Le Jour des Corneilles (2012)

Alternatieve titel: The Day of the Crows

Frankrijk
Animatie

geregisseerd door Jean Christophe Dessaint
met de stemmen van Jean Reno, Lorànt Deutsch en Isabelle Carré

Midden in het grote woud woont de familie Courge. Het jongste zoontje wordt er opgevoed door zijn broer, een kolossale en tyrannieke bruut. Het jongetje groeit op in het wild, met als enige gezelschap de vreedzame geesten die door het woud dwalen. Op een dag verliest zijn vader door een ernstig ongeluk het bewustzijn. Het jongetje besluit om hulp te zoeken buiten het bos. Hij ontdekt een klein dorpje waar hij Manon ontmoet, de dochter van een dokter die ermee instemt om zijn vader te verzorgen. Manon leert de jongen alles over het leven in de beschaafde wereld...