Geheimcode: Wildgänse (1984)

Alternatieve titels: Code Name: Wild Geese | Arcobaleno Selvaggio | Codename: Wild Geese

Italië / West-Duitsland
Actie / Oorlog

geregisseerd door Antonio Margheriti
met Lewis Collins, Lee Van Cleef en Ernest Borgnine

Een groep huurlingen krijgt de opdracht te verhinderen dat een grote hoeveelheid opium vanuit Azie naar het westen wordt gesmokkeld.

Routinewerk van Antonia Margheriti (Anthony M. Dawson). Nergens wordt het spannend. Het scenario is zo onbijzonder dat het soms moeilijk is je aandacht er bij te houden, daar veranderen het handjevol leuke genre-acteurs niets aan.
De Italiaanse dvd is top, een aanrader voor de die-hardfans.

Een andere mening: http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/A-D/codename_wildgeese.html

avatar van pascal83
Jammer dat deze lelijk Duitse DVD hoes niet vervangen kan worden door de Italiaanse poster.

Ramon K
Echt teleurstellend. De Arrow-dvd (R2, UK) in huis gehaald (die zich toch echt lijken te hebben gespecialiseerd in dit soort films), maar de speelduur van de film op die disc is 84 minuten. Dan is er flink in gesneden! Kun je er wel een leuke dubbelzijdige hoes bij doen en een bespreking van de film, maar dit is gewoonweg een blunder natuurlijk.

avatar van Quentin
Matige DVD inderdaad, heb zelf deze erg mooie uncut uitgave:
Geheimcode Wildg?nse - Uncut Blu-ray+ DVD Mediabook Cover A Limited Collector's Edition Limited Edition: Amazon.de: Lewis Collins, Lee van Cleef, Klaus Kinski, Ernest Borgnine, Mimsy Farmer, Manfred Lehmann, Anthony M. (Antonio Magheriti) Dawson: DVD & Blu-ray

(ook beschikbaar voor Kommando Leopard - de beste uit deze reeks, zelf ook aangeschaft - en The Commander - de slechtse Collins/Margheriti samenwerking)

Ramon K
Voor Kommando Leopard blijkt een andere print gebruikt te zijn door Arrow dus die moet wel uncut zijn (gelukkig). Verder vind ik 20 Euro voor zo'n film (waarschijnlijk zorgt de uncut versie voor een 0,5* opwaardering) echt veel te duur. Ik kocht de drie UK dvd's samen voor nog geen tientje op Amazon marktplaats. Toch bedankt!

avatar van Quentin
Vanavond op 35mm in de Brusselse CINEMATEKbe!