Gamgi (2013)

Zuid-Korea
Actie / Drama

geregisseerd door Sung-su Kim
met Hyuk Jang, Soo Ae en Andrew William Brand

Een onbekende infectieziekte breekt plotseling uit en zorgt voor chaos. De ziekte ontstaat in de longen en het duurt slechts 36 uur totdat de slachtoffers aan de ziekte sterven. De mensen in de stad vechten tegen de ziekte en proberen te overleven en de epidemie onder controle te krijgen.

avatar van Bacon
2,5* en dat allen voor Mi Reu

avatar van DownBusiness
Absoluut geen verkeerde film. Dat kleine meisje speelde wel goed.

avatar van Onslaught
Zeer goede film.

Verhaal is goed verzorgd, met een goed portie actie, spanning en drama. Weet zich goed te meten met Hollywood rampenfilms.

Genoten van deze film. Lugubere beelden, aardig acteerwerk en een mooie setting rondom mensen die ogenschijnlijk niks met elkaar te maken hadden. Een aanrader in het virus film-genre.

avatar van jex
jex
Saai. Snap er niks van, de trailer die ik zag leek erop dat het een spannende thriller met martial arts zou zijn. Vond het dramatisch koreaans, zo veel gejank dat het begon te irriteren.

avatar van danuz
Geen gebrek aan kitscherig drama en heroische protagonisten hier. Tot op zekere hoogte kan ik best meegaan in het spektakel - het onderwerp is in dit geval namelijk best interessant - maar The Flu verdrinkt op een gegeven moment wel in zijn eigen melodrama.

avatar van james_cameron
Groots opgezette zuid-koreaanse rampenfilm van het kaliber 'van dik hout zaagt men planken'. Weinig subtiel dus, maar binnen het genre zeker bovengemiddeld goed. Je moet het nogal hysterische en overdreven lollige begin op de koop toenemen en niet allergisch zijn voor een dikke laag sentiment, maar dan heb je ook wel wat. Zodra de film op stoom ligt is er geen houden meer aan en ontpopt The Flu zich als een bijzonder meeslepend en veelal gruwelijk spektakel, goed gemaakt en erg spannend.

Spectaculaire film over een ramp die zich voltrekt wanneer een onbekende, zeer agressieve variant van de vogelgriep opduikt in een grote stad. Paniek niet alleen bij de bevolking, maar minstens zo erg bij de autoriteiten.
Regisseur Sung-su Kim gaat er letterlijk en figuurlijk met grof geschut in. Het levert schokkende beelden op en het maakt de film spannend. Opmerkelijk optreden van de piepkleine Min-ah Park, die toch wel de show steelt.

avatar van zoutzak
Flauwe humor in een film over een bloedserieus onderwerp, dat werkt niet samen.

avatar van Noodless
The Flu....ja, het kan natuurlijk nog erger dan de corona op het moment.
Vluchtelingen in containers brengen een gevaarlijk gemuteerd vogelgriep mee naar Zuid-Korea, één van de vluchtelingen overleeft de trip en vlucht de stad in. Ondertussen maakt het virus heel snel vaart onder de mensen en de slachtoffers sterven dan ook zeer snel aan het virus. Er ontstaat paniek en de overheid handelt overhaast en luistert niet naar de juiste mensen. Wanneer de waarheid helemaal boven water komt , rest er nog alleen maar pure chaos. Dit boeiend gegeven wordt knap in beeld gebracht en voortdurende spanning is aanwezig. Het melodrama en de humor moet je af en toe erbij nemen, maar dat is ook wat eigen aan de cultuur. De humor, die vooral in het begin aanwezig is, werkt alvast niet storend.
Goede vertolkingen, vooral het meisje kwam overtuigend over. Prima film met een passend onderwerp in deze corona periode. 8/10