Du Vent dans Mes Mollets (2012)

Alternatieve titel: The Dandelions

Frankrijk

geregisseerd door Carine Tardieu
met Juliette Gombert, Anna Lemarchand en Agnès Jaoui

De 9-jarige Rachel zit werkelijk geklemd tussen haar vader en moeder die haar overstelpen met liefde én bouletten. Ze telt de minuten af die haar scheiden van de vrijheid. Tot ze op een dag de onverschrokken Valérie ontmoet...

Vanaf 20 december in de bioscoop (Imagine)

Ik heb veel gelachen! Leuke film vond ik.

Niet ècht voor alle leeftijden, zou ik zeggen.
Zeker geen film om met jonge kinderen heen te gaan.

Wow wat een ontzettend mooie film! De film is geschikt voor de iets oudere kinderen en zeker ook voor volwassenen (denk dat als volwassene dan begrijp je de film pas echt zelfs)
De film gaat over het leven en de wereld van een 9 jarig meisje wiens ouders het niet goed met elkaar kunnen vinden maar wel denken steeds hun eigen kind te verwennen..
Nou klinkt dit heel simpel, maar er steekt een heel diep gaant verhaal achter en de film pakt je vanaf het begin tot het eind..
De film is een mooie combo van komedie, feelgood en een beetje drama... (heb een aantal keren ook echt moeten lachen!)
Het acteer werk is ook erg sterk, zowel van de kinderen. Ook spelen er op de achtergrond van de film een aantal keer zeer mooie muziek nummers.
Echt een aanrader deze film, 4*

De vriendschap van twee buitenbeentjes staat centraal in een charmant coming-of-age verhaal, dat een soort mix is van drama, sprookje en komedie en een aantal ontroerende, pijnlijke en komische situaties herbergt. De regisseuse stelt zware en dramatische thematiek op een lichte manier aan de orde. De cast acteert sterk en het jaren tachtig gevoel spreekt door de goede entourage tot de verbeelding.

avatar van Robi
Erg mooie film over twee meisjes van 9 die vriendinnetjes worden op school. Heel erg mooi verhaal en erg mooi vorm gegeven. Het verhaal ging in het begin nog wel eens erg snel, mede door de montage, waarbij ik nog al eens moeite had om te volgen waar we zaten. Voor jonge kinderen lijkt me dat nog lastiger, maar misschien vergis ik me daar juist wel in. In ieder geval heb ik daardoor wel mijn twijfels of dit nou wel echt een geschikte jeugdfilm is. Maar ik zal hem graag nog eens bekijken.

Eigenlijk een beetje saai, maar toch ook een mooie film aan het einde..