Arch of Triumph (1985)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Waris Hussein
met Anthony Hopkins, Lesley-Anne Down en Donald Pleasence

We zien de belevenissen van Ravic in de 2e wereldoorlog. Hij verblijft illegaal in Parijs, waar hij de beeldschone Joan ontmoet. Samen met haar beleeft hij de oorlog, wordt geconfronteerd met Nazi-geweld, angst en... ontrouw. Ravic raakt vervuld van haat en wraakzucht. Waarom wordt hij zo zwaar beproefd?

avatar van xangadix
Holy crap! De versie die ik hiervan heb (samen op het dvdtje met The Scarlet Pimpernel) is echt zó lelijk, daar is een VCDtje nog heilig bij!

avatar van sn@ke
echt ? heb deze samen met de andere namelijk ook voor 2.99 gekocht

avatar van xangadix
2,99 inderdaad. Geluid, voor zover hoorbaar aanwezig, loopt niet synchroon en het beeld is flets, nagenoeg zwart-wit en opgebouwd uit blokken zo groot dobbelstenen. Ook zijn alle letters in beeld flink uitgesmeerd naar rechts.

avatar van Odie
Maar is de film wel wat?

avatar van xangadix
Ik werd er niet warm of koud van. Redelijk dus. Ik heb em een 2 gegeven...

Kwaliteit van mijn DVD was erg slecht. Films was wel redelijk.

avatar van Dirk1969
Ook ik heb een dvd met de kwaliteit van een slechte videotape. Hoewel dat het kijkplezier behoorlijk bederft, vond ik de film zelf zeker het kijken waard.

avatar van Martin Van K
Ik heb ook diezelfde dvd bekeken: het beeld was echt verschrikkelijk slecht en de geluidsband wou al niet onderdoen... pff, verschrikkelijk om te kijken. De film zelf was al niet veel beter: flauwe uitwerking van de personages, zwakke acteerprestaties (ook van Hopkins) en het plot vond ik ook al weinig verrassend. Het was ook niet zo dat de film mij echt ergerde, blijf dus steken op 2*

het verhaal is ok.
de schrijver is dan ook Erich Maria Remarque.
dezelfde als van "Het Westelijk Front Geen Nieuws"
de kwaliteit van de film was schandalig slecht.
maar dat heeft meer met de uitgever te maken.
De verfilming heeft iets van een vooroorlogse film.
Het verhaal speelt ook in die tijd.
al met al matig

avatar van rep_robert
camerawerk van laurel en hardy is nog van betere kwaliteit dan dit...zooo jammer....nu kan je niet eens de moeite nemen om de film te kijken..of in ieder geval niet door de eerste tien minuten heen..tenzij je een die hard bent..

avatar van RuudC
Erich Maria Remarque zal voor mij altijd een held blijven vanwege het fenomenabele Im Westen Nichts Neues, maar voorlopig heb ik nog geen ander werk van hem gelezen. Dat zal na Arch of Triumph voorlopig niet veranderen. Waar de verfilmingen van zijn meesterwerk behoorlijk goed zijn, heb ik hier nergens het gevoel dat het ook maar ergens in de buurt komt. Voor mij ligt dat overigens niet aan het beeldkwaliteit. Het mag dan wel abominabel zijn, maar gek genoeg werkt het voor mij wel. Ik vond het niet vervelend om te zien. De film lijkt wel ingekleurd te zijn en als Anthony Hopkins niet de hoofdrol speelde, had ik zo geloofd dat Arch Of Triumph ook echt in 1939 geschoten was.

Het verhaal is echter vrij simpel en komt volstrekt onorigineel over. Er zijn natuurlijk wel meer liefdesfilms gemaakt waarin een van de twee lovers een extra doel heeft dan zijn nieuwe vlam in bed te krijgen. Doordat het allemaal gebeurt onder de dreiging van een nieuwe (tweede) wereldoorlog, komt het over als de zoveelste oorlogstrauma. Spannend was het volstrekt niet en bij vlagen zelfs moeilijk om af te kijken.

Vindt het wel een goede film, maar de kwaliteit van de DVD was erg slecht.
Vindt het wel een mooi liefdesverhaal, en Hopkins is de hele tijd met zijn wraak bezig.
Dat maakt de film wel weer spannend, maar zeker niet zijn beste film

avatar van FILM!BOY!
Zo rampzalig, dat ik er maar een kwartier van heb gekeken. 0,5