Stingaree (1934)

Drama / Romantiek

geregisseerd door William A. Wellman
met Irene Dunne, Richard Dix en Mary Boland

Australië, rond 1870. Na het overlijden van haar ouders is Hilda Bouverie wees en dakloos geworden. Ze is nu een meid in het huis van de Clarksons, de rijkste familie in de provincie. Hilda is blij met een dak boven haar hoofd en drie maaltijden per dag, maar ze is pas echt blij als ze de kans krijgt om te zingen met haar mooie stem. De heer Clarkson is vriendelijk en bemoedigend naar haar, maar zijn vrouw is een ouwe tang, die Hilda en haar andere meid Annie behandelt als slaven. Mevrouw Clarkson is vooral jaloers op Hilda, omdat zij zelf ook streeft naar een zangcarrière.