A Resurrection (2013)

Alternatieve titel: The Sibling

Horror

geregisseerd door Matt Orlando
met Mischa Barton, Devon Sawa en Michael Clarke Duncan

Jessie, een nuchtere schoolpsycholoog (Mischa Barton), probeert een geestelijk zieke student te helpen. De student gelooft dat zijn broer opstaat uit zijn graf om wraak te nemen op de studenten die hem gedood hebben. Tijdens een gruwelijke dag en nacht moet ze samen met de schooldirecteur (Michael Clarke Duncan) en een lokale politieagent (Devon Sawa) het leven zien te redden van een aantal gevangen studenten, voordat een paranormale entiteit ze allemaal dood.

Niet goed.

Terwijl de film genoeg potentieel heeft. Het verhaaltje is dubbel genoeg om tot het einde toe nog met een verrassing te komen, de setting is best aardig, visueel is het niet slecht en Trautmann is erg goed.

Jammer genoeg is de rest van de cast om te huilen. Barton is een aanfluiting, ook Sawa brengt er helemaal niks van terecht. Hun acteerwerk is bijna kluchterig. Maar ook Orlanda zelf laat het afweten. De spanningsopbouw is té generisch. Voorspelbaar en vooral zonder overtuiging.

Wat je dan krijgt is een aardig gestileerd horrortje dat nooit als horrorfilm uit de verf komt. Het is wel sfeervol zolang er niet teveel gepraat wordt en het idee achter de film is solide, maar met dat potentieel wordt gewoon te weinig gedaan.

avatar van MrLee
Verhaal ok, maar o.a. het acteerwerk was echt ondermaats. Irritant bijna.

avatar van Phantasm
Weinig plezier gehad aan deze film, zonde van je tijd.

avatar van Keane1983
Jammer.
De film kent een aardig verhaal en een (in mijn ogen) prima opbouw.
Prima score en redelijk acteerwerk. Ook de locaties zijn oke.
Maar daar houd het dan ook verder op. Het verhaal gaat halverwegen vervallen in cliches en laat weinig gore zien.
Zoals hierboven ook al staat aangegeven wordt de film verkocht als zijnde een horror, maar weet nergens zich zo te ontplooien.
Spannend, gore of schikeffecten komen niet tot nauwelijk erin voor.
Persoonijk vond ook ik de film a waist of time.
Van mij een 1,5*

avatar van duffs
het verhaal opzich is aardig maar het acteren en veel te weinig brute gore maken de film voor mij minder alleen Mischa Barton haalde nog een beetje een aardig niveau maar de rest was slecht klein bijrolletje voor duncan die ironisch genoeg ook dood gaat in deze film alleen niet middels een hart aanval rest in peace brother, nou 5 je van mij voor het verhaal

avatar van Moviestar1979
Een matige horrorfilm.

Dit was de laatste grote film voor Michael Clarke Duncan. De acteur overleed in 2012 op 54-jarige leeftijd. Hij heeft helaas nooit de kans gekregen om volledig van zijn hartstilstand te herstellen. Deze film werd eveneens aan hem opgedragen.

De rest van de cast is mager samengesteld. Dit met uitzondering van J. Michael Trautmann. Acteurs Devon Sawa en Stuart Stone waren beiden voorheen te zien in The Boys Club (1997) en Endure (2010).

De film is het beste te omschrijven als een psychologische thriller. Indien je op zoek bent naar veel gore, dan kom je helaas bedrogen uit.

2,0 *