• 11.795 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• meJane Bekijk via meJane
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Dom Hemingway

"I want my money plus interest… and a present"

Dom Hemingway (Jude Law) is grappig, profaan, gevaarlijk, opvliegend en een expert in het kraken van kluizen. Nadat hij twaalf jaar in de gevangenis heeft doorgebracht wordt hij weer teruggeplaatst in de maatschappij. Terug in de straten van Londen heeft hij maar één doel, het terughalen van wat hij verschuldigd is omdat hij twaalf jaar lang zijn mond heeft gehouden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Leuk.

De film begint vrij vlot en bot, maar bevat uiteindelijk genoeg grappige scènes en (vaak kleine) dingetjes die ik wel kan appreciëren. Na de Franse uitstap wordt de film wat softer, maar ik vind het wel gepast. Sowieso zie je dat Dom Hemingway geen al te groot licht is en dan gun het hem wel, die "ommezwaai".

Jude Law zet een totaal andere rol neer dan dat ik van hem gewoon ben. Vaak is hij in softe rollen te zien, maar de laatste tijd neemt hij toch uitdagendere rollen aan. Ik vind hem nog wel iets te braaf - z'n stem is te aardig ofzo, voor al dat geschreeuw. Die dubbele kin, baard en vettig haar doen wel hun werk en helpen de beste man.
Emilia Clarke in haar bijrol is een verrassing - ze kan dus toch acteren -, maar verder is de supporting cast net niet goed genoeg. Zo'n Richard E. Grant had ik graag ingeruild gezien voor een Bill Nighy, dan was dat rolletje top geweest.

Audiovisueel schudt Richard Sheppard af en toe wat leuks uit z'n mouw, de speelduur vliegt ook om. Scènes met het ongeval in Frankrijk en de kluis zijn uitschieters en doen de film boven de middelmaat uitstijgen.

avatar van ambrosini

ambrosini

Goed werk van Jude Law, verhaal vond ik wat minder...

avatar van Decec

Decec

Een matige komedie/misdaad/drama film...

Matige verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Bekende acteurs Jude Law en Richard E. Grant...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Dennissssss

Dennissssss

Leuke film! Heerlijk grof en lomp en ik heb zowaar meerdere keren moeten lachen!

Vermakelijk.

Erg groffe en lompe film, moet je van houden. In ieder geval niet voor jeugdige kijkers! Jude Law speelt overtuigend, maar jammer genoeg wordt het verhaal nergens echt boeiend of overtuigend. Weinig diepgang, humor is ver te zoeken, alleen de grofheid is enigszins vermakelijk. Stijl doet me enigszins denken aan Snatch, met Vinnie Jones, die eigenlijk in deze film had moeten spelen. Snatch is wel tien keer beter.

avatar van Lansiertje

Lansiertje

Emilia Clarke staat overal vooraan op de affiche!...maar ze doet begot iets van een 15 minuten mee...jammer want nu moesten wij het hebben van een vuilbekkende Jude Law, iets wat hij overigens met overtuiging doet maar toch. Wat we misten is dat de vader dochter relatie nauwelijks uit de doeken wordt gedaan terwijl dit nochtans een belangrijk gegeven is in het verhaal, we bleven wat dat betreft een beetje op onze honger zitten. Net niet goed genoeg om er boven uit te steken.

Theunissen

Opzicht was dit wel een vermakelijke Komedie / Misdaad film, waarvan met name de eerste helft van het verhaal leuk en goed is.

Het verhaal zit leuk in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering ervan. Dat laatste komt met name op conto van Jude Law die geregeld lekker vloekend, denigrerend en seksistisch tekeer gaat in de rol van Dom Hemingway. Dat komt natuurlijk mede omdat hij 12 jaar in de gevangenis heeft gezeten, maar ook door zijn overmatig gebruik van drank en drugs. Dankzij Jude Law valt er in deze film ook genoeg te lachen, vooral als hij helemaal uit flipt tegen drugsbaron Ivan Fontaine (gespeeld door Demian Bichir) en bovendien zitten er in deze film ook een paar mooie vrouwen (soms ook bloot te bewonderen) in en dan vooral Madalina Diana Ghenea in de rol van Paolina die de vriendin is van drugsbaron Ivan Fontaine. Het zingen van haar had van mij overigens niet gehoeven, maar die scene was wel mooi.

Na het best heftige auto ongeluk (ook fraai in beeld gebracht) in Frankrijk vond ik het allemaal wat minder worden en zeker het gedoe omtrent zijn zingende dochter Evelyn (gespeeld door Emilia Clarke) kon me niet echt bekoren. De scene met de kluis op het einde, mocht er overigens wel weer wezen en in die scene gaat Jude Law weer heerlijk los en nu tegen Andrew (gespeeld door Simeon Moore). Richard E. Grant in de rol van Dickie Black, die de vriend is van Dom Hemingway, was ook wel verdienstelijk. Het einde vond ik overigens wel leuk.

Al met al gewoon een vermakelijke Komedie / Misdaad die zich lekker wegkijkt (duur ook amper 90 minuten) en dan vooral door Jude Law. Het is jammer dat het tweede gedeelte van het verhaal een stuk minder is, want anders had ik deze film wel een ruime voldoende gegeven.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ik mag dit soort films wel. Idd erg vermakelijk, en een leuke transformatie van Law

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Fijn tussendoortje. Jude Law doet het erg leuk; veel vloeken, roken, drinken, sex.. noem het maar op. Alles wat een onzin filmpje als deze nodig heeft. Verhaaltechnisch had één en ander best nog wel wat scherper uitgewerkt kunnen worden, maar ik heb aardig gelachen en me uiteindelijk prima vermaakt.

avatar van K. V.

K. V.

Deze was op tv en dus eens meegepikt. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar vond het wel een prima film. Verrassend om Jude Law eens in deze rol te zien, maar hij deed het wel prima.

Het verhaal is niet zo bijzonder, maar toch wel vermakelijk.

Geen slechte film, maar ook niet echt een meesterwerk.

avatar van Brabants

Brabants

• 2039 stemmen

Jude Law en Richard E. Grant acteren meesterlijk in deze komedie slash misdaadfilm. Voor Law als zijnde een smerige brutale Cockney ex-gevangene is zo origineel en memorabel als je maar kan wensen. Los van dit sterke acteerwerk creëert Richard Shepard met een solide verhaal, de persoonlijkheden, de dialogen en donkere humor een sterke film van formaat. Van het begin tot het einde puur genieten, waarbij de openingsscène en de eerste kennismaking met Dom uiterst treffend was.

Tarkus

Redelijk goede misdaadkomedie, met een prima Jude Law in de hoofdrol.

Het verhaal is niet echt schitterend maar toch eens leuk om te kijken.