Destricted (2006)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Erotiek

geregisseerd door Marina Abramovic, Matthew Barney, Marco Brambilla, Larry Clark (I), Gaspar Noé, Sam Taylor-Johnson en Richard Prince

Destricted is een verzameling van zeven korte films, gemaakt door zeven verschillende filmmakers en hun kijk op kunst en pornografie.

avatar van mjk87
Balkan Erotic van Marina Ambrimovic: geinig, meer niet, maar meer zo een Teleac-filmpje.
Death Valley: wat is het doel hiervan? Duurt te lang, ondanks de mooie kleuren en de prima soundtrack.
Hoist: Duurt te lang, is verder niet slecht, maar gewoon saai.
House Call: Nee, dit werd hem niet. Die lage kwaliteit, dat is niks voor mij als er geen idee achter zit maar gewoon goedkoopheid vanaf straalt. Duurt ook te lang
Impaled: Ik ben geen fan van Clark, maar dit was veruit het meest interessante en vermakelijke. Een bepaalde leegheid, een omdraaiing van de rollen (de man wordt gecast) en een bepaalde oprechtheid nog wel.
Sync: Best heel aardig gemonteerd, en niet te lang.
We Fuck Alone: ziet er wel mooi uit, maar 24 minuten lang?

Kortom: zeer wisselend van kwaliteit met helaas veel eentonigheid. Clark was echt leuk en levert in zijn eentje haast alle punten op..

Hier had ik toch ook wat meer van verwacht,als je daar kunst in ziet dan weet ik het ook niet meer....

avatar van N00dles
Een vage reeks korte films onder het mom van porno = kunst. Een aantal min of meer bekende regisseurs hebben eraan meegewerkt, waaronder Gaspar Noé.
Hieronder een korte breakdown van alle films:

Balkan Erotic Epic
Een segment van Marina Abramovic, een artyfarty kunstenares die zich bezighoudt met performance art.
In deze korte film bespreekt zij seksuele rituelen uit de Balkan, die te maken hebben met bijgeloof. Denk aan het penetreren van een brug door een boer (na een gaatje te hebben geboord), of het in de vagina stoppen van een vis, die een nacht laten zitten en de volgende ochtend vermalen in koffie, en die laten opdrinken door de man. Het is een beetje knullig uitgebeeld, maar met de lelijke animatiestukjes erbij maakt het het wel lachwekkend.

Hoist
We zien een ontbossingsmachine (zo'n bomentrekker) en in de bomentrekker, tussen de bewegende mechaniek, ligt een naakte neger (met mos en zand op zich) die masturbeert door zijn lul tegen een draaiende schijf te houden. Ondertussen groeit er een megagrote plantknol uit (in?) zijn anus. Hij liever dan ik.

Death Valley
Een desolaat, verlaten woestijnlandschap. Er is nog net geen voorbij rollende tumbleweed te zien. Een stoere, ferme knaap komt aanlopen en trekt zijn kleren uit, en gaat vervolgens 8 minuten lang aan zijn lul zitten sjorren. Het tenenkrommende is dat hij a) gedurende die 8 minuten niet eens zijn lul hard kan krijgen b) ook nog eens kijkt met een blik van 'het lukt niet' en c) amper klaarkomt. Ik zat ongeveer zo:

House Call
Een porno-scene uit de jaren '70 (denk ik?) van een dokter die op bezoek gaat bij een vrouw. Het '''bijzondere''' aan de korte film is het gebruik van onheilspellende, gloomy muziek. Weer eens wat anders dan batsgeluiden. Verder niet heel veel aan.

Sync
Een korte reeks supersnel gemonteerde seksscenes, op de maat van een percussionistisch muziekstuk. Wel mooi gemaakt. Wat mij betreft het beste segment, al is dat geen grote eer, getuige de rest van de segmenten.

Impaled
Larry Clark (regisseur van Kids en Ken Park) houdt een pornocastingsessie waarbij hij een aantal jongemannen interviewt. De uitverkorene (een verlegen, haast androgyne gozer) mag vervolgens een praatje maken met verschillende porno-actrices en een keuze maken wie hij ter plekke wil neuken. Er komen een aantal best mooie, jonge porno-actrices voorbij, maar hij kiest schijnbaar liever voor een een oude 'hag' van 40 jaar. Helaas. Daarna gaan ze batsen, incl. anale seks, dat niet helemaal 'vlekkeloos' verloopt.
Maar wel een grappig segment omdat al die jongens worden ondervraagd en daarbij grappige dingen zeggen.

We Fuck Alone
"Dit segment is niet geschikt voor epileptici", waarschuwt Gaspar Noé (Irreversible) ons, terwijl het stroboscoopeffect allang aan de gang is; maar liefst een kwartier lang zie je beelden van een jong meisje dat masturbeert met een teddybeer en een jongen die zich aftrekt met een opblaaspop. Dit alles onder een VOORTDUREND stroboscoopeffect. Na een tijdje went dit wel, maar het is niet echt fijn kijken.

Allemaal dus lachwekkend, raar of gewoon superlame. Ik zou het niemand willen aanraden, tenzij je in een melige latenight-dronkenbui bent en met meerdere mensen (niet je ouders).

avatar van SanderPuntCom
Om eerlijk te zijn is enkel Impaled van Larry Clark de moeite, toevallig ook de rede van de aankoop. Balkan Erotic Epic is irritant en helemaal niet grappig, Hoist deed me totaal niks, aan Death Valley maak ik geen woorden vuil, House Call is lelijk en saai doordat het trucje te snel is uitgewerkt, Sync eerder een clip dan een korte film en We Fuck Alone is een fikse tegenvaller die veel en veel te lang duurde.
Zoals gezegd, Impale vond ik interessant en ergens oprecht, al zaten er een paar rare knuppels tussen de 'acteurs'.