ad
  • 8.090.136 stemmen

Bestialità (1976)

Drama / Erotiek | 75 minuten

Genre: Drama / Erotiek

Alternatieve titels: Dog Lay Afternoon / Il Segno sotto la Pelle / Bestiality / Beestigheden

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Peter Skerl en George Eastman

Met onder meer: Philippe March, Juliette Mayniel en Enrico Maria Salerno

IMDb beoordeling: 4,7 (305)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Releasedatum: 15 november 1976

Over Bestialità

Een jong meisje ziet haar moeder seks hebben met de hond van de familie. Wanneer haar vader hier achterkomt wordt de hond door hem levend verbrand. Het meisje is dermate getraumatiseerd door deze gebeurtenissen dat zij op latere leeftijd een nymfomane wordt. Ze vestigt zich op een eiland, met haar eigen hond en beleeft vele avonturen met gasten die haar daar komen bezoeken.

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Is het echt waar wat ik lees, is deze ...intimistische variant op Benji hier echt toegevoegd ?

Gekende cultklassieker van sleaze icoon Eastman, die dus ook wel eens achter de camera plaatsnam en hier verder niet in beeld is. De titel en nog meer de alternatieve Engelse titel maken afdoende duidelijk waar het om draait, hoewel: ik ben geen bestialiteit buff en kenners moeten me maar corrigeren, maar als een hond boven op je springt- frontaal- dan betekent dat volgens mij dattie wil spelen, en niet aan sex denkt, of je er nu in je blote reet bijligt of niet..en dat is toch wat we hier zien. Dan berust de intrige eigenlijk op een misverstand. Maar het gaat natuurlijk om de achterliggende idee, die ranzig genoeg is.

Mama wordt dus in de openingssequentie besprongen door Dobermann " Satana" waabij dochter toekijkt, papa binnenvalt, heel erg boos wordt en meteen het huis in de fik steekt.

Enige jaren later: het verveelde bourgeois koppel March-Mayniel bezoekt tijdens de vakantie een kustplaats, waar ze merkwaardige lieden ontmoeten, onder wie een ouwe lesbo en haar vriendinnetje Eva-Cicciolina , nog wat antipathieke bourgeois figuren en een melancholische intellectueel die als een soort koor optreedt en de gebeurtenissen voorziet van commentaar ,voornamelijk bestaande uit Leopardi citaten.

Nog vreemder zijn de figuren op het eilandje tegenover: de manke visser Salerno en het bakvisje Leonora Fani- gekend van nog ranziger klassiekers als GAV- dat als een kluizenares leeft met een hond: wederom Dobermann Satana in een glansrol.

Projectontwikkelaar March en zijn vrouw, kinderloos na een abortus, voelen zich aangetrokken tot het onbedorven natuurkind Fani- hier tamelijk onherkenbaar met een soort krullen en er uitziend als een jaar of 12- en van het een komt het ander ..

Maar dan zijn we al een uur verder in een film die dat eerste uur tamelijk slaapverwekkend is en vooral bestaat uit de gebruikelijke portretteringen van vervelende bourgeois figuren, slechts opgeleukt door Cicciolina die 2 keer in haar blote tieten en 1 keer geheel naakt is te zien, toen nog met haar van onder- zij het minder dan Fani.

In de slotfase gaat het wat meer los, met het trio dat zijn ding doet waar verder niemand opgewonden van zal raken, en een vuig nihilistisch slot waar Satana ( n.b.: zijn echte naam ) nog even in actie komt.

Daarna volgt een soort epiloog, met wederom melancholisch commentaar van de Leopardi adept.

Het verhaal is behalve sleazy ook tamelijk warrig, zo is niet duidelijk hoe Fani op dat eiland aan die syfilis kwam, niet van die hond neem ik aan...kan Salerno zijn geweest, of misschien was het papa wel..ook is het vreemd dat het koppeltje die opvallende zweer niet opmerkt, die wij na een zoom van een minuut maar al te duidelijk zien.

Ook cinematografisch geen hoogvlieger: logisch want geregisseerd door twee amateurs. Met de setting wordt weinig gedaan.

Zonder meer geniaal was het gebruik van de muziek via een bewerking door niemand minder dan James Last van de parelvissers in de soundtrack, absoluut onvergetelijk en alles overtreffend wat Tarantino ooit heeft uitgebroed. De oorspronkelijke score is van Gori.

Deze klassieker is uitgebracht op DVD zoals u ziet, helaas voor melancolische intellectuelen en gelukkig voor beelddenkers zonder anderstalige onderschriften en met een speelduur van DRIEENTACHTIG minuten.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

pippo il buffone schreef:

helaas zonder anderstalige onderschriften

Hoezo helaas? Zouden we iets moeten opmaken uit die onderschriften dat we niet al zouden begrijpen op basis van het beeld ?? De melancholische intellectueel wellicht?

pippo il buffone schreef:

You're welcome, ik dacht wel dat sleazebuffs deze konden waarderen .

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Ik ben geen sleazebuff, maar kijk dit soort films slechts om de brave burgers te kunnen waarschuwen voor dit soort vuiligheid .