That Awkward Moment (2014)

Alternatieve titel: Are We Officially Dating?

2,69

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Tom Gormican
met Zac Efron, Imogen Poots en Miles Teller

Drie vrijgezelle vrienden uit Manhattan besluiten een pact te sluiten met elkaar om zoveel mogelijk leuke dingen te doen in de resterende tijd dat ze single zijn. Het duurt echter niet lang voordat zij elk een geliefde vinden en het risico lopen om het pact te verbreken.

54 BERICHTEN 19 MENINGEN
avatar van ElkeX
geplaatst: 8 mei 2014, 22:05 uur [permalink]
Zeer standaard rom-commetje, met hetzelfde clichéverhaal dat ik al duizenden keren gezien heb. Gelukkig heb ik deze film met zeer lage verwachtingen gekeken, anders had ik me geërgerd. Goede humor zit er niet (echt) in en qua acteerprestaties ook geen hoogstandje, behalve Miles Teller dan.

avatar van Seam
geplaatst: 22 mei 2014, 03:27 uur [permalink]
Ik weet nog toen ik de trailer in de bioscoop zag en ik in het begin dacht, man dit is een toffe brofilm. Halverwege de trailer slaat het plotseling om tot een regelrechte chickflick.

Verrassend genoeg is dat eigenlijk het sterkste punt van de film. De film opent erg moeizaam en met een geforceerde brofeel. De grappen zijn matig getimed en het F-woord (ze durven FUCK te zeggen!!!) valt iets te vaak. De chemie tussen de mannen is wel te voelen, maar de dialogen zijn duidelijk niet van iemand die zelf ooit zo'n vrienden gehad heeft en helpt daardoor de chemie enigszins om zeep.
Daarna wordt That Awkward Moment eigenlijk behoorlijk sfeervol. Niets complex in het plot, de meeste cliche's worden nog altijd niet vermeden. De sfeer wordt met name gemaakt door een sterke soundtrack en sterke dialogen tussen de koppels. Acteerwerk is best aardig, ben altijd al gecharmeerd geweest van Efron, hopelijk pakt hij binnenkort wat interessantere rollen op.
Interessante keuze voor Jordan, die met The Wire en Friday Night Lights heeft laten zien een weergaloze acteur te zijn. Opvallend genoeg is zijn rol in de film behoorlijk kleurloos. De vrouwelijke rollen zijn best aardig, Poots heeft in ieder geval wel talent, hoewel ik me afvraag of ze geschikt is voor zwaardere rollen (zoals in de aankomende nieuwe Malick film).

Vermakelijk filmpje, leuk tussendoortje, niks mis mee, wijntje en date erbij en je hebt een mooie avond, zelfs al loop je een blauwtje op.

geplaatst: 30 mei 2014, 22:38 uur [permalink]
Wat een tegenvallende film, ik had zin in een beetje flauwe film.. domme grappen.. lekker stom vermaak..
Maar deze film slaat alles mis, het faalt in een romantische film te zijn noch komedie noch american pie style film...
Verhaal is standaard en verloopt precies zoals je verwacht, echter zonder enige grappen of leuke momenten.
Verhaal gaat over 3 vrienden die relaties afzweren maar dan een leuke relatie krijgen...
Ronduit saai 1.5*

avatar van gillie24
geplaatst: 31 mei 2014, 09:41 uur [permalink]
That awkward movie.

Romantische komedie kan ik tegenwoordig goed hebben. Chemie is daarbij heel belangrijk. Alsmede humor. Beide elementen ontbreken volledig.
Bij alle drie de koppeltjes miste ik de chemie tussen de acteurs en daardoor ook de geloofwaardigheid. De vriendschap van de drie jongens kwam ook niet al te geloofwaardig over. De deal die ze sluiten kwam wel heel geforceerd over. Vooral Jordan past er niet bij. Zijn verhaallijn met zijn ex sloeg helemaal nergens op. De dames konden mij ook niet bekoren.
Ja, Addison Timlin wel, maar die had een veels te kleine rol.

Dan de humor. Plat. vooral dat. 48 keer dezelfde grap over het schijten bij een ander is na 1 keer al niet leuk meer. Efron heeft op zich wel komische timing, maar zijn karakter (en eigenlijk ook van de andere vijf) is weinig symphatiek en stoort vooral.

