Wuya Yu Maque (1949)

Alternatieve titel: Crows and Sparrows

China

geregisseerd door Junli Zheng
met Dan Zhao, Yinyan Wu en Daolin Sun

De strijd tussen de bewoners van een appartementencomplex te Shanghai met een corrupte overheidsfunctionaris als eigenaar. Hou nam het gebouw in beslag van de voormalige eigenaar, Kong, tijdens de Japanse bezetting. Nu moeten hij en zijn vrouw dankzij de turbulente politieke situatie de stad verlaten en het huis proberen te verkopen waardoor alle huurders uit het complex zouden worden gezet. Als de huurders dit ontdekken, proberen ze samen te spannen om hun woningen te kunnen behouden. Sommige huurders zijn het er echter niet mee eens en vormen hun eigen regelingen.