Adult World (2013)

geregisseerd door Scott Coffey
met John Cusack, Emma Roberts en Armando Riesco

Amy Anderson is net afgestudeerd in poëzie. Ervan overtuigd dat ze de volgende ster is in de literaire wereld trekt ze bij haar ouders in om poëzie te schrijven en haar plekje in de wereld te vinden. Maar na een stapel afwijzingen, onbetaalde studieleningen en geen geld besluit ze een baan te zoeken in de echte wereld. De enige plaats waar ze aangenomen wordt is een boekhandel voor volwassenen genaamd Adult World. Hier ontmoet ze de manager Manny en zijn travestiete vriend Rubia. Als ze na een lezing van haar favoriete dichter Rat Billings hem begint te stalken gaat Rat akkoord om haar te helpen haar werk gepubliceerd te krijgen.

avatar van wwelover
Heb een zwak voor dit soort komedies en al helemaal voor Emma Roberts. Haar karakter is erg geinig maar wordt wel een beetje te irritant op een gegeven moment. En echt realistisch is het niet. Toch is het een aardig verhaal. De travestiet vind ik niet echt veel toevoegen aan het verhaal, maar wordt wel aardig neergezet. En John Cusack is ook wel grappig.

avatar van blurp194
Fijn filmpje.

Emma Roberts is schattig als meiske opzoek naar zichzelf in de grotemensenwereld, die een verzameling bijzondere mensen ontmoet en op de minst verwachte plaatsen hulp krijgt. Leuk. Misschien wel wat voorspelbaar allemaal, maar wel fijn kijkvoer. En John Cusack is inderdaad grappig.

avatar van Dominootje
Cusack speelt alweer een schrijver.. Ja hoor
Films met Roberts zijn altijd leuk eigenlijk, zo ook deze, niks mis mee maar ook geen hoogvlieger!

avatar van D-ark
Vermakkelijk kijkvodder dat vooral leunt op zijn sterke cast en soundtrack. Roberts is weer de hipster charme zelf, Cusack speelt een verwaande zak en Armando Riesco speelt overtuigend een travastiet is wat stereotiep maar stoort nergens.

avatar van james_cameron
Middelmatig komisch coming-of-age drama, met een behoorlijk irritante Emma Roberts in de hoofdrol. Wanneer ze haar mond houdt gaat het nog wel, maar in een reeks nogal overdreven hysterische scenes valt ze flink door de mand. Gelukkig zijn daar nog John Cusack en Evan Peters om de boel op de rails te houden. Het script is helaas aan de oppervlakkige en voor de hand liggende kant, waardoor de gebeurtenissen en personages nergens echt weten te boeien. Visueel is de film daarnaast nogal sneu.

Matige film over een jonge, ongepubliceerde dichteres die als bijbaantje gaat werken in een sekswinkel. Een mager verhaaltje en de film heeft verder ook weinig om het lijf. Vervelend wordt het zeker niet, maar echt goed ook nergens. Het hoofdpersonage is wat ongeloofwaardig, maar het naïeve enthousiasme waarmee Emma Roberts haar neerzet is wel leuk.

avatar van Chelsea94
Weinig om te lachen in deze "komedie".

Emma speelde een goede rol, maar Rubia was toch wel het hoogtepunt van deze film.