Désiré (1937)

Frankrijk

geregisseerd door Sacha Guitry
met Sacha Guitry, Jacqueline Delubac en Jacques Baumer

Odette is een actrice die een affaire heeft met een minister. Als hij voor politieke zaken de deur uit is besluit ze dat ze naast een kok en een huishoudster ook een kamerheer nodig heeft. Ze huurt de welbespraakte Désiré in, die voortvarend de zaken in het huishouden naar zijn hand zet. Zeker als hij gaat dromen over een affaire met zijn bazin.

Na Roman d'un Tricheur beetje tegenvaller. Er zijn zeker grappige observaties en Guitry wisselt visuele grappen af met tekstuele. Maar het tempo is wat gezapig en de intrige niet meeslepend genoeg om het compenseren. Misschien een tip om ze in een andere volgorde te kijken.