Phobia (2016)

1 stem

India
Drama / Mystery
112 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door Pawan Kirpalani
met Radhika Apte, Amrita Bagchi en Nivedita Bhattacharya

Mehak is een getalenteerde artieste. Ze komt in aanraking met een traumatische gebeurtenis en ontwikkelt agorafobie waardoor ze paranoïde is wanneer ze zich in openbare ruimtes bevindt. Haar zus Anu is haar excentrieke gedrag moe, vooral wanneer het haar eigen zoon beïnvloedt. Shaan, een goede vriend, neemt Mehak naar een appartement van een vriend in de hoop dat het Mehak kan helpen om een tijdje op zichzelf te wonen. Mehak vindt zichzelf echter opgesloten en geterroriseerd in haar nieuwe ruimte.

Door Pawan Kirpalani strak geregisseerde psychothriller over een jonge kunstenares, die na een traumatische ervaring lijdt aan pleinvrees. Naast het spannende verhaal profiteert de film van de haast vlekkeloze vertolking van Radhika Apte. De rol van een jonge vrouw, die geplaagd wordt door beangstigende beelden, lijkt Apte op het exotische lijf geschreven.
Ik heb nu een handvol film gezien van deze rijzende ster aan het Bollywood firmament. Ze smaken naar meer.
À propos: fraaie poster!