Bingo (2013)

België

geregisseerd door Rudi Van Den Bossche
met Ruud De Ridder, Nicole Laurent en Sven De Ridder

"Bingo" vertelt het verhaal van Pierre en Claire. Na twintig jaar beslissen hun buren voorgoed naar de Provence te trekken en hun huis te verkopen aan François en Hilda. Pierre en Claire proberen bevriend te raken met hun nieuwe buren, maar François en Hilda blijken een heel aparte kijk te hebben op het begrip burenliefde.

avatar van jarno1975
Trailer (Youtube HD)

27 maart 2013 in de Belgische bioscopen.

avatar van Beertje45
Ben hier wel benieuwd naar, ik ben een vaste bezoeker van het Echt Antwaarps Teater en zag destijds de toneelvoorstelling van Bingo.

ipman-99
"Bingo = Echt Antwaarps Teater." ... " !!!

Heerlijke Komedie !!! Heerlijke komedie van het 'Echt Antwaarps Teater' !
Dit is uiteraard gebaseerd op de toneelvoorstelling en het echt Antwaarps Teater van Ruud De Ridder.
Wat heb ik hier heerlijk van genoten ..., de luchtige en heerlijke dialogen met dat schitterende
Antwaarpse accent ! Bemoeizieke buren daar komt het op neer ..., heerlijk voor in de film dan toch !
Een luchtige heerlijke komedie waarin de acteurs Ruud De Ridder, Nicole Laurent, Sven De Ridder en Anke Frederick
het beste van zichzelf geven !

Heel leuke film, het is geen hoogvlieger maar ik heb wel goed gelachen...

avatar van scumfrog
Ik vind de kwaliteit van de Vlaamse films doorgaans erg hoog, deze valt er duidelijk buiten.

avatar van barcam
Bewijs dat men met beperkte middelen en een kleine crew een leuke film kan maken. Verhaal klinkt een beetje als flodder door het contrast tussen de deftige buren en hun nieuwe buren die meer een Johnny en Marina type zijn. Had verwacht dat het "Echt Antwaarps Teater" de gemakkelijke platte toer ging op gaan maar dit is een film die geschikt is voor alle leeftijden. Vader en zoon De Ridder spelen uitstekend en toch paar keer moeten lachen met genante grappige situaties. Aangenaam pretentieloos amusement.

avatar van MizKriz
Kleine crew, grotere humor erin.
Zoals al gezegd geweest is, geen hoogvlieger, maar ook ik heb goed gelachen.
Het muziekje toen Cois (Sven de Ridder) van kleren veranderde, was werkelijk hilarisch, jammer dat die soundtrack nergens te vinden is..
Maar ik heb goed gelachen met deze film

avatar van Beertje45
Als regelmatige bezoeker van het EAT was ik uiteraard benieuwd naar de filmversie van één van de zovele stukken van Ruud De Ridder en ik heb er hartelijk om gelachen. Grappige dialogen en aardige vertolkingen.

avatar van LPereboom
toffe vlaamse film, vooral moeten lachen met Sven De Ridder die zijn rol wel goed speelt! uiteraard is deze film niet van heel hoog niveau! heb me niet verveeld maar daar blijft het ook bij...

avatar van cantforgetyou
Bij vlagen best een grappige film. Het is eigenlijk meer een toneelstuk met realistische decors. Leuk gedaan. Maar soms net iets te lang allemaal.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Heel vermakelijk en makkelijk wegkijkend comedy filmpje van Belgische bodem.
De korte speelduur zorgt ervoor dat de film met gemak is uit te kijken en het ook nergens langdradig dreigt te worden.
De opbouwende irritatie tussen de buren is erg leuk gedaan en ik heb me geen moment hiermee verveeld.
Het einde was misschien een tikkeltje te makkelijk maar dat is niet zo heel erg.

Behoorlijk fijn tussendoortje!

avatar van dvdfreak123
Cv niet slecht maar er zijn beter vlaamse films in het genre ze.

De regisseur moet bij het bedenken van het plot met een schuin oog naar naar Flodder hebben gekeken, alleen vond ik deze nutteloze, toneelmatige komedie geen moment grappig: de kolder kwam bij mij niet over. Er werd wat afgeleuterd, gekletst en geouwehoerd, waarbij het geen enkel probleem leek om verschillende keren dezelfde zinnen uit te kramen.

Een flinke smet op de doorgaans uitstekende Vlaamse producties.

avatar van 93.9
Meeste Vlaamse films hebben dat net beetje meer. Dit was tamelijk doorsnee. Zo'n film die wil concurreren met platte Hollywood komedies. Zie al zo'n hele volle zaal in een megabioscoop de populaire oneliners van die asobuurman nadoen...
Nee, we zijn beter gewend van onze zuiderburen.
Toch is de film niet echt vervelend om te kijken. Kleine voldoende.

