Black and White (1999)

geregisseerd door James Toback
met Scott Caan, Robert Downey Jr. en Stacy Edwards

Verhaal over de New Yorkse hiphopscene en in het bijzonder over de fascinatie van blanke, rijke kinderen voor dit wereldje wat zij als 'cool' beschouwen. Het appartement van één van de grootste zakenlui in de hiphopwereld fungeert als het decor van allerlei mensen die hip willen zijn en een filmmaakster die het fenomeen tussen de subcultuur en de blanke jeugd wil onderzoeken. Dit tegen de achtergrond van een aantal illegale praktijken, vriendschappen en liefdes.

avatar van Sjan
Ik zag dat ik hier nog niet op gestemd had. Dit was wel een aardig filmpje over wigga's in de vorm van een soort documentaire. Ik vond het wel een aardige film die goed de triestheid van sommige zielige mensen laat zien die zomaar ergens bij willen horen. 3*

avatar van otherfool
Zelden, of misschien wel nooit, zo'n irritante film gezien als deze Black and White. De topcast moet zich diep en diep schamen dat deze drek op hun CV staat. Fragmentarische troep die onduidelijk is in zijn bedoelingen en stuurloos doordreint. Een straf om te kijken in al zijn facetten. Een dieptepunt in de filmgeschiedenis. Bagger.

0,5* en richting mijn flop 10.

doet elijah wood in deze film mee of is dat een andere film ?

Deze.

avatar van wwelover
Vrij aparte film. De poster en DVD zijn bijzonder lelijk en probeert je te lokken met de "Geweldige" cast. En dat klopt op zich ook wel er zitten een paar zeer goede en populaire acteurs en actrices in zoals Robert Downey Jr, Ben Stiller, Claudia Shiffer, Elijah Wood en Jared Leto in. Maar ja dan moet de film ook nog van zichzelf goed zijn. Helaas valt dat vaak wel mee. Soms zijn de dialogen wat overdreven en langdradig, maar het onderwerp vond ik wel boeiend. Het had allemaal wat beter en duidelijker uitgewerkt kunnen worden. De muziek vond ik nog wel leuk, maar voegde niet veel toe.

Het acteerwerk is wel goed. Mag ook wel met zo'n cast. Geen van hen speelde hun beste rol, al vond ik Ben Stiller wel opvallend goed. Maar het zijn ook niet zulke boeiende rollen natuurlijk.

Het klinkt als een tegenstelling maar ik vind Black and White een kleurrijk (en intrigerend, provocerend) verhaal. Het nadeel is dat het af en toe een documentaire lijkt en daardoor krijgt het een beetje "geen vlees en geen vis" gehalte.

avatar van Rickyman
Vond dit maar een vervelende film over de rappers scene.
Yo yo, f*ck s*ck Bitch, you know what i mean, nigga nigga, f#ckin' d*ck, nigga, you know i mean, yeah brother, f*ckin' nigga, you know am say'n you know am say'n, yo motherf..., you know what i mean... enz.
Nee, een kwartier was wel genoeg.