At Any Price (2012)

geregisseerd door Ramin Bahrani
met Dennis Quaid, Zac Efron en Heather Graham

De rebelse Dean Whipple droomt van een carrière als professioneel autocoureur. Zijn ambities worden echter geremd door de verplichtingen die hij heeft in het boerenbedrijf van zijn familie. Zijn vader Henry, die jarenlang alles op het spel heeft gezet om het bedrijf groot te maken en daardoor vervreemd is geraakt van zijn familie, ziet Dean als zijn opvolger. Wanneer er een groot onderzoek wordt ingesteld dat moet uitwijzen of het bedrijf volgens de regels handelt, komen vader en zoon in een onverwachte situatie terecht waarin de toekomst van het bedrijf en het leven van de familie op het spel staan.

In competition at the next Venice Film Festival.

sterk drama. Dennis Quaid en Zac Efron kunnen zichtbaar iets met dit goede script en leveren een uitstekende prestatie, wat voor mij 4 sterren waard is.

Ik las ergens dat de regisseur een film heeft willen maken onder het motto: "met de beide benen op de grond". Dan heb ik vast en zeker de clou gemist want in mijn ogen wordt een melodramatisch en oppervlakkig soapverhaal voorgeschoteld over een boerenfamilie waarbij de cliché's en stereotype personages aan elkaar hangen. Het drama is noch spannend, noch pakkend of interessant.

Heerlijke rustige trage film met een uitstekende cast die erg gemakkelijk weg kijkt en waar de kijker letterlijk het verhaal in wordt gezogen.

avatar van Verhoeven
Distributeur Filmfreaks gaat At Any Price alsnog op DVD uitbrengen. Eén van mijn favoriete Amerikaanse regisseurs. Dit lijkt me wel een stuk 'mainstreamder' dan zijn vorige films maar nog steeds erg benieuwd.

avatar van blurp194
Whoa.

Deze film kon wel eens wat onrust kunnen veroorzaken in de Amerikaanse heartlands. Als de dvd-release daar tenminste doordringt, en ze de uitsmijter van de laatste twee, drie minuten begrijpen - de toespraak en de blikken daarbij spreken voor mij boekdelen. Een hardere aanklacht tegen de huidige moraal heb ik nog niet gezien. Daar speelt het gebruik van genetisch gemanipuleerde gewassen maar een klein bijrolletje bij.

Dennis Quaid op zijn best, met wat ondankbare bijrolletjes om zich heen - Zach Efron die een behoorlijk teleurstellend zoontje mag spelen, Heather Graham die wat teveel aan verzamelwoede lijdt. Mooi gespeeld, maar geen mooie mensen. Maar net als de boodschap die ik erin denk te zien is dat wellicht ook wat te subtiel voor de meeste kijkers.

avatar van Pazmaster
Ondanks dat het verhaal niet heel bijzonder is bleef het me toch redelijk boeien. Ik heb me dan ook geen moment verveeld. De film heeft een prettige, rustige sfeer die mij wel beviel. Ook het acteerwerk is overtuigend genoeg. ★★★

avatar van Zeriel
Onsympathieke hoofdpersonen, wel een aardige ingetogen film.

avatar van Decec
Uitstekend drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Bekende acteurs Dennis Quaid, Zac Efron en
Clancy Brown ...
Prima camerabeweging...

Super mooie film. De opbouw is heel goed gedaan. Zeker als je zelf vader bent dan besef je hoe moeilijk het moet zijn geweest om deze keuze te moeten maken als vader. Toch denk ik dat hij de juiste keus heeft gemaakt. Wat heeft het voor zin om anders gekozen te hebben. Maar je moet er wel mee kunnen leven, vader en zoon.

Uitstekende film waarin de zoon van een boerenfamilie liever autocoureur wil worden. Een mooi verhaal over het moderne boerenleven en vader/zoon relatie. Goed neergezette personages, goed acteerwerk en de film verveeld geen moment. Omwille van het plot komt hier en daar de geloofwaardigheid wel wat in gedrang.

avatar van cantforgetyou
Eigenlijk wel een goede film. In het begin wat saai en cliché. Maar verderop wordt de film beter en interessanter. Goed spel van Dennis . Jammer dat het einde wat open blijft.

avatar van Verhoeven
Verhoeven schreef:
Wat een ontgoocheling. Er wordt niet alleen een potje slecht geacteerd - die smoelen van Dennis Quaid en Zac Efron zijn niet om aan te zien - maar ook het plot zit barstensvol punten / thema's die op geen enkel punt fatsoenlijk uitgewerkt worden. Hier een opsomming. Snel vergeten ...

avatar van Brabants
Het overwinnen van diepe dalen in een onzekere zakenwereld en moeizame familiebanden geven in deze film genoeg stof voor een sterk stukje drama. Of het dan ook allemaal zo goed is uitgewerkt, daar heb ik nog behoorlijk mijn twijfels over? Enige diepgang c.q. karakterontwikkeling binnen sommige relaties ontbrak me toch en kwamen er wel zaken aan bod, maar leek het clichématig de revue te passeren. Toch was de boodschap over het lot, geloof, vastberadenheid en wilskracht toch enigszins mooi uitgewerkt, waardoor ik het net met een voldoende kan laten doorgaan. Verwacht echter geen sterk stukje drama....dat niet!

avatar van Darbie
Sterke film, maar het gaat over " een boerenbedrijf " , en dat kennen stadse fatten alleen als ze er eens met de auto langsrijden en dan begint het toch wel erg te stinken.