Hangman's House (1928)

geregisseerd door John Ford
met Victor McLaglen, June Collyer en Earle Foxe

De Ierse rechter James O'Brien staat bekend als de 'opknooprechter'. Zelfs op zijn sterfbed kan hij niet stoppen met het bemoeien met de zaken van zijn dochter Connaught 'Conn' O'Brien. James staat er op dat zij gaat trouwen met de rijke mislukkeling John Darcy. Connaught veracht Darcy echter. Ze geeft de voorkeur aan de arme, maar fatsoenlijke Dermot McDermot. Ondertussen keert de Ierse emigrant Denis Hogan terug. Vanwege de familie-eer wil hij wraak nemen op de patserige Darcy.

avatar van Querelle
Goede Ford. Met een Ierse setting, waar hij altijd goed raad mee weet.
Beeldkwaliteit was uitmuntend, decors erg mooi, beetje spookachtig/gotisch.
Het verhaal is vermakelijk, met wraakmotief en vloekmotief. Een spectaculaire paardenrace scene, met gewaagde stunts springt er boven uit. En de casting en personages maken het af:
De oude rechter, D'arcy, Victor mcLaglen en de extreem sympathieke Dermot.
Allen zeer opvallende personages, met overtuiging en enthousiasme gespeeld door de acteurs.