohring

Vervolg op de gelijknamige serie. Tien jaar nadat Veronica afstudeerde van school keert ze terug voor een reünie. Ze is in die 10 jaar geen enkele keer naar Neptune teruggekeerd en heeft een rechtenopleiding gevolgd in New York. Eenmaal op de reünie treft ze veel oude bekenden waaronder haar ex Logan. Die wordt er echter van beschuldigd de moord te hebben gepleegd op zijn beroemde vriendin. Hij roept haar hulp in en Veronica trekt nog een keer, met de hulp van haar vader en vrienden, de detectiveschoenen aan en gaat op onderzoek uit.

Eigenlijk moet je de serie gezien hebben om alle achtergronden in deze speelfilm correct in te schatten. Al worden ze in het begin van de film oook nog eens sec meegegeven. Volgens mij is dit dan ook de reden waarom deze met crowfunding gemaakte film serieus flopte. Al kan het ook liggen aan het storende feit dat bij elk telefoongerinkel de afzender op een pictogrammetje werd bekendgemaakt .... Verfilming van een serie benaderd helaas bijne nooit het origineel en dat is ook hier het geval, al is Kristen Bell mooi om naar te kijken. Tienerseries, ze moeten er zijn. Maar voor mij slechts 2*

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/mysterie/thriller film...
Goed acteerwerk...
Redelijk acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen top film...

De serie is mij onbekend en ik wou dat deze film het ook was gebleven want heb er helemaal niets aan gehad.
Komt me totaal onnatuurlijk over, gemaakt en geforceerd met onmogelijke dialogen. Aldus kon ook het acteerwerk niet overtuigen. De poging om het wat spannend te houden, komt te laat en verbetert het niveau amper.

avatar van macrobody
Wat een warrige, stoffige film was dit. Die Logan was echt totaal miscast vond ik persoonlijk. Een drol met een vlaggetje. Ik weet niet hoe ik bij deze film terecht ben gekomen maar blijkbaar het woord "goede" vergeten in mijn zoekterm.

avatar van qwatje
Als fan van de toch ietwat abrubt geeindigde serie, me kostelijk vermaakt met deze film. Ik kan echter heel goed voorstellen dat als je de serie NIET hebt gezien, je deze film helemaal ruk vindt.
Als losstaande film is ie niet bijster goed. Maar zoals ik zei, ik was een fan van de serie! 3*