Ik kwam eigenlijk nergens lekker in het verhaal en de interesse was al gauw weg.

Erg tegenvallend. 1.0*

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 2 juni 2014, 11:07 uur [permalink]
Efron is nou net degene met de minste timing.. Het kleine beetje chemie is wat de film (een soort van) redt. Verder same old same old. Zelfde conflicten, zelfde oplossingen en zelfde type karakters die vaak weinig likeable zijn. Er waren best mogelijkheden tot meer, maar ieder opzetje wordt afgeraffeld omdat het in een Hollywood formule van 90 minuten moet worden gepropt. Sommige dingen veranderen helaas nooit..

avatar van Naomi Watts
geplaatst: 2 juni 2014, 11:15 uur [permalink]
Efron mist idd komische timing en delivery en mist ook zelfbewustheid. Bij Neighbors bevestigde hij dat. Meer een acteur voor serieuze rollen.

geplaatst: 2 juni 2014, 23:45 uur [permalink]
Ik vond deze film geweldig, heerlijke vriendenhumor waar ik goed om gelachen heb. 4*

geplaatst: 4 juni 2014, 20:24 uur [permalink]
Wat een zwakke maar vooral saaie film zeg, veel blablabla en pas op, ik heb zo'n films al gezien waar er veel blabla inkwam maar dat kon me toen enorm boeien maar bij deze film? Nope.
Het 1ste deel vd film vond ik echt slecht, het 2de deel was beter en daardoor kon ik mijn cijfer nog optrekken.

geplaatst: 26 juni 2014, 16:18 uur [permalink]
Een rom/kom die niet romantisch is en nooit leuk werd.

avatar van m1701
geplaatst: 8 juli 2014, 11:39 uur [permalink]
boring.... zelfs 1,5 uur was nog te lang voor deze film.
er gebeurde helaas te weinig. Weinig tot geen romantiek en al helemaal niet grappig.
Genoeg voor een keertje 2,5*

avatar van Onceuponanytime
geplaatst: 10 juli 2014, 15:53 uur [permalink]
saaie film; voor doorbijters...

avatar van ikkegoemikke
geplaatst: 15 juli 2014, 23:16 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
“We'll use a coupon and get him a cheap hooker.”

Zo af en toe heb ik eens zin in een komedie. Er mag zelfs wat romantiek bijgehaald worden. Zo een film waarbij je eventjes relaxed onderuit kunt gaan liggen op de knusse zetel met een belachelijke grote kom popcorn op je bolle buik, hopend dat die er vanaf wordt geslingerd bij het bekijken van de gekozen komedie. Hoe meer de kom van je buik rolt, hoe beter de film. Dat is een teken dat er redelijk veel is om mee te lachen. Bij “The Awkward Moment” mag je er zeker van zijn dat de kom een cirkelvormige afdruk nalaat op je buik, want echt veel om mee te lachen is er hier niet te bespeuren. En ik twijfel er sterk aan of het niveau van romantiek wel hoog genoeg is om dit een romantische komedie te noemen. Of je moet het feit dat je iemand hebt, die je eigenlijk een beetje aan het lijntje houdt wat de relatie betreft en daarlangs doodleuk nog wat nevenactiviteiten onderhoudt met andere leuk uitziende leden van het vrouwelijk geslacht, romantisch vinden.

Jason (Zac Efron), Daniel (Miles Teller) en Mikey (Michael B. Jordan) zijn drie boezemvrienden uit New York. Mikey komt op een dag af met het nieuws dat zijn vrouw Vera (Jessica Lucas) hem opwachtte met een advocaat bij zijn thuiskomst en doodleuk het nieuws verkondigde dat ze de echtscheiding wil aanvragen. Ze duikt trouwens regelmatig de koffer in met die bewuste advocaat. De drie gaan een overeenkomst aan om voor eeuwig single te blijven en zich vanaf dan alleen bezig te houden met de kunst van het veroveren van vrouwelijk schoon. Jason heeft daar de minste problemen mee, daar dit sowieso zijn levensmotto is en hij beweert dat een relatie tot een eindpunt komt op het moment dat de partner zich vragen begint te stellen over waar de relatie die ze hebben, nu eigenlijk naartoe gaat. Als dan blijkt dat ze zich alle drie niet echt aan deze belofte kunnen houden, beginnen ze zich in allerlei bochten te wringen om dit toch verborgen te houden voor de partners in crime.

