ad

Met onder meer: Jeon Do-yeon, Choi Min-sik en Joo Jin-mo

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Over Haepi-endeu

"She had another man."

Min-ki en Bo-ra leiden samen met hun dochtertje een rustig bestaan in een appartementencomplex. Op een gegeven moment komt Min-ki erachter dat zijn echtgenote een affaire heeft met een zogenaamde zakenrelatie. Ondanks dat Min-ki doet alsof hij van niets weet, bereidt hij een plan voor dat het probleem op dient te lossen.

imageimage

Choi Bo-ra

Seo Min-ki

Kim Il-beom

Bookstore owner

Mustache Detective

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Begin is nog wat warrig, maar met een aangenaam tempo, enkele mooie shots en boeiende personages ontpopt Haepi-endeu zich tot een goede film. Veel muziek zit er niet in, maar het is wel steeds erg goed getimed.

Er zit een enigszins verrassende wending in de film, maar die ga ik natuurlijk niet noemen. Erg ironisch begin van de aftiteling trouwens, kon er wel om lachen.

3.5* dik

BBarbie

Strak geregisseerd liefdesdrama. Omdat in deze film de man het huishouden doet en de vrouw werkt én vreemdgaat, toont het verhaal in feite een spiegelbeeld van de gangbare overspelverhalen.

Prima film, waarin de spanning heel langzaam wordt opgebouwd en met uitstekende hoofdrollen van Min-sik Choi en de mooie Do-yeon Jeon (ook goed bezig in Hanyo, 2010).

P.S. In zo’n tweehands boekenwinkeltje heb ik ook delen van mijn leven al snuffelend doorgebracht.