Manila (2009)

Filipijnen

geregisseerd door Adolfo Alix Jr. en Raya Martin
met Piolo Pascual, Rosanna Roces en Jay Manalo

Drugsverslaafde William probeert de banden met zijn dierbaren weer aan te halen, maar terwijl de nacht valt leert hij dat er niemand meer is die hij kan vertrouwen, zelfs niet zichzelf. Philip, die als bodyguard de zoon van een politicus beschermt, denkt dat zijn baas hem als onderdeel van de familie beschouwt. Na een schietincident ontdekt hij echter hoe het werkelijk zit. Hij probeert zich te verbergen, maar komt er in de duistere straten van Manilla alleen voor te staan.

avatar van Cellulord
film in 2 delen.
het eerste deel, junkie, zei me totaal niets. te amateuristisch geacteerd, geen sfeer etc...

Na dit deel van een 1/2 uur krijgen we het verhaal van Philip de bodyguard te zien. Dit is stukken beter/intressanter. Hier komt het zwart-wit veel beter tot zijn recht en draagt veel bij aan de nachtelijke sfeer van Manila. De karakters waren overtuigend en het (eenvoudig) verhaal had een verrassende ontknopping.

avatar van Cellulord
te zien op sundancechanell België