Best grappig bij momenten, maar uiteraard geen topfilm

De "Flodders" zijn niet dood. Ze zitten in het "Echt Antwerps Theater"...
Dat Nederlanders het zonder ondertiteling niet kunnen doen ligt voor de hand, maar ook veel Vlamingen zullen dankbaar zitten lezen hebben.
Het is nu éénmaal zo dat in Vlaanderen een stuk pas echts volks klinkt als het in het dialect wordt gebracht. Dat is nog altijd de gangbare opinie. Antwerps, Oostends, Brussels, Sint-Truidens....het klinkt "echter", zeker in komische stukken. Langs de ene kant wel wat spijtig al blijft dialect een cultuurelement dat nooit zou mogen verloren gaan.
Terug naar onze "Bingo". De eerste scènes zijn beslist komisch en de 4 figuurtjes die worden opgediend houden het boeiend.
Helaas blijft het nadien een beetje te veel van hetzelfde en mist de film wel wat nieuwe grappige vondsten. De "inspectie" van de hond is eerder flauw bedacht.
Toch meerdere keren in een lach geschoten mede door het feit dat de acteurs hun karikatuurpersonages puik vertolken.

Leuke, typische Ruud De Ridder, komedie.
Dat dit geen topfilm is dat weet je op voorhand, maar het is wel een leuke komedie op zijn Antwerps, zoals Ruud De Ridder er velen heeft geschreven.
Leuk zonder meer....

avatar van kimberlyVD
Goade zwaige?! Goade zwaige?! Zwaigt zek!

Petje af voor de regisseur en de gehele cast.
Het is op zich al behoorlijk gedurfd om een film als deze te maken.
Klein budget, minieme setting, cast van slechts 4 personen,...
Eigenlijk lijkt het geheel gewoon op een goed theaterstuk en net dat maakt de film zo leuk.

Het plezier druipt van het scherm. Je ziet dat iedereen hier met enorm veel enthousiasme aan meegewerkt heeft en dat straalt over op de kijker.
François en Hilda behoren tot de grappigste personages die ik al gezien heb ik in Vlaamse film.
Vooral Sven De Ridder voelt zich duidelijk goed in de rol van boertig mannetje.
Maar ook de rest van de cast doet het uitstekend.

Het verhaal is gewoon leuk en echt grappig en ergens ook wel actueel.
Je zou ervan versteld staan hoeveel mensen er in de situatie van Pierre en Claire zitten.
Al is het hier wel wat uitvergroot natuurlijk. (Althans, dat is te hopen, haha)
De gênante situaties volgen elkaar op en zijn stuk voor stuk gewoon hilarisch.
Je hebt te doen met Pierre en Claire maar tegelijkertijd hoop je gewoon op een volgende frats van de buren. Geweldige personages, stuk voor stuk!

Ook het taaltje draagt bij aan een goed sfeerbeeld. Mensen als François en Hilda gaan natuurlijk geen netjes Vlaams praten. Dat zou alleszins heel ongeloofwaardig overkomen.
Gelukkig is er voor sommigen dan zoiets als ondertiteling.

Duidelijk een filmpje dat met veel liefde gemaakt is en dat zonder enige vorm van pretentie.
Zo mogen ze er van mij nog meer maken want ik heb lang niet meer zo gelachen met een film!
Een topper? Nee, niet in de brede zin van woord maar dat verwacht je gewoon niet bij een prent als Bingo. Een topper in zijn genre? Dat zeker wel!

avatar van misterdhdh
Had nog nooit van deze film gehoord eigenlijk, was onlangs op tv en trailer zag er me zeer leuk uit. Dan toch maar eens bekijken en toch genoten van deze film. Door de korte duur blijft het allemaal zeer vermakelijk, was gedaan voor je het wist. Dat dit geen absolute topper is wist je wel op voorhand maar het is wel een goed filmpje. Leuk om acteurs aan het werk ziet die je amper anders op tv ziet verschijnen zoals Ruud de Ridder, had hem nog nooit echt zien acteren in plaats van altijd dezelfde Vlaamse acteurs. De 4 hoofdpersonages doen het zeer goed, het acteerplezier druipt eraf. Sven de Ridder heeft me ook aangenaam verrast. Ik ben normaal niet zo een grote fan van hem, maar in deze film speelt hij toch het leukste en heeft hij de leukste rol. Supervermakelijk dialect over de hele film, leuk, eenvoudig te volgen verhaaltje en geslaagde uitspraken: gade zwoigen, ... pierre met zijn gezwel,... hilarisch. Soms paar dingen die toch nog wat leuker konden zoals die scenes met die overleden kat, en ook de rol van Marijn devalck heeft maar weinig meerwaarde. Film werd iets minder naar het einde toe vond ik, al heb ik me bijzonder vermaakt met deze voor mij onbekende film. Ondanks het weinige budget dat ze kregen, hebben ze er bijna het maximum uitgehaald.

3.5/5

avatar van nadrin
Arm Vlaanderen dit is echt wel heel arme film. Nu ja 10% van de Antwerpenaren zal dit misschien wel leuk vinden. Hoop ik toch voor de makers hiervan

avatar van Sergio Leone
Slappe hap.

Ondanks de korte speelduur is Bingo een taaie hap gebleken. Ontzettend luidruchtig en vooral niet grappig in al die drukdoenerij. Heel af en toe kon er lachje vanaf, verder is vooral ergernis. De charme beperkt zich tot de setting, wat inderdaad het theatergevoel behoudt.

avatar van K. V.
Dit filmpje ook eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke film. Een simpel verhaal, maar dankzij de korte speelduur weet hij wel te boeien.
De humor was niet altijd van een hoog niveau, maar toch een aantal keren moeten lachen. Gelukkig waren er ondertitels voorzien, zo kon je alles makkelijk volgen.
Leuk om eens gezien te hebben.