Beauty and the Beast (1992)

Verenigd Koninkrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door Timothy Forder
met de stemmen van Jason Connery, Christopher Lee en Kellie Bright

Monsieur Renard, een welgestelde man in het 17de-eeuws Frankrijk, wil wel zaken doen met zijn neef Du Bois, een juwelier die zijn zaken heeft zien teruglopen sinds hij overvallen is. Renard's enige voorwaarde is dat zijn jongste dochter Belle met hem trouwt. Als monsieur Du Bois weer op zakenreis is wordt hij wederom overvallen en naar een kasteel gebracht om te herstellen van zijn wonden. Du Bois plukt een roos uit de tuin de mysterieuze eigenaar van het kasteel, het Beest. Hij laat Du Bois alleen gaan als zijn dochter Belle zijn plaats inneemt.