Het is dus overduidelijk een totaal voorspelbaar, meermaals gebruikt en allesbehalve grappig onderwerp. De meeste scènes waren verre van hilarisch, laat staan grappig en zorgde bij mij herhaaldelijk voor een plaatsvervangende schaamte. Of je moet van een bepaalde leeftijd zijn zodanig dat je wenst dat je je in zo’n situatie bevindt. En je houdt ook nog eens van platte humor waarbij je je een breuk zou lachen als het gaat over het doen van je behoefte op het toilet , gekleurde penissen en platvloerse soms seksistische flauwe humor. Het maakte in ieder geval geen indruk op mij. Ik kon er zelfs niet over glimlachen.

Ook waren er een aantal hemeltergende onwezenlijke situaties. Het feit dat Jason na de eerste avond te rollebollen met Ellie (Imogen Poots), die trouwens een neus heeft die dienst kon doen als een uit te kluiten gewassen kapstok, de volgende morgen het hazenpad kiest omdat hij aanwijzingen zag waaruit hij kon afleiden dat het een prostituee zou zijn, is één ding. Maar dat hij daarna de hele uitleg kan doen aan Ellie en er nog mee wegkomt, is voor mij toch wel echt onwaarschijnlijk. “Oh ja, ik zag een enveloppe met geld en die laarzen die langs het bed stonden. Ik was er zeker van dat je een hoer was. Grappig niet, hahahaha. Wat een hilarische situatie ….”. Ik ben er pertinent zeker van dat de meeste vrouwen bij het aanhoren van dit armtierig lamlendig excuus van een verhaal, de sukkel een oplawaai met hun superzware Gucci handtas zou geven, waardoor dat je het krokodillenmotief nog weken op zijn gezicht zou kunnen waarnemen. En dat de vrouw van Mikey vreemd begint te gaan omdat hij niet spontaan genoeg is, kan ik nog begrijpen. Maar het is wel verbazingwekkend hoe snel ze overstag gaat op moment dat Mikey haar spontaan bespringt wanneer ze hem bezoekt in het hospitaal. Dat ze naderhand toegeeft dat ze niet meer van hem houdt en toch nog doorging met de advocaat terwijl Mikey de indruk had dat hij zijn huwelijk aan het redden was, zag je van ver al aankomen. Blijkbaar is Mikey toch geen spontane sportieveling in bed.

Er was maar één enkel grappig moment, wat dan ook weer een gevolg was van een misverstand. Dat was het moment waarop Jason verschijnt op het feestje van Ellie in een redelijk compromitterende outfit. Het overgrote deel is gewoon gevuld met irriterend geleuter, kinderachtige one-liners waarvan het humoristisch gehalte nihil is, rechtdoorzee seks en het doorlopend nuttigen van alcoholische dranken. Een rokkenjager in spe heeft hier misschien nog iets aan om zijn verleidingstechnieken bij te schaven en de lege nietszeggende mooipraterij ergens te noteren. Er waren nogal wat ongemakkelijke momenten voor mij in "The awkward moment".

geplaatst: 17 juli 2014, 12:34 uur [permalink]
best wel een baggerfilm eigenlijk

geplaatst: 21 juli 2014, 01:27 uur [permalink]
luchtige maar best aangename romkom. goed acteerwerk en de chemie is prima.

fijne afwisseling van romantiek en humor en eindelijk eens met normaal ogende mensen ipv bimbos en fake usa babes.

ik heb me hier prima mee vermaakt.

3.5 ster

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: 31 juli 2014, 11:02 uur [permalink]
Een weinig boeiende en vooral nogal onleuke romkom, waarbij er in anderhalf uur maar bar weinig te lachen valt.

Films als deze moeten het vaak van de goed getimede grappen hebben, in combinatie met de dialogen en het spel van de acteurs. Vooral dat laatste is echt erbarmelijk slecht. Efron is echt totaal niet grappig, heeft een slechte timing en zal vooral vanwege zijn “looks” gecast zijn. Jordan en Teller zijn iets beter, maar zetten ook weinig interessante personages neer. Daarnaast hebben ze totaal geen chemie met elkaar.

