Miss Pinkerton (1932)

Mystery / Thriller

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Joan Blondell, George Brent en Ruth Hall

De verpleegster Adams wordt naar het huis van de Mitchells gestuurd om te zorgen voor Juliet Mitchell, die in shock is nadat ze het dode lichaam van haar neef Herbert Wynn heeft ontdekt. Haar begeleider vertelt Adams dat ze incognito werkt voor de politie, die vermoedt dat Wynn werd vermoord. De politie-inspecteur Patten, die verantwoordelijk is voor het onderzoek, vertelt Adams in het geheim dat Wynn werd gedood door iemand die hij kende. Later komt Patten er echter achter dat Wynn onlangs een levensverzekering heeft ingetrokken en hij concludeert nu dat Wynn zelfmoord pleegde. In het huis ontmoet Adams, die de zaak niet vertrouwd, ondertussen Paula Brent, die zegt dat ze Wynns verloofde was.

avatar van Dutchfan
Zwakke thriller,maar wel met een geweldige Joan Blondell in de hoofdrol.

Verpleegster "Nurse Adams" werkt met de politie samen om een verdachte zelfmoord op te lossen.

Een hele goede cast maakt deze film de moeite waard.