Himmelskibet (1918)

Denemarken
Sciencefiction

geregisseerd door Holger-Madsen
met Gunnar Tolnæs, Zanny Petersen en Nicolai Neiiendam

Kapitein bij de marine Avanti Planetaros besluit, onder invloed van zijn vader die astronoom is, door de ruimte te gaan reizen om andere werelden te ontdekken. Hij wordt een astronaut en bouwt samen met de jonge wetenschapper Dr. Krafft een ruimteschip. Ondanks tegenstand van de zure Professor Dubius, weten zij een team samen te stellen van heldhaftige mannen en vertekken ze de ruimte in. Na een lange reis vol problemen bereikt Planetaros Mars. Hier ontdekt hij dat de planeet is bevolkt door wezens die een hogere ontwikkeling kennen dan de mens.

Deze film is gratis online te bekijken op de website van European Film Gateway.

avatar van Mochizuki Rokuro
Uit betrouwbare bron: binnenkort (i.e. over enkele maanden) te zien in het Haags Filmhuis in het kader van een zwijgend Sci-Fi programma, met onder andere ook The Lost World (1925) en de gerestaureerde versie van Fritz Lang's Der Müde Tod (1921)