Spaceship (2016)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Alex Taylor
met Alexa Davies, Antti Reini en Lara Peake

Lucidia is een tiener en 'cybergoth' wiens moeder zeven jaar geleden op mysterieuze wijze stierf in het zwembad van de familie. Haar vader Gabriel is een archeoloog die dit niet heeft kunnen verwerken. Wanneer Lucidia plotseling verdwijnt bij een schijnbare ontvoering door buitenaardse wezens, wordt Gabriel gedwongen om contact op te nemen met haar zonderlinge vrienden en ontmoet hij Tegan, een meisje geobsedeerd door eenhoorns en zwarte gaten. Gabriel gaat koortsachtig op zoek naar zijn dochter in een vreemde wereld.

avatar van BlueJudaskiss
Heerlijke, rare, idiote en prachtige film.

De personages zijn nog nihilistischer dan de cast van Utopia en het vader-figuur in Spaceship vraagt op een gegeven moment tamelijk terecht 'Are you stoned?', maar zodra ik me over de personages had heengezet begon ik te genieten van dit onbekende Britse juweeltje. Dat prachtige losse camerawerk, die heerlijke synth pop van de soundtrack, en vooral die schitterende neonkleuren die de hele film lang nog net even wat dikker aangezet zijn. Vorm boven inhoud dus, maar ik vond het eigenlijk wel weer eens lekker. Wild-associatieve flauwekul zonder een al te coherent verhaal om lekker bij weg te dromen.