ad

Genre: Horror

Alternatieve titel: The House Where Death Lives

Geregisseerd door: Alan Beattie

Met onder meer: Patricia Pearcy, Joseph Cotten en John Dukakis

IMDb beoordeling: 4,4 (214)

Over Delusion

"Welcome to Bloodhouse, where a woman's screams means NO ESCAPE!"

Meredith Stone gaat als zuster wonen en werken in het huis van de kreupele, oude man Ivar Langrock. Wanneer de tiener en kleinzoon Gregory ten tonele verschijnt, wordt Meredith verliefd op hem en ze beginnen een affaire. Dan volgt er opeens een serie mysterieuze moorden.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Het was in eerste instantie deze poster die m'n aandacht trok. Het begon ook allemaal vrij aardig, maar al snel blijkt dat de vaart er niet in zal komen. Veel gebabbel, weinig inhoud. Focus is duidelijk verkeerd gelegd. Patricia Pearcy zakt richting het einde ook nog eens keihard door de grond, weinig overtuigend. Maar goed, wat moet je ook met zo'n twist... Wat bovendien heel vervelend is, is de voice over die de situaties af en toe bloot legt alsof het een boek is, terwijl ik verwacht dat er met film dat soort zaken getoond worden. Niet onredelijk, lijkt me.

Opvallend weinig hoogtepunten, vond alleen de moord met de volle wijnkast overtuigend. Verder is het eenheidsworst en eigenlijk terecht in de vergetelheid geraakt. Helaas!