Er zitten trouwens ook totaal geen leuke bijrolletjes in. Ook daar mist deze film volledig de boot. Het voorspelbare verhaal, met bijbehorende moraal is verder ook van begin af aan al uit te tekenen. Dat is bijna altijd zo bij dit soort films, maar aangezien er al zoveel op aan te merken valt, hoop je er toch nog iets positiefs uit te halen, maar lukt bijna niet.

Ik heb een paar moeten glimlachen en het leukste is nog de aftiteling, wat meestal ook geen al te best teken is. Een erg slechte romkom dus.

geplaatst: 16 augustus 2014, 11:14 uur [permalink]
Standaard filmpje. Wel lekker luchtig voor tussendoor

avatar van clubsport
geplaatst: 16 augustus 2014, 21:24 uur [permalink]
ik ben niet zo,n fan van efron maar deze was best te pruimen zeker als de film wat verder gevorderd is .

avatar van Daan258
geplaatst: 26 september 2014, 19:51 uur [permalink]
Prima filmpje die lekker wegkeek.
Verhaal hebben we al veel vaker gezien, maar door de toch best leuke cast heb ik me hier zeker mee vermaakt. Meestal vind ik Zac Efron echt vervelend om naar te kijk maar hij deed het in dit filmpje toch best aardig.

avatar van Decec
geplaatst: 2 november 2014, 21:00 uur [permalink]
Een redelijk komedie/romantiek film...
Redelijk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Zac Efron ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Pim1993
geplaatst: 4 december 2014, 16:50 uur [permalink]
Doorsnee maar vermakelijk en prima en natuurlijk het plaatje Imogen Poots.

geplaatst: 17 december 2014, 12:01 uur [permalink]
Tegenvallende film waarin drie vrienden besluiten om zo lang mogelijk van het vrijgezelle leven te genieten. Op zich een aardig idee voor een voorspelbare romcom. Nergens wordt de film grappig en de personages weten op geen enkel vlak te boeien. De cast doet het wel aardig.

avatar van K. V.
geplaatst: 9 april 2015, 22:32 uur [permalink]
"it's a cocktail"

Deze eens meegebracht, maar 'k had er niet echt grote verwachtingen bij. Al bij al wel een grappige film waar 'k toch een aantal keren heb moeten lachen (vooral het eerste uur). Het verhaal is natuurlijk redelijk voorspelbaar, maar dit was natuurlijk wel te verwachten.
De cast deed het zeker niet slecht en verder zag de film er prima uit. De lengte was ook goed, niet te lang en niet te kort.
Toch wel een vermakelijke film waar je niet te veel moet bij nadenken en heeft me toch wel een geslaagde filmavond bezorgd.

avatar van IH88
geplaatst: 7 november 2015, 15:00 uur [permalink]
That Awkward Moment

That Awkward Moment is een romantische komedie die zijn charme heeft maar ook aardig wat zwakke punten kent. De charme zit hem vooral in het onderlinge samenspel tussen Zac Efron, Miles Teller en Michael B. Jordan. Ja, het is soms kinderachtig en de humor is bedenkelijk maar de acteurs weten het nog aardig te verkopen. Efron is de hoofdrolspeler maar het verhaal rond Daniel (Teller) en Chelsea (Mackenzie Davis) is wel het interessants. Efron en Imogen Poots zijn ook goed samen en omdat hun relatie de meeste aandacht krijgt wordt het ook het beste uitgewerkt. De problemen van Mikey (Jordan) met zijn vrouw krijgt wel erg weinig aandacht en jammer genoeg krijgt Jordan ook veel kinderachtige dingen te doen. That Awkward Moment ontstijgt nergens het niveau van een gemiddelde romcom en scoort geen punten voor originaliteit. Een nipte voldoende voor de acteurs en actrices die een leuke chemie hebben en er nog een vermakelijke bende van maken.

avatar van ziggy06
geplaatst: 25 november 2015, 00:53 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
13 in een dozijn in het kwadraat. Erg platvloers en voorspelbaar dus...er was echter 1 moment dat ik in de lach schoot en dat was bij de scéne waar ze horizontaal aan het plassen waren. O ja en Imogen Poots heeft erg mooie grote